Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå prøver jeg desperat å lese alle Harry Potter bøkene før 16 Juli. Er på første boka nå!

Oisann, du startet ihvertfall ikke for tidlig. Jeg hadde planer om å lese alle før HBP, men droppet det. Så nå er jeg ferdig med GoF og holder på med OOTP. Tar det veldig rolig med den, for å ikke bli ferdig lenge før HBP. Skal lese litt her og litt der, så blir jeg vel ferdig litt før den 16.

 

(Det er forresten fortsatt bare tre uker igjen. :p)

Lenke til kommentar
Jeg tror at jeg skal lese de tre siste bøkene slik at jeg blir ferdig til 16 Juli.

blir nesten nødt til det jeg og!

Hakke lest dem på ett år eller no :no:

Det er ikke så lenge for meg, men det er ei stund siden.

Skal starte på GoF i dag.

Hvor lang tid bruker du på den?

Lenke til kommentar

En annen ting - har som sagt nettopp lest GoF om igjen, og la merke til en ting, som jeg er fryktelig nysgjerrig på:

"He said my blood would make him stronger than if he'd used someone else's," Harry told Dumbledore.  "He said the protection my - my mother left in me - he'd have it too.  And he was right - he could touch me without hurting himself, he touched my face."

For a fleeting instant, Harry thought he saw a gleam of something like triumph in Dumbledore's eyes.

Hva i all verden skal det bety? Og ja - jeg tror det betyr noe, slike små detaljer skal man ikke overse. Tenk med meg, folkens!

 

Jeg tror Dumbledore ble fornøyd fordi han hadde overlistet Voldemort såpass lenge. Det at Voldemort ikke kunne ta på Harry reddet jo livet hans i mysteriekammeret.

Eller tror du at Voldemort gjorde en tabbe som vi enda ikke har fått vite om da han brukte blodet til Harry?

 

Noen som har noen tanker om hvem det neste dødsofferet blir? Jeg har på følelsen at Dumbledore kanskje kan være offeret.

Lenke til kommentar
Eller tror du at Voldemort gjorde en tabbe som vi enda ikke har fått vite om da han brukte blodet til Harry?

Det er jo det jeg lurer på, da. Det er slike detaljer JKR kommer med, og så får man en aha-opplevelse når man skjønner sammenhengen senere. Jeg har ingen teorier på hva det kan være, men jeg tror det er noe.

 

Joda, DD er sikkert glad for at han overlisten LV så lenge. Men hvorfor skulle han være triumferende fordi han IKKE overlister ham på det punktet lengre? Skulle tro at han ble frustrert, eller i det minste ikke gi et triumferende blikk, når LV endelig har (tilsynelatende) opphevet denne beskyttelsen. Logisk brist der, gitt.

Lenke til kommentar

DD blir jo framstilt som en meget forutseende trollmann, og han må ha tenkt tanken at LV kom til å oppheve den beskyttelsen en gang i fremtiden. En teori kan være at noe av det "gode" som finnes i Harry har nå kommet inn i LV, men det blir vel kanskje litt for søtt?!?

Lenke til kommentar

Det virket kanskje litt sukkersøtt, ja. (Minner meg om at jeg leste noen som hadde "teorier" om at man burde ta en cheering charm eller to på LV. *smiler fortsatt når jeg tenker på det*)

 

Men har du hørt om "The Changeling Hypothesis"? Hvis det stemmer, og Harry har i en eller annen grad LV i seg, så kan det hende at Harry ga (om ikke så frivillig) litt av seg til LV da han kom tilbake. Ikke at jeg helt klarer å se hvordan det skal hjelpe, men det kan jo være et ledd i å overvinne ham. Jeg vet ikke jeg, men som sagt; jeg tror det er dumt å se bort ifra slike detaljer.

 

Det jeg håper i HBP, er at Dumbledore er mer til å stole på. At han snakker mer med Harry underveis, og ikke kommer med alle svar på slutten av boken. (Jada, det er en bok, men noe kan da bli besvart mens andre spørsmål kommer underveis.) Jeg så et videoklipp, der en av editorene sa at HBP var en bok med mange svar. Jeg gleder meg! (Under 17 dager igjen!)

Lenke til kommentar
Bok nr 4 og 5 er såpass spennende at du ikke klarer å legge de fra deg. Ergo, du blir ferdig :)

Jeg leser dem pånytt igjen så jeg vet hva som skjer, så det blir desverre ikke så ekstremt spennende, men det er ikke så farlig om jeg blir ferdig til 16 Juli eller ikke. Jeg MÅ jo ikke lese bok seks med engang den kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...