Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vær så snill å unngå unødvendig quoting. Å kun skrive en smiley uten noe mer kan også oppfattes som spam.

Håper dere følger dette, så slipper jeg å stenge tråden og å dele ut advarsler :)

Godt du sier i fra Afseth! Disse Harry Potter'ne vet du.. :hmm: Hehe, tullball i høyklasse!

No More OT!

Lenke til kommentar

Heisann.

Er nyfrelst Harry Potter fan selv, begynte å lese den förste boka for noen uker siden...gjorde meg ferdig med bok nummer 5 i går. Har lest samtlige böker på engelsk. Ble fanget i den magiske verden til Harry Potter etter få sider...lurer på hvordan de norske utgavene er, er de verdt å lese også? Antar at man får et mer "komplett" bilde av historien, ettersom jeg iallefall ikke forstår ethvert engelsk ord og uttrykk.

Venter selvfölgelig spent på bok nummer seks!

Lenke til kommentar

Det er absolutt verdt å lese de på norsk også, noen oversettelser kan være ganske morsomme hvis man kun er vant til de engelske! Det er også verdt det hvis en skal fortsette å henge med andre Harry Potter-fans, siden noen foretrekker å bruke norske og andre engelske ord.

JKRs side har blitt oppdatert, ny poll.

1. Will Harry continue to learn Occlumency, whether with Snape or somebody else, in Half-Blood Prince'?

2. Is that the Pensieve on the U.S. cover, or something else?

3. So how DO the members of the Order of the Phoenix communicate with each other?

1. Vil Harry fortsette med psykoblokking, enten med Slur eller en annen, i halvblodsprinsen?

2. Er det tenketanken som er på den amrikanse forsiden, eller er det noe annet?

3. Så HVORDAN kommuniserer føniksorderen med hverandre?

Edit: Veldig usikker på hva jeg skal stemme på. Nummer 1 er bare kjedlig (synes jeg), nummer 2 har jeg lurt lenge på. Men kan det ha noe å si? Nummer 3 er også noe jeg har lurt på, men jeg er litt redd for at det kan ødelegge for handlingen. (Det kan jo nummer 2 forsåvidt også gjøre.)

Ifølge MuggleNet er det stemmene slik til nå (i prsoent): 1. 32, 2. 11, 3. 56.

Så, det har vel ikke så mye å si hva jeg stemmer.

Edit2: Stemte nummer 3, og prosentene har endret seg, nå er det: 1. 30, 2. 11 og 3. 59!

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Heisann.

Er nyfrelst Harry Potter fan selv, begynte å lese den förste boka for noen uker siden...gjorde meg ferdig med bok nummer 5 i går. Har lest samtlige böker på engelsk. Ble fanget i den magiske verden til Harry Potter etter få sider...lurer på hvordan de norske utgavene er, er de verdt å lese også? Antar at man får et mer "komplett" bilde av historien, ettersom jeg iallefall ikke forstår ethvert engelsk ord og uttrykk.

Dersom du har lest de engelske så kan du bare fortsette med det, og det er ikke nødvendig å lese de norske. Det vil bare resultere i at du blander sammen navn og alt mulig. Hold deg til de engelske du, sånn som jeg har begynt med nå også :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann.

Dersom du har lest de engelske så kan du bare fortsette med det, og det er ikke nødvendig å lese de norske. Det vil bare resultere i at du blander sammen navn og alt mulig. Hold deg til de engelske du, sånn som jeg har begynt med nå også :thumbup:

Det er jeg enig i, du kan jo t.o.m miste poeng i historiene pågrunn av dårlige oversettelser, også er det helt idiotisk å oversette navnene.

Lenke til kommentar

Når kommer den norske utgaven av hbp ut ?

På det norske Harry Potter forumet (offisielle) har han som styrer med bøkene sagt at de kommer ut ved juletider.

Hm..oj, da tar det mye lenger tid enn jeg trodde. Eh..husker ikke når oversettelsen av Order of the Phoenix kom jeg, men den engelske av den kom jo en måned tidligere enn Half Blood Prince gjør, så da vil kanskje den norske oversettelsen komm rundt en måned senere enn Føniksordenen gjorde...

Lenke til kommentar

På det norske Harry Potter forumet (offisielle) har han som styrer med bøkene sagt at de kommer ut ved juletider.

Hm..oj, da tar det mye lenger tid enn jeg trodde. Eh..husker ikke når oversettelsen av Order of the Phoenix kom jeg, men den engelske av den kom jo en måned tidligere enn Half Blood Prince gjør, så da vil kanskje den norske oversettelsen komm rundt en måned senere enn Føniksordenen gjorde...

La oss se fram til filmen :)

Lenke til kommentar

La oss se fram til filmen :)

jepp!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt der ifra, men siden den sammarbeider med WBshop tror jeg den er til å stole på. Har heller aldri hørt klager derifra, men hun som pleier å kjøpe ting fra nettet kjøper fra Amazon da, ikke der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...