Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også i denne hulescenen ser vi dette med begeret der bare vannet forsvinner på mystisk vis. Typisk unødig kompleks supermagi for å tvinge Potter til å hente vann og 'vekke de døde'. Når de døde fort kunne vekkes når man fjernet innholdet fra beholderen. Og Harry kunne også skutt vann direkte fra wand'en, slik det gjøres en eller to andre steder i boka.

 

Det hele virker rett og slett dårlig gjennomtenkt... shrug.gif

Han prøvde jo å trylle fram vann, men det virka jo ikke.

Jeg tror ikke dette er dårlig gjennomtenkt. Rowling har alt planlagt og klart, og alt passer i en stor sammenheng til slutt.

Men en ting som jeg synes begynner å bli litt for standard dette med når personer dør. Nå har det jo dødd en person i hver bok de tre siste bøkene, og det skjer alltid helt på slutten av boka, like før sommerferien. Synes det er litt ulogisk. I neste bok håper jeg vi får et dødsfall midt i boka.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe!? :dontgetit:

OotP koster 1000 kroner her i Hønefoss..

Det nekter jeg å tro. Lydboken koster 1000 kroner, men hvis jeg ikke husker feil kan man få Gift Set med deluxe-utgavene av 1-4 for en tusenlapp. Så at en hvilken som helst utgave av OOTP (bok) koster 1000 kroner, det nekter jeg å tro. Det må være en feil, det er jo 2-3 ganger mer enn veiledende pris. Minst.

 

Edit: *mumler noe om at jeg bør lese alt før jeg poster* Greit, så var det snakk om lydboken. ;)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Synes bok nr. seks var veldig bra. En del her inne klager på at bare dei siste 100 sidene var nødvendige! JKR kunne nok pressa boken sammen til 50 siden om hu ville det, men hadde det vært noe gøy? Dessuten blir vi mye ber kjent med Dumble og hvor kjedelig hadde det ikke vært om Dumble hadde dødd uten at HP og Dumble hadde et sterkt forhold til hverandre!!!

 

Anngående drikken som den Horuxen var oppbevart i tror jeg kanskje at jeg har et alternativ Dumble og HP skule brukt. Dei skulle rørt i vannet rundt slik at dei døde folkene kom mot dei. SÅ hadde Dumble tatt alle utenom en. DEn ene som var igjen skulle Dumble helt hele den drikken i, og så ta ut HOruxen.

Men det er jo teorier som jeg tror jeg støtter om at Snape og Dumble hadde en plan sammen. Det er jo bekreftet av det Hagrid hørte da han kom ut fra skauen efter å ha besøkt Aragog. Jeg tror Dumble overtalte Severus om at han skulle "drepe" Dumble. Men får å kunne utføre en avada Kadavra må man virkelig mene det, og det tror jeg ikke Snape gjorde. Enten sa Snape spellen og så tok Dumble selvmord (Dumble er/var den mektigste trollmannen på den tiden, så han burde kunne klare å ta selvmord, eller en forfrysnings-spell på seg selv uten tryllestaven). Jeg tror også Dumble og Severus snakket sammen i noen sekunder før Dumble døde via Occlumsesy-greiene.

Enten er Dumble død, eller så begravde dei ein fask dukke under bekravelsen og ingen andre veit om at Dumble lever enn Severus og Dumble. Dette kan vise seg å bli ganske praktisk ved seinere anledninger.

 

 

Til slutt vil jeg oppfordlre alle til å ikkje kalle Harry POtter for 'Potter'! Det er bare the dark-side folkene som sier det. Det er ingen andre enn Severus (spiller death-eater), Draco (dødseter), Voldemort (fra bok nr. en) som kaler Harry for 'potter'. (Ok, det er en del andre også, da som f.eks. McGonnegal).

Lenke til kommentar

Støtter det du sier her Goscinny om at det var viktig å få et inntrykk av forholdet mellom Harry og Dumble.

Før jeg begynte å lese boka så visste jeg jo at det var en mulighet for at det var Dumbledore som skulle dø. Da tenkte jeg ikke så mye over det, greit nok liksom. Men etter å ha lest boka så ble det mye tristere at nettopp han døde, enn jeg hadde trodd på forhånd. Dette fordi jeg hadde fått et mye større inntrykk av han, og hvor viktig han var for Harry.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke traileren.

 

Jeg skal prøve å få meg til å tro at filmen er så dårlig jeg bare greier, vil ikke høre noe bra om den, før jeg har sett den selv. Det gjør at filmene ofte føles bedre. :ermm: Skal heller ikke lese boken før filmen, slik at jeg ikke husker alle detaljene!

Alt for å få en bedre filmopplevelse.

Lenke til kommentar

Har blandede følelser i forhold til filmen. Samme som jeg hadde før jeg så PoA. Hørte SÅ mye bra om PoA på forhånd og, vel...den var grei. Jeg ble overrasket både positivt og negativt.

Jeg er redd det kommer til å bli et eneste stort rush. Film 3 så ut som den hadde det travelt med å få fortalt historien. Da vil det bli enda verre i 4'eren som bygger på en enda større bok. Og jeg tør ikke en gang tenke på hvordan det blir når de skal filmatisere Order of the Phoenix.

Men labyrinten liker jeg. Den er stooor, og veldig sånn jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar
Har blandede følelser i forhold til filmen. Samme som jeg hadde før jeg så PoA. Hørte SÅ mye bra om PoA på forhånd og, vel...den var grei. Jeg ble overrasket både positivt og negativt.

Over hva? :ohmy:

Jeg ble positivt overraska fordi jeg hadde null forventninger til den på forhånd. Hadde først ikke tenkt å se den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Skal heller ikke lese boken før filmen, slik at jeg ikke husker alle detaljene!

hjelper ikke, jeg hadde ikke lest 2ern på et år da jeg så filmen, fant så jævlig mange feil at det var kjedelig.

Så nettopp deler av toeren etter å ha lest boken rett før. Som sagt er det mange feil. Noen helt greie, andre tåpelige som f.eks: Det var og spøkelses-læreren (husker ikke navnet) og ikke McGonnefall som fortalte elevene om The Chamber of Secrets! Syns det var mye bedre når spøkelset fortalte det!

 

Syns det er greit at dei tar bort noe, eller forkorter en del for at ikke filmen skal vare i flere timer, men det er da grenser for vranglære!

Lenke til kommentar
Skal heller ikke lese boken før filmen, slik at jeg ikke husker alle detaljene!

hjelper ikke, jeg hadde ikke lest 2ern på et år da jeg så filmen, fant så jævlig mange feil at det var kjedelig.

Jo, det hjelper.

Jeg hadde ikke lest PoA på veldig lenge da jeg så den første gangen, det samme med CoS, og det gjorde at filmen føltes bedre enn det jeg hadde trodd. Dessverre hadde jeg greid å se noen av klippene (DVS. elleve stykker tror jeg), noe som gjorde at det å se PoA for første gang ikke føltes ut som første gang. Derfor skal jeg denne gangen holde meg unna slike ting også.

 

Ønsker så sinnsykt mye å like filmene bedre enn det jeg gjør nå.

Lenke til kommentar

Goscinny: Slik "vranglære" gjør egentlig ingenting for min del. Boken må tilrettelegges for lerretet, og Rowling har selv sagt at noen endringer er nødt til å foretas. Så lenge hovedpoenget er tilnærmet identisk med boken, klarer jeg meg fint. :)

Endret av Treblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...