Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke Dumbledore var ulykkelig. Tror ikke han var redd. Han visste han skulle dø, men at det var for at Harry skal kunne stoppe Voldemort, på en eller annen måte.

Når han sier "Severus....please" så var nok ikke det at han tryglet om å få leve, men at han ba Severus om å drepe ham. Tror det var veldig vondt for Snape å drepe Dumbledore. Denne teorien støttes opp med det som Hagrid overhørte i samtalen mellom Snape og DD.

 

(Men for all del, alt jeg sier nå i denne tråden, er bare ting jeg tror. Jeg vet jo like lite som alle andre.)

Høres fornuftig ut det :yes:

 

Men fremdeles syntes jeg det er synd at han døde!

 

Men viss det er så du sier... så gjør vel det Dubledore til en "saint", han må hvere utrolig smart... då liksom klare se ting i den store sammenheng og ikke bare det at han selv overlever!

 

Severus.... please:

 

Det vel litt vanskelig og si hva han mente med det... for vi vet jo at Dumbledore sjeldent endrer ansiktsutrykk eller hever stemmen sin... så om han mente det som trygling det er vel lite sannsynlig... han var altfor mektig og glup til å gjøre det...

Men det er faktisk mest sannsynlig det at han hadde avtalt på forhånd med Snape... men det virker bare litt surealistisk

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det som blir interresant og se er når Snape må svi for å lage den derre unbreakle wow`n til moren til Malfoy? :hmm:

 

:ohmy: Stemmer det ja, vi ser aldri liket av doubledore... :hmm: Men som sagt det gjør vi jo egentlig heller ikke i vanlig begravelser heller så at hvem det nå var, var tildekket er jo egentlig litt logisk!

 

Bare et lite spørsmål her... Cedric sitt spøkelse dukket opp relativt rett etter han ble drept av den sleipe jævlene til Voldemort... Hvor i H ble det av Dumbledore sitt spøkelse? :hmm:

Noen følger ikke med på det de leser... Antar at fredrik er diggory jeg, men han ble jo ikke et spøkelse, dumbledore viste ikke hva det var, men sa han trudde det var et slags ekko av diggory og ikke et spøkelse. Så det er ingen regler om at spøkelser skal komme. Og det er heller nesten ingen som blir det heller.

Lenke til kommentar
Det som blir interresant og se er når Snape må svi for å lage den derre unbreakle wow`n til moren til Malfoy? :hmm:

 

:ohmy: Stemmer det ja, vi ser aldri liket av doubledore...  :hmm: Men som sagt det gjør vi jo egentlig heller ikke i vanlig begravelser heller så at hvem det nå var, var tildekket er jo egentlig litt logisk!

 

Bare et lite spørsmål her... Cedric sitt spøkelse dukket opp relativt rett etter han ble drept av den sleipe jævlene til Voldemort... Hvor i H ble det av Dumbledore sitt spøkelse? :hmm:

Noen følger ikke med på det de leser... Antar at fredrik er diggory jeg, men han ble jo ikke et spøkelse, dumbledore viste ikke hva det var, men sa han trudde det var et slags ekko av diggory og ikke et spøkelse. Så det er ingen regler om at spøkelser skal komme. Og det er heller nesten ingen som blir det heller.

Enig, eneste grunnen til at Fredrik dukket opp, var på grunn av den "hexus historicus"-effekten (beklager, har bare bok 4 på norsk, så bruker norske navn og utrykk fra denne boken).

Lenke til kommentar
Harry Potter er jo barnslig, drit kjedelig og!

Der beviste du nettopp bare at du ikke har peiling.

Som fks. den nyeste boka. Den er IKKE særlig egnet for barn spør du meg.

Dessuten trenger vi ikke sånne kommentarer her BigJackW. Liker du ikke Harry Potter så kan du like greit holde deg unna tråden.

Lenke til kommentar
Harry Potter er jo barnslig, drit kjedelig og!

Er så hyggelig med slike gode begrunnete innlegg.

Harry potter bøkene er for de som var barn da enern kom !

Javel, du er en av dem og eller? Siden du gadd å skrive noe slikt altså. :)

Ja, jeg mener ikke at den er KUN for dem, men snakker om aldersgruppa :p altså om ti år så leser man enern når man er 10, så 2er når man er 12, eller hvor lenge etter den kom osv :p

Lenke til kommentar
Harry potter bøkene er for de som var barn da enern kom !

Det er dummeste jeg har hørt :hrm:

Harry Potter bøkene passer for alle aldre. Bøkene er veldig bra skrevet, masser av spenning og humor. Når jeg har sittet på bussen og lest har det hendt at jeg har begynt å le, har fått mange rare blikk :lol:

 

Btw, Harry Potter på norsk er ikke spesielt bra synes jeg, original språket (engelsk) er hundre ganger bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...