Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Håper de som har spoilet fikk advarsel/ferie av ilpostino. Det at de bare får posten sin slettet er ikke godt nok - bare tenk på hvor mye det har ødelagt fra de som trodde tråden var spoilerfri!

Anyways ... Etter den 21. må det da være lov til å diskutere fritt her uten spoilertags, eller? Var vel slik tidligere, iallfall.

Fra nå av går jeg bare inn i denne tråden når jeg ser at den siste som postet var en moderator som ikke pleier å være i denne tråden, slik som nå :p

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper de som har spoilet fikk advarsel/ferie av ilpostino. Det at de bare får posten sin slettet er ikke godt nok - bare tenk på hvor mye det har ødelagt fra de som trodde tråden var spoilerfri!

Anyways ... Etter den 21. må det da være lov til å diskutere fritt her uten spoilertags, eller? Var vel slik tidligere, iallfall.

Fra nå av går jeg bare inn i denne tråden når jeg ser at den siste som postet var en moderator som ikke pleier å være i denne tråden, slik som nå :p

Goscinny ;)

9094997[/snapback]

Jeg har fått med meg alle drapene så nå forteller jeg alle vennene mine (som bryr seg) om det bare for å være drittsekk. Men skal uansett ikke være like kjipe mot dere her inne :)

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

ADVARSEL: Det ville blitt umogleg å halde denne tråden fritt for spoilere, derfor vil eg oppfordre samtlige som ikkje har lyst å finne ut noko frå den siste boka å halde seg langt unna tråden til dei har lese den.

Personleg melder eg meg ut av tråden til eg er ferdig med boka, noko som sannsynlegvis blir i begynnelsen av august, lite moderering frå mi side altså. Skal prøve så godt eg kan å kutte ut internet og.

Samtidig vil eg oppfordre samtlige til å ikkje poste spoilere, med mindre dei er godt kamuflert i spoilertråd og helst med ein tydeleg advarsel øverst i innlegget.

Lykke til, og god lesning alle saman. :)

Lenke til kommentar

Ingen spoilers

Jeg følger dere ut av tråden for en stund.

Min plan med å lese litt og litt av 6eren virker ikke så bra, for den er så god og spennende at jeg ligger til langt på natt :p

Og den som dør er forresten, nei, bare tulla! :)

God lesing og fortsatt god sommer.

Lenke til kommentar

Ai ai ai, svært mange som dør i boka, jaja, den slutter hvertfall godt, eller gjør den det? :p

De som føler for å se hvem som dør, hvem som får sønner, hvem som gifter seg, hvem som står opp fra de døde kan fly innom

Ikke dra innom hvis du ikke vil vite det, men jeg syntes det gjorde boka enda mer spennende, må få kjøpt den snarest.
Lenke til kommentar
Ai ai ai, svært mange som dør i boka, jaja, den slutter hvertfall godt, eller gjør den det? :p

De som føler for å se hvem som dør, hvem som får sønner, hvem som gifter seg, hvem som står opp fra de døde kan fly innom

Ikke dra innom hvis du ikke vil vite det, men jeg syntes det gjorde boka enda mer spennende, må få kjøpt den snarest.

9098488[/snapback]

Hyggelig da,sikker på at det er orginalen?

Lenke til kommentar
Kjære **** ***** 

bokkilden.no har i dag sendt deg følgende varer: 

Fakturanummer 5971547 :  1  stk. 2327627  Harry Potter and the (A-post)

Yay :D  Gleder meeeg :D!

9098764[/snapback]

Hvor lang leveringstid er det?

Kan jeg betale på posten eller må det være visa?

Vurderte egentlig å kjøpe den hos en bokhandel i byen, men er usikker på om jeg kommer meg dit før det blir utsolgt...

Lenke til kommentar
Kjære **** ***** 

bokkilden.no har i dag sendt deg følgende varer: 

Fakturanummer 5971547 :  1  stk. 2327627  Harry Potter and the (A-post)

Yay :D  Gleder meeeg :D!

9098764[/snapback]

Hvor lang leveringstid er det?

Kan jeg betale på posten eller må det være visa?

Vurderte egentlig å kjøpe den hos en bokhandel i byen, men er usikker på om jeg kommer meg dit før det blir utsolgt...

9099097[/snapback]

Jeg bestilte akkurat nå, jeg får faktura med boken og den er A-post så den er garantert på lørdag, ÅÅÅ som jeg gleder meg! :D:D

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt av Deathly Hollows hos Notabene sånn at jeg er sikret en kopi.

Så nå er det bare til å glede seg til lørdags morgen, for da er det full faen til bokhandleren.

Har holdt meg spoilerfri, og har tenkt å være det fram til jeg har boka i hendene. Føler jeg mister hele gleden å vite hvem som dør.. Kjekkere å bli overraske enn å lese gjennom, og tenke "oja, det er her han dør"

Da er det bare :

2 dager 0 timer 10 minutter, og 31 sekunder igjen! + 10 timer

Lenke til kommentar

Har akkurat postet et innlegg på leakylounge.com med mine teorier for Deathly Hallows.

