Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mente 2, hvorfor jeg sa 4 vet jeg ikke :p

9183183[/snapback]

Jeg sa 4 fordi jeg så du svarte 4 og tenkte, "joda, 4 fra bunnen. Funker sikkert det"

:p Poenget er at stemmen min havnet der den skulle uavhengig av hvor forvirrende innlegget mitt måtte være.

Lenke til kommentar

Boken var over all forventning. Jeg hadde aldri trodd at hun kunne klare å dra det i land så bra som hun gjorde, men boken var regelrett fabelaktig!

Det er imidlertid en ting jeg stusset litt over. Hvordan kunne Gryffindor sverdet komme ut av 'The sorting hat' nok en gang? Det ble da stjålet av Goblin karen som hjalp de å bryte seg inn i Gringoths?

Lenke til kommentar
Boken var over all forventning. Jeg hadde aldri trodd at hun kunne klare å dra det i land så bra som hun gjorde, men boken var regelrett fabelaktig!

Det er imidlertid en ting jeg stusset litt over. Hvordan kunne Gryffindor sverdet komme ut av 'The sorting hat' nok en gang? Det ble da stjålet av Goblin karen som hjalp de å bryte seg inn i Gringoths?

9187400[/snapback]

Fordi Neville er en ekte Gryffindor. Harry gjorde det samme i The Chamber of Secrets.

Lenke til kommentar
Vel, jeg antok at hatten oppbevarte sverdet. Hvor ellers kan det ha dukket opp fra? Eller er det slik at hatten kaller til seg sverdet når det trengs?

9187708[/snapback]

Jepp, den har den evnen. Ettersom at Griphook har et litt rart syn på det. Det er og har alltid vært Godric Gryffindor sitt sverd siden han fikk tak i det.

www.mugglenet.com

Ligger et intervju med JK Rowling der hun sier faktisk det.

Lenke til kommentar

Ble nettopp ferdig med boka og jeg synes serien fikk en verdig avslutning. Ble veldig overraska og rört nàr det viste seg at Snape var snill. Da er det bare à glede seg til filmene mens jeg leser hele serien en gang til, og en gang til.

Lenke til kommentar
Sorry meg, men nå har jeg ikke lest boka. Men hva er Horcrux?

9187863[/snapback]

Sakset fra nettet, orker ikke å forklare selv :p

In the Harry Potter books, a Horcrux is a "receptacle in which a Dark wizard has hidden a part of his soul for the purposes of attaining immortality." With part of a wizard's soul thus stored, the wizard becomes immortal so long as the Horcrux remains intact, typically hidden away in a safe location. If the wizard's body is destroyed, part of the soul remains preserved within the Horcrux. However, the destruction of the creator's body leaves the wizard or witch in a state of half-life, without corporeal form.

Voldemort lagde seks slike, og Harry ble ved et uhell den sjuende uten at Voldemort selv visste det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...