Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt til å se å filmen uten å mene fra starten av at den er dårlig. Men ikke faen om jeg gidder å se den. Hvorfor går de i muggle-klær overalt ?!

 

 

Edit: men likte Cedric og Barty Crouch.

Vet ikke hvorfor, var ikke sånn jeg hadde forestilt meg dem, men syntes de passa inn.

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde tenkt til å se å filmen uten å mene fra starten av at den er dårlig. Men ikke faen om jeg gidder å se den. Hvorfor går de i muggle-klær overalt ?!

 

 

Edit: men likte Cedric og Barty Crouch.

Vet ikke hvorfor, var ikke sånn jeg hadde forestilt meg dem, men syntes de passa inn.

Tipper du kommer til å se den. Det kan ikke unngås!

Lenke til kommentar
Går det ann og få disse to bøkene på norsk?

 

http://www.hp-lexicon.org/about/books/book_qta.html

 

http://www.hp-lexicon.org/about/books/book_fb.html

 

????

 

Noen av der som ha lest de eller en av de ?

som kan si om de e gøye ?

Joda, de finnes på norsk. Har lest begge to. I den om qidditch står det bare om utviklinga til spillet og diverse regler, den andre husker jeg ikke stort av.

Lenke til kommentar

ok, en ting jeg synes var litt merkelig med slutten på boka..

 

de begynte jo med silent incantations på begynnelsen i boka (i skoleåret)

 

og på slutten når han prøvde å ta Snape etter at han hadde drept Dumbledore, så prøvde han jo ikke engang på silent incantations (si spellsa inni seg) enda da hadde han jo sikkert hatt mye større sjans på å ta Snape.. noen som kan forklare dette? på slutten av boka der har de jo øvd på silent incantations i nesten 10 måneder..

Lenke til kommentar

Tror nok bare det var stress og sinne som gjorde at han ikke brukte nonverbal spells. Eller, at han nesten ikke brukte det:

Snape flicked his wand and the curse was repelled yet again; but Harry was mere feet away now and he could see Snape's face clearly at last: He was no longer sneering or jeering; the blazing flames showed a face full of rage. Mustering all his powers of concentration, Harry thought, Levi -

Han lærer nok av denne gangen, sånn at han kanskje gjør det litt bedre når han skal kjempe mot Voldemort.

Lenke til kommentar

Huff, skammer meg over hvordan personene ser ut i filmen.

 

Hvis det er Fleur så LER jeg, ikke på noen måte som jeg hadde forestillt meg. Blond deilig half-Veela my ass :p

 

Og Alastor? På bildene fra filmen ser han ut som en gal professor med forstørrelsesglass over øya. Minner meg litt om han fra Addams family. Ikke helt det jeg hadde tenkt meg

 

btw. Alastor: (slik jeg har forestillt meg han)

 

- Blått elektrisk øye som snurrer hypert rundt i øyehulen. Sitter løst i øyehulen. (Derfor han mister det litt ofte?)

 

- Mangler en stor bit av nesen. Kuttet ut av en spell eller lignende?

 

- Arrete

 

- Mørkt grått hår

 

- Tynn og utslitt

 

 

 

Altså ca. det stikk motsatte av slik han ser ut i filmen. Hvis jeg ser den filmen på kino kommer jeg til å plage andre ved å le fordi det er så latterlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...