Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Hihi.

Da sendte jeg en mail til Damm og spurte om hvem det var som skrev det bakpå. Tror dere jeg får svar? Det må jeg jo, alle fra Damm elsker meg. :love: (For de uvitende, jeg jobber for Damm.)

Det er Åsfrid Hegdal som skriver det bakpå, sendte mail til hun også (for å spørre om noen spørsmål), det gjorde jeg den 18. Juli, enda ikke fått svar. Tviler på at det blir svar fra henne. :(

Fikk ihvertfall vite litt mer da..

Hva spurte du henne om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hermoine er nesten og då mener eg nesten god motivasjon til å jobbe på skolen!

Uansett hva man gjør så er det viktig med gode karakterer og å hvere dyktig i sitt "fag".

Jeg er kanskje en litt overdreven Fan av Potter serien... men men viss jeg får bedre karakterer av å lese boken... så how gives a shitt ;)

Lenke til kommentar

Hehe, da var jeg ferdig med boka (jada jeg har tatt meg god tid), og for en fantastisk bok. For en serie. Klarer ikke vente til bok 7. Vil ha den nå.

Jeg var ikke direkte overrasket over at det var Dumbledore som døde. Mer overrasket over måten det skjedde på, og hvem som drepte ham. Litt irriterende at alle journalistene fikk rett i sin teori om at det var Dumbledore som døde, menmen.

Jeg klarte å unngå å bli spoilet også. Men skjønte ganske tidlig at det var Dumbledore som måtte ofres. Det var liksom _veldig_ mye Dumbledore i denne boka, så det lå kanskje litt i kortene.

At det var Snape som var Halvblodsprinsen hadde jeg ikke trodd. Det kom som en overraskelse. Blir spennende å vite mer om Snape. Han er en interessant person som jeg ikke helt har bestemt meg for om jeg liker eller ikke enda. Tror han vil spille en veldig stor rolle og bli helt avgjørende for hvordan det hele ender i siste bok.

Alt i alt så var det en fantastisk bok. Jeg er ikke skuffet i det hele tatt. Det eneste er at jeg synes den kunne vært mye lengre, men håper bok 7 blir en skikkelig gigant av en bok. :)

Lenke til kommentar

En utrolig bra bok.... ;)

En vakker begravelse, for en så klok og respektert mann!

Jeg må bare få frem at jeg er så :mad: på snape!

Kanskje han fremdeles jobber for de gode, eller han er pure evil!

Dubledores siste ord ble Please.......Severus!

Faen ta han snape... brenn i helvete!

Draco håper jeg blir torturert til han tigger om å bli drept!

Lenke til kommentar

Jeg tror, tror kanskje at Draco vender til den gode siden i løpet av neste bok. Har en følelse av det...

Når det gjelder Snape, så tror jeg ikke han er så ond som vi nå har inntrykk av. Dumbledore har alltid sagt at han stolte på Snape, og Rowling har sagt at i bok 7 så vil vi få vite nøyaktig hvorfor Dumbledore hadde grunn til å stole på han.

Selvsagt kan det hende jeg tar feil, og at Snape bare er ond. At han er en sviker, at han dolket Dumbledore i ryggen, men hvor spennende er det da? Det blir litt for enkelt synes jeg.

I første bok ble vi jo liksom lurt til å tro at Snape var ond, for så å finne ut at han ikke var det.

Jeg tror på teorien om at Snape og Dumbledore hadde en avtale. At de kommuniserte med hverandre på en måte ingen andre kunne høre dem, like før Snape drepte ham. At Dumbledore måtte ofre seg, for at Voldemort skulle få enda mer tillit til Snape, sånn at planen kunne fullføres. Derfor paralyserte Dumbledore Harry også, for å hindre at han ødela.

Åja, bok 7 bør bli større enn 6. Håper på en 1000+ bok. :yes:

Lenke til kommentar

En hel del gode poenger der, det må jeg virkelig si...

Harry is talking to Hagrid after the poisoning of Ron, and Hagrid lets it slip that he overheard something he shouldn't have:

I was comin' outta the forest the other evenin' an' I overheard 'em talking -- well, arguin'. ... I jus' heard Snape sayin' Dumbledore took too much fer granted an' maybe he -- Snape -- didn' wan' ter do it anymore ... Dumbledore told him flat out he'd agreed ter do it an' that was all there was to it." (HBP pg 405/380)

This clue comes right out and tells us that Snape is following the orders of Dumbledore, although we now see whatever Snape has promised to do for Dumbledore is difficult or unpleasant.

We also now have comfirmation that Dumbledore has a plan, which involves Snape, and Dumbleore is confident that the plan that Snape has agreed to will proceed.

Aha :D

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i alt som sies her!

Jeg har gjennom alle bøkene fått et inntrykk av at dumbledore er utrolig intelligent, så jeg håper inderlig at hans død var en viktig del av en større plan som dumbledore har "klekket" ut!

Og med tanke på at Dubledore er "svin" smart så kan jo han ikke bare oversett at Snape var ond...

Men det ligger noe mer under det... noe som ble nevnt her kommer frem i 7`nde bok.

Jeg vet ikke hvordan en intelligent man som Albus kan ta "selvmord", men han var rolig til siste øyeblikk akkurat som han ventet det som sjedde!

Jeg håper virkelig at vi får se mer til "the DA", og at de kanskje samarbeider med den resterende gjengen av The Order Of The Phonix for å jakte ned Draco,Snape og de resterende jævlene som, akkurat nå, burde bli drept og torturert!

