Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutten var helt intens - og svært trist. Jeg var helt bortreist i boken, fullt konsentrert om det som skjedde, og, akk, av alle var det selveste Dumbledore som ble drept - og av Snape!

Det kom som et sjokk. Hadde ikke ventet det. I alle fall ikke før i siste bok.

Lenke til kommentar
Dumbledore som ble drept - og av Snape!

Det kom som et sjokk. Hadde ikke ventet det. I alle fall ikke før i siste bok.

Det at dumbledore ble drept, eller at han ble drept av snape ? syntes ikke det at snape tok han var en overaskelse. Det er jo p.g.a den "unbreakable vow"en han måtte gjøre det. men vet ikke om han hadde gjort det uansett ?

Lenke til kommentar

Begge deler kom egentlig som en stor overraskelse. At Dumbledore kom til å dø i løpet av serien hadde jeg forutsett, men ikke før i syveren. Og at Snape skulle være den skyldige ... nei, det hadde jeg aldri trodd. Skulle noen ta knekken på "the greatest wizard of all time" måtte det blitt den mektige Lord Voldemort.

Men så feil kan man ta.

Lenke til kommentar
Begge deler kom egentlig som en stor overraskelse. At Dumbledore kom til å dø i løpet av serien hadde jeg forutsett, men ikke før i syveren. Og at Snape skulle være den skyldige ... nei, det hadde jeg aldri trodd. Skulle noen ta knekken på "the greatest wizard of all time" måtte det blitt den mektige Lord Voldemort.

Men så feil kan man ta.

Snape hadde ikke klart det hadde det ikke vært fordi Dumbledore hadde druket den gifta :no:

Var ikke overraskende at Snape drepte Dumbledore, syns eg da.

Lenke til kommentar

Sånn jeg tolket boka bad Dumbeldore Snape om å drepe seg. Dumbeldore ville aldri ha bedt for sitt eget liv, og det var vel det det virket som at han gjorde når han sa Snape, please. Må være en grunn til at han stolte blindt på Snape.

Tror ikke Rowling ville brukt så mye tid på å overbevise oss om at Snape er snill for så å motbevise det. Kanskje det er Snape som dreper Lord Voldemort i bok 7.

Er iallefall mine tanker om det...

Lenke til kommentar
Sånn jeg tolket boka bad Dumbeldore Snape om å drepe seg. Dumbeldore ville aldri ha bedt for sitt eget liv, og det var vel det det virket som at han gjorde når han sa Snape, please. Må være en grunn til at han stolte blindt på Snape.

Tror ikke Rowling ville brukt så mye tid på å overbevise oss om at Snape er snill for så å motbevise det. Kanskje det er Snape som dreper Lord Voldemort i bok 7.

Er enig i mye av det du sier her. Tor at det er flere grunner til at Dumbledore bad Snape drep han:

1. For at Snape ikke skulle dø av den "Unbreakable vow"'en

2. For at Draco ikke skulle drepe Dumbledore, ettersom dette sannsynligvis ville resultert i at Malfoy ville vært tapt til svartsida for alltid.

-> Tror Malfoy joiner den gode sida i siste boka

3. For at Voldemort skulle få mer tillit til Snape, og gi han mer innsyn til planene.

Dette er det jeg synes er mest sannsynlig...

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig å lese nå, og må "tilstå" at jeg ble litt lei meg når Humlesnurr døde... Fulgt han tett gjennom mange år nå... Neppe lett for Potter.

Synes det er rart at han uansett frivillig ville gi sitt liv, når han var så glad i Harry (og mente at de kunne ta Voldemort sammen...)

Lenke til kommentar

Må i såfall være et samarbeid mellom Snape og Harry. Tror NEPPE at J.K. lar Potter sitte igjen uten noe ære etter så lang tid.

PS! Portrettene på rektors kontor snakker jo, hvorfor i all verden får de ikke info fra Humlesnurrs portrett?

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig å lese nå, og må "tilstå" at jeg ble litt lei meg når Humlesnurr døde... Fulgt han tett gjennom mange år nå... Neppe lett for Potter.

Synes det er rart at han uansett frivillig ville gi sitt liv, når han var så glad i Harry (og mente at de kunne ta Voldemort sammen...)

Hahaha!! Jeg ble ferdig faktisk akkurat likt som deg!! Utrolig spennende slutt, det skal jeg innrømme, og det kom litt overraskende at Dumbledore døde.. syntes jeg da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...