Det er på engelsk, men ikke faen om jeg gidder oversette det :p

Her er orginalinnlegget

Det blir min siste post her på en stund så jeg kommer neppe til å kommentere kommentarer :ph34r:

Who lives and dies... I'm not even gonna go there.

Jo's writing is not like a Hollywood movie where you know exactly who's gonna end up dead at the end of the movie.

But I do have lots of other thoughts.... Open wide... Here they come  :)

My theories of what will happen

Percy returns to his family at or before the wedding

Harry's new pet I'm guessing will be Fawkes.

12 Grimmauld Place will not be used. The traitor Snape [sic.] knows about it and he's with Voldemort.

There will be the normal amount of Hogwarts for two reasons:

1) Much of what Harry is looking for is there and it is possible he will do better than ever in class.

The fact that Snape is not there will be part of the reason Harry will get exceptionally good grades.

2) If Harry is gonna defeat Voldemort he needs all the knowledge he can learn at school. Knowledge is power.

Something will happen on Halloween.

Harry will be at the Ministry at the veil on Halloween?

Harry can go through the veil 'cause it can't kill him. He can only be killed by Voldemort

Bill will help the trio (+one) into Gringotts

Is Luna an animagus and the dragon on the cover of the US DeLuxe Edition of DH?

Luna's got silvery grey eyes (or is it just an Antipodean Opaleye?)

Peter Pettigrew will have something to do with Harry defeating Voldemort

During the final battle between Harry and Voldemort Voldemort will through his Leglimency powers learn what Harry knows abouth the Riddle family. Voldemort himself does not know these things and they will shock/frighten/confuse him giving Harry an advantage.

Voldemort may recieve this information at an earlier point. Perhaps a Halloween attack.

There will be NO time travel.

My theories of thing's we will learn

The locket found at Grimmauld Place is a Horcrux

R.A.B. is Regulus A. Black

Ginny (Aug 11th), Neville (Jul 30th), Harry (Jul 31st) and Luna (?) can hear the voices from the veil because they were concieved on/around Halloween.

Ron's birthday is March 1st and Hermione's is September 19th

Hermiony was scared of the veiled archway. She might be lying about hearing the Voices, but I don't think so.

There's only six horcree. Voldemort was gonna make the 7th with Harry, but he failed in killing him.

Harry or his scar is not a horcrux, but he might have part of Voldemort's soul inside him if in creating a horcrux you have to divide your soul and ransfer it into the one you are going to kill. Or part of Voldemort's soul is inside Harry for some other reason.

Voldemort kidnapped Ollivander to find out about the Priori Incantatem incident and/or make him a better/stronger wand.

Snape may have a life debt to Harry since James once saved Snape's life. The life debt might have been transfered from father to son when James died. I don't have to much faith in this theory though...

Not really sure about this one either: Hagrid knows Snape is not bad.

Hagrid is not that hard to fool and he has time and again refused to believe that Snape is a very bad man.

I think he knew why Dumbledore trusted Snape. Probably the only thing he has been able to keep secret.

Voldemort is an animagus and his animagus form is a snake? Hmm... I like more my theory about Luna being a dragon animagus.

Why does Snape hate Harry:

Harry looks like James, but he has Lily's eyes. Yeah, so? Well...

Snape hated James, no secret, and every time he sees Harry he is reminded of James.

But I think it is more to it than just that. Snape and Lily were exceptionally good in potions and were probably friends. Not saying they were in love, but they got along well. Lily was probably Snape's only friend and I think he might have been in love with her.

Anyway, Lily was someone Snape admired/trusted...loved?... And she might be dead because of him 'cause Snape told Voldemort about the prophecy. And Voldemort set out to kill the baby that was born as the 7th month dies and who's parents had thrice defied him: Neville and Harry. He failed in this, but he ended up killing Lily (and James, but Snape don't care about that)

So, every time he looks at Harry he is reminded of two people he hates. James and himself.

Himself he hates for getting Lily killed. The only person he ever cared about and could call friend.

And Dumbledore knows this and that is why he trusts Snape.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe i bokhandelen. Mulig nettbutikker ikke kan sende boken før lørdag og du får den først mandag eller tirsdag hvis de er unormalt kjappe.

Var forresten innom en bokhandel i Sandefjord i dag og hørte om releasen.

Kl 0100 natt til / tidlig lørdag 21 juli

9023661[/snapback]

Har også tenkt meg en tur dit inatt :) Vet du no om alle bokhandlene er åpne? Tenkte meg til Norlie på Aagards, men vet ikke no om de holder nattåpent :p Vet du no?

Lenke til kommentar

Helt enig med din teori på Snape, rivers (vet, måtte inn å lese, har vært klar til å lukke øynene som om det var en basilisk tilstede, i tilfelle spoilers :p).

Tror det samme, at Snape var forelsket eller veldig god venn med Lily. Kalte henne mudblood i tankekammeret, men hun stillte opp for ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...