Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske jeg hadde ventet og gledet meg slik til en bok. F.eks en ny Tolkien-bok :p Men har aldri lest Harry Potter - og føler ikke det er bøkene for meg. Men spennende saker at folk er så på tuppa etter dem og gleder seg sånn til å vite fortsettelsen :)

Lenke til kommentar

Synes det rett og slett er sykt at det går ann å være så på tuppa jeg, ikke at jeg ikke er det selv.=)

Har du i det hele tatt prøvd å lese bøkene før? Det kan jo hende du tar feil.. Jeg trodde ikke det var min "type", likte ikke fantasy/crossover i det hele tatt før Harry.

Lenke til kommentar

Huff, altfor lenge til :cry:

Leste til 2 i natt, satt og skalv og det rant litt tårer nesten. For en fantastisk bok. Eneste skuffelsen var at den var så kort! :)

Bare 607 sider, hadde håpet på 800-1000

Lurer på om jeg må ha et HP maraton igjen nå. Leste alle bøkene fram til en uke før den 16. Nå lurer jeg på om jeg skal lese boka igjen nå eller ta et fullt maraton. Herregud for en boK! :)

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jeg startet å lese klokka tre på dagen, og ble ferdig fire på natta. Med andre ord brukte jeg 13 timer på den, hvis man regner med matpauser og diverse andre ting.

SPOILER (ja, dette er en spoilertråd. hvis du ikke vil vite hva som skjer bør du ikke lese videre på denne tråden)

Hva syns vi om at Dumbledore dør? Jeg syns ikke det var på langt nær så trist som da Sirius døde. Da begynte jeg nesten å grine. Mens med Dumbledore var det på en måte mer ventet. Bortsett fra at det var Snape som drepte ham da. Jeg satt og håpet og håpet at Snape bare hadde lurt de andre, at han hadde gjort så Dumbledore kunne våkne igjen, eller at Fawkes' sang vekket ham til live igjen. Men neida. :cry:

Og Harry og Ginny? Jeg trodde egentlig ikke at det ble dem to. Vel, håper Harry dreper Voldemort, og at de lever happily ever after. Selv om jeg tviler. I neste bok må da Ron og Hermione bli sammen? Det er bare det at JKR har sagt at vi får se mer til Victor Krum, bare ikke så snart. Hmm. Og Lupin og Tonks! :love:

Og hva gjør Harry til neste år? Det skal da handle om de 7 skoleårene hans? Jeg håper Hogwarts holder åpent, og at Harry bestemmer seg for å fortsette der likevel.

Også er jeg veldig spent på hvem som klarer seg gjennom bok 7. Jeg er egentlig litt redd for at Harry dør mens han dreper Voldemort. Men hva er det for en slutt på en barnebokserie? Life is hard and then you die?

Ja. Noen flere synspunkter?

Lenke til kommentar

Synnspunkter:

Dumbledore død: Tja, hva skal en si. Det måtte jo komme en eller annen gang. Men at det var Snape som gjorde det :no: Det viser bare at Harry og Ron hadde rett om han hele tiden, og Dumbledore feil.

Lupin og Tonks er bare genialt :love:

Harry og Ginny er ikke uventet, men at det varte så kort :cry: Selv om jeg tror at det ikke er helt over enda da :thumbup:

Bill og Fleur, hah :thumbup:

At Snape var "the Half Blood Prince" var egentlig heller ikke uventet (etter han hadde drept Dumbledore).

Neste bok:

Hogwarts hålder åpent, men ikke alle elevene kommer tilbake.

Ron og Hermoine finner hverandre.

Draco kommer ikke tilbake, det er garantert. Voldemort må kanskje straffe han for han drepte jo ikke Dumbledore som han skulle :p

Harry må møte Voldemort. Men jeg lurer på hvordan han kommer til å drepe han :hmm:

Kanskje de kjemper i Departement of Mysteries og at begge dør på samme måte som Sirius gjorde :hmm:

Lenke til kommentar
Draco kommer ikke tilbake, det er garantert. Voldemort må kanskje straffe han for han drepte jo ikke Dumbledore som han skulle 

Trur han kansje ikke gjør det jeg. Fordi snape gjorde det og han hadde den "unbreakable vow"en.

Personelig trur jeg bok sju kommer til å strekke seg over en lengre tidsperiode en forløperne. Rett og slett fordi det høres dumt ut at han skal finne alle de exuxuene og drepe voldermort på mindre en et år, harry potter er jo dum som et brød.

foresten er jeg fornøyd med at alt sytet til harry har forsuvnnet :p

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

Slutten var på en måte ventet men uventet på samme tid :shrug:

På slutten tenkte jeg bare, han kommer tilbake, men når begravelsen startet begynte jeg å tvile litt...

Men pokker kor langt det blir til bok nr 7 nå da...

Rowling har jo sagt at bøkene skal handle om de 7 skoleårene så neste bok må jo nesten være sisteåret hans da. Håper den blir laaaaaaaang. Sånn ca 1000-1500. Hadde vært bra.

EDIT : Draco blir forresten å skifte lag i neste bok.

Endret av b0berg
Lenke til kommentar

Tror jeg ja, virket som om han ikke er helt villig til å gjøre oppdrag for Voldie, men blir tvunget.

Håper Dumbledore har et brev liggende til Harry som forklarer det med Snape, HVIS han og Snape hadde planlagt at Snape skulle drepe han. Bare så man vet hvordan det skjedde :p

Når er forresten nr 7 ventet?

Endret av b0berg
Lenke til kommentar

Det er vel bare å se inni en av bøkene, så finner du det ut. Evt. Google.

Men, siden jeg er grei;

1. Philosopher's Stone

2. Chamber of Secrets

3. Prisoner of Azkaban

4. Goblet of Fire

5. Order of the Phoenix

6. The Half-Blood Prince

Anbefaler deg å lese dem. Før jeg begynte å lese dem sjøl trodde jeg det bare var teite barnebøker, og skjønte ikke hvordan folk kunne bli så oppslukte i dem. Men etter et par kapitler for å "sjekke hvordan den var" ble jeg hekta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...