Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var var ferdige. Goddamn. Det var den siste people. Litt trist å tenke på. Og til den kukidioten som la ut spoilerLEAKS (som var sanne) kan bare gå å leke med gift. Fikk med meg at Voldemort dreper snape. Som han gjør. Det kom ikke som en helt overraskelse da jeg allerede hadde fått med meg akkurat den setninga.

Herregud for en sterk bok. Allerede de første 2 kapittelene innser man at det er full krig og at ingen er trygge. Det er en litt rar følelse. Men boka er veldig god. Jeg hadde sånn rimelig korrekt i antagelsene på Severus. Og det var jeg glad for. Jeg synes også at Rowling løste Harry 7. horcruxen på en genial måte. Med en gang Harry så den sjelbiten ligge å vri seg. Skjønte jeg at det eneste Voldemort hadde drept i han. Var sin egen sjelbit. Ganske sterkt. Elsker også det faktum at det var begge som ble omtalt i profetien som tok Voldemort ned sammen. Selv om han hadde bare merket den ene. Ble begge avgjørende for fallet hans. Og fantastisk avslutning som virkelig avslutter serien. Den trengte noe slikt.

Virkelig trist å tenke på at det ikke kommer flere bøker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Ferdig eg også. Genial bok som alltid :) Fantastisk bra slutt. :love:

Er det ein forskjell på den europeiske og den amerikanske versjonen?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Der var jeg også ferdig. Fantastisk bok. Spennende helt til slutten. Nesten litt for spennende. Etter at Harry hadde sett i tenketanken og gikk inn i skogen var det like før jeg kastet fra meg boka og hentet hagle slik at Rowling kunne få kjenne sin egen medesin.

Lenke til kommentar

er det flere en meg som syntes siste kapittel i boka ble litt for brå, på en måte?

Personlig ville jeg ha vist litt mer om hva som skjedde i tiden etter Voldemorts fall, ikke bare et hopp 19 år fram i tid.

greit nok, jeg er glad for at Harry og Ginny er gift og har barn, men litt mer om hvordan de ble sammen igjen etter fllet hadde vært fint.

og litt rundt begravelsene til Fred, Remus og Tonks + hvordan ting går med sønnen til Remus og Tonks nå som de er døde (vi hører jo litt om han i siste kapittel ;) )

Og når vi snakker om Teddy (sønnen til Remus og Tonks), hvem er Victoire?

Vi kan lese at hun er en kusine (Jeg vet boka skriver Cousin og at et kan være både kusine og fetter, men jeg foretrekker å tro det er en kusine) av Potter barna, men det kan jo bety at hun er datteren til enten Bill og Fleur (noe jeg tror er mest sannsynlig), Charlie, Percy eller George.

Men men... Ellers en jævlig bra bok!

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Jepp, flott at Snape var snill. Også litt vittig at det var egentlig han som spilte en SVÆR rolle i å ta ut Voldemort.

Han gir han profetien, Voldemort singler ut Harry.

Snape bønnfaller han om å la Lily gå, Voldemort går med på denne tjenesten fordi han tror at allt som har stått i hans vei kommer til å bli fjernet. Og så sørger det egentlig bare for at Harry overlever og han selv blir fubar. Snape hjelper han også med horcruxene. Fantastisk.

"Yeah, ear ear." Hahaha

"Don`t you get it, I`m holey"

Lenke til kommentar

Ja, ja, da var det slutt.

er det flere en meg som syntes siste kapittel i boka ble litt for brå, på en måte?

Personlig ville jeg ha vist litt mer om hva som skjedde i tiden etter Voldemorts fall, ikke bare et hopp 19 år fram i tid.

9118275[/snapback]

Akkurat dét synes var et lurt drag. Jeg tror ikke egentlig hva som skjedde i mellomtiden er noe som ville interessert meg som leser. Det kan bli for mye av det gode. Det er da bra med litt mystikk?

Alt i alt en verdig slutt :)

Lenke til kommentar

Er litt enig om at feelen var litt borte, men tror det var pga det ikke var så mye hverdagslig i boken som i de andre. Eller noe med skolen, for fikk feelen tilbake i de siste kapitlene, uansett kongebok. Leser den for andre gang nuh, er på kapittel 11. :)

Lenke til kommentar
Hun kunne ha kuttet ut den forpult dårlige '19år senere', delen. Litt kjedelig på midtpartiet, men ellers en knakende god bok.

Dog, jeg fikk ikke den vante "harry potter", feelen av den, irriterende :p

9120193[/snapback]

Hadde hun ikke tatt noen 19-år senere epilog hadde folk stått igjen med mye spørsmål. Hun ville slutte av bokserien. Og slik ble det. Jeg likte den dog.

Lenke til kommentar

Likte veldig godt epilogen, jeg. Serien skal avsluttes nå, da vil jeg gjerne vite hvordan det ble etterpå, ettersom det var en del fokus på kjærligheten også ved siden av alt det mørke. Så synes det var fint, og mye bedre enn om boka hadde endt rett etter at Voldemort var død ... og, ja, det var det liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...