Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Er trist å tenke på at det er over nå  :(

9120567[/snapback]

Det er det som er irriterende med en historie som går over flere bøker/filmer, man vil ha alle bøkene/filmene, men det er alltid trist når man blir ferdig. Man vil bli ferdig, men man vil ikke bli ferdig :hrm:

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det. Men selv om det er trist, så vet jeg at jeg ikke er ferdig med Harry Potter enda. Har jo blant annet 3 filmer til å se. Og jeg har også forhåndsbestilt denne samleboksen til drøye 900,- med alle bøkene i på engelsk, og når jeg får den skal jeg begynne fra starten og lese alt på nytt over tid, er så lenge siden jeg har lest bøkene 1-5 nå. :) Har dessuten kun lest nr. 6 og 7 på engelsk, de andre har jeg på norsk og kommer ikke til å lese dem igjen, for å si det slik. Originalspråket var myyye bedre!

Lenke til kommentar

Synes de siste 100 sidene var veldig forhastet..

De brukte 1-500 for å ta 1 horcrux så de siste 100 til å, drepe resten av horcruxene, voldemort, kjempefight og forklare alt.

Dog, elsket boka.

Bare synd at vi forlater Harry Potter verdenen. (Har J.K. sagt noe om å slutte fantasi-loren helt eller bare harry potter delen? Ville elsket å lese mer om den store magiverdenen hun har skapt.)

Lenke til kommentar

Ja der var jeg ferdig med den siste Harry Potter boka..

Som PcT sier, veldig forhastet de siste 100 sidene, men en fantastisk avslutning på en fantastisk serie! Det er synd at man nå forlater Harry Potter universet, men slik er det. Epilogen var ihvertfall knall tøff!

/Yaricks :)

Lenke til kommentar

Huff, nå er det over.

Jeg er storfornøyd med måten det avslutta på. Sentimental som jeg er så ville jeg ikke at Harry skulle dø, og jeg syntes også at det virka skummelt at boka skulle slutte etter at mange av Dumbledores bragder var blitt trukket i tvil. Men nei, alt ordna seg på en flott måte!

Før har jeg pleid å bli skikkelig trist når jeg er ferdig med en ny Harry Potter-bok, men nå ble jeg så glad for at det gikk bra at det bare er vemodig!

Lenke til kommentar

En helt grei bok. Ikke like "Harry Potter" som de foregående bøkene, men likefullt god underholdning. Epilogen var forresten kvalmende dårlig.

Det var da utrolig mange som trodde Snape var god!

naivt.  :hmm:

9104893[/snapback]

:wee:

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Skuffa over slutten, med engang jeg så at boka bare var 600 sider, skjønte jeg at det ikke kom til å bli som jeg hadde håpet :/

Hadde boken slutten når de var i skogen, og Harry "døde" hadde jeg vært mer fornøyd...

Og ja, epilogen var dårlig

Lenke til kommentar

Epilogen var ikke så dårlig, det var en flott avslutning. Egentlig, det eneste som var litt irriterende og dårlig var den aller siste setninga "All was well."

Den følte jeg ikke helt passet inn.

Hva er det som er så dårlig med epilogen da?

Lenke til kommentar

Med en gang det ble klart at Harry ikke egentlig døde, så mistet jeg all interessen, ikke fordi jeg ville at han skulle dø, men da virket alt som skulle skje videre alt for klart og veldig over-sentimentalt. Kjedelig slutt. Ble litt skuffet over at Rowling kastet bort interessante nyanser som hun gikk in i bok 4 og 5, ble forsåvidt også skuffet over bok 6 pga dette.

Lenke til kommentar

Jeg trodde at Harry kom til å dø, og var ganske sikker på det, derfor ble jeg bare veldig glad for at han overlevde og at han, Ron og Hermione kunne bli lykkelige til slutt! Visste at Harry var den siste horcruxen i sjette boka, det var så åpenbart, så dermed har jeg alltid regnet med at han ville måtte ende opp med å dø, men dengang ei. Lenge leve sentimentaliteten! :D

Lenke til kommentar

Albus sier han vant duelen, og dermed staven. Hvordan kan han vinne staven som ikke kan tape en duel, i en duel? Leste jeg for fort der?

9123424[/snapback]

Det samme lurer jeg på. Enten en glipp så stor at selv jeg, som er langt fra noen lupegranskende überfan, kan oppdage det, eller så er det et eller annet jeg ikke har fått med meg.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar

Albus sier han vant duelen, og dermed staven. Hvordan kan han vinne staven som ikke kan tape en duel, i en duel? Leste jeg for fort der?

9123424[/snapback]

Mener noen sa, kan ha vært Hermione, at ingen tryllestav er kraftigere enn den som holder den. Albus sier også at han var litt bedre enn han en eller annen plass tror jeg, uten at jeg gidder å leite etter det nå.

Destutten, staven hadde skifta eier før også. Det med at staven var uovervinnelig er kanskje bare en del av the Three Hallows myten, for som Albus sier, så hadde de sansynligvis ikke fått staven, kappen og stenen fra Døden selv, men hadde kanskje lagd dem selv, da alle tre var glupe karer.

Lenke til kommentar

Ja! Da var det gjort! Inntrykkene jeg sitter igjen med er ganske mange, men for å være ærlig så synes jeg boka var meget bra. Jeg klarte rett og slett bare ikke slutte og lese (noe jeg faktisk aldri har klart med Harry Potter bøker) !

I motsetning til de andre bøkene så var det nesten fullt kjør hele tide, og det var ikke mangel på action for å si det sånn!

Litt synd at det er over, men men, det har ivertfall vert en utrolig opplevelse! Det neste nå blir å lese 1'ern igjen (noe jeg sikkert ikke har gjort på 3-4 år), for så å fortsette med bøkene etter tur! Gleder meg allerede :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Og jeg var 100% sikker på at barmannen på Galthodet var Aberforth, det måtte bare være det! :roll:

Men jeg skal ikke si noe mer! Alle har vel ikke lest boken enda :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...