Lenke til kommentar
Jeg tror at Dumbledore planla at han skulle dø, han er liksom ikke mannen som ber for sitt liv. Han ville at han skulle dø istedenfor Snape eller Draco.

Det er akkurat det jeg håper. Dersom det bare er sånn at Snape er ond, og det som gjenstår nå er å bare få drept både Voldemort og Snape, så synes jeg det blir altfor enkelt og forutsigbart til Rowling å være. J.K. har garantert en drøss med overraskelser på lager.

Jeg er ganske sikker på at Dumbledore hadde dette planlagt i lang tid. Men den teorien om at han ikke er død i det hele tatt...vel..jeg tror ikke så mye på den enda. Jeg tror han er død, men at det var meningen, og at Snape og DD hadde en plan.

Men så er det dette med at man virkelig må mene den for å få en Avada Kedavra til å virke da... :hmm:

Argh, det er sånn det kommer til å bli nå. Jeg kommer til å sitte å gruble og fundere helt til bok 7 kommer, om...2 år eller no :p

Lenke til kommentar

Gjennom hele serien så har det blitt gjentatt at en ikke kan bringe folk tilbake fra døden, så jeg er ganske så sikker på at Dumbledore er død.

Ja vi kommer nok til å fundere og finne opp teorier helt til neste bok kommer, i to år.

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

Viss det ville hvere genialt at snape drepte dubledore for å få tillt hos Voldemort er jo enda mer genialt viss han fikk de til å tro at han hadde drept Dubledore

:cry: tris begravelse iallefall

Men tingen er at han kanskje fremdeles er i live... kanskje han har hjemt en del av sjelen sin eller noe slikt... men siden er veldig dark og gjør slikt så kanskje ikke!

Men som sagt det er mer genialt og fake sin død en å faktisk dø... det hjelper jo akkurat Harry at dubledore er død... bortsett fra det faktum at Snape vinner tillit,(noe som er helt teit viss han faktisk er ond) men det hadde kunne han ha gjort på andre måter som å fake døden til Dubledore! viss han er god då

:dontgetit:

Endret av chills
Lenke til kommentar

Vel, som de nevner på den siden, så ser de jo ikke kroppen til Dumbledore underbegravelsen. Den er jo dekket til. Siste gang vi "ser" kroppen hans er når Harry sitter over han før Ginny kommer og tar han (Harry) med seg. Det var jo Hagrid som flyttet kroppen etterpå. Kanskje Hagrid var en av de få som visste om planen. Vi vet jo også at Dumbledore stolte på han.

De nevner jo også på den siden at personer som fks. Umbridge er i begravelsen, selv om hun hater Dumbledore. De passet vel på å ha flest mulig folk i den begravelsen for å være sikre på at hele trollmannsverdenen skal tro at Dumbledore er død.

Jeg må si at den siden som du kom med Jokko, har en hel del gode teorier, men... jeg blir overrasket om det stemmer for å si det sånn.

Et stort spørsmål, dersom det virkelig er sånn at Dumbledore og Snape hadde en plan, er om det var flere enn dem som visste om den. Dersom det ikke var det, hvordan skal da Snape kunne bevise for de andre hvordan det virkelig var? Ingen vil tro han. Og hvertfall ikke Harry.

Det ville ikke forundre meg om Snape ofrer seg for at Harry skal kunne ta Voldemort på slutten.

Nå ble det VELDIG mye spekulasjoner her. :p

Lenke til kommentar

Det som blir interresant og se er når Snape må svi for å lage den derre unbreakle wow`n til moren til Malfoy? :hmm:

:ohmy: Stemmer det ja, vi ser aldri liket av doubledore... :hmm: Men som sagt det gjør vi jo egentlig heller ikke i vanlig begravelser heller så at hvem det nå var, var tildekket er jo egentlig litt logisk!

Bare et lite spørsmål her... Cedric sitt spøkelse dukket opp relativt rett etter han ble drept av den sleipe jævlene til Voldemort... Hvor i H ble det av Dumbledore sitt spøkelse? :hmm:

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål her... Cedric sitt spøkelse dukket opp relativt rett etter han ble drept av den sleipe jævlene til Voldemort... Hvor i H ble det av Dumbledore sitt spøkelse? :hmm:

Rowling har sagt at ikke alle blir spøkelser. Vi vil få vite mer om dette, men hun har sagt at de lykkeligste menneskene ikke blir spøkelser.

Spøkelset av Cedric var jo det som kom ut av staven når Harry og Voldemort "linket" dem sammen. Det var noe helt annet.

Edit: Så må jeg bare legge til at jeg hater de norske navnene i Harry Potter. Skal aldri mer lese Harry Potter på norsk, på grunn av at navnene irriterer meg.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Dumbledore var ulykkelig. Tror ikke han var redd. Han visste han skulle dø, men at det var for at Harry skal kunne stoppe Voldemort, på en eller annen måte.

Når han sier "Severus....please" så var nok ikke det at han tryglet om å få leve, men at han ba Severus om å drepe ham. Tror det var veldig vondt for Snape å drepe Dumbledore. Denne teorien støttes opp med det som Hagrid overhørte i samtalen mellom Snape og DD.

(Men for all del, alt jeg sier nå i denne tråden, er bare ting jeg tror. Jeg vet jo like lite som alle andre.)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...