Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Goodshitt. Du skjønner jeg har *kremt* bestillt dette spillet over internett og burde være her snart. Så hadde vært morro å se hvordan det funker. Det har jo tidligere vært shittsimpelt. Men har jo egentlig ikke prøvd noe siden CoS

9080906[/snapback]

Spillet er fremdeles enkelt, men noe av det kan ta litt tid, som å finne DA medlemene. Men liker den nye spellcastinga med musa. :)

Lenke til kommentar

Har virkelig lyst til å ha dette spillet. En kamerat fikk tak i det, så kanskje jeg kan prøve det hos han først?

Er det mye spenning og handling i spillet, eller er det mest kjedelig leting? Følger den boka relativt bra? Hva slags oppdrag får en egentlig?

Artico01: Slikt skriver du til AndorPF i en Personlig Melding @ Personal Message :)

Hørt rykter om at de kutta vekk tanketank scenen, er det sant?  :ermm:

9083757[/snapback]

Det var ikke mye "tanketank" i filmen, nei. Du mener det Harry så ned i hvor Dumbledore lagret alle minnene sine? Sølvbegreliknende? Er ikke vandt til de norske navnene, skjønner du :p

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

OK tar alle navn på norsk siden jeg ikke kan de på Engelsk:P

Filmen var en skikkelig skuffelse.. Trur ikke jeg har blitt skuffa så mye av en film noen gang.

Spenningskurven økte litt og så kom høydepunktet som varte i 1 min, var det en stor kamp innider? så ikke det, så bare at Sirius døde.

De hadde ikke med noe bra fra boka der, ikke engang, når Humelsnurr kommer inn i rommet når det er kamp og all Dødseterne prøver å Rømme, syntes jeg husker at i boka så vant han jo over Voldemort? i Magidepartemange, så han rømte, eller tar jeg feil der? :p

og når Gybrid blir kasta ut av skolen, og han eier alle de folka Uffert har med seg:P

uansett som film 4\10

som bok til film 2\10

jeg er vanligvis ikke så kresen på film men det her var noe av det værste jeg har sett.

Var jo ikke no spenningstopp, spenninga bevegde seg på en rett linje gjennom hele filmen.

var jo så tøft når order folka kom, men man fikk jo så vidt se dem i action:S

Lenke til kommentar
I tillegg fløy jo av en eller annen grunn folka rundt som om de skulle vært spøkelser og hvor er "cloaken" til dementorne?

9085964[/snapback]

Ja enig. I boka defineres eksivering som et stort høyt plopp. Ikke slik de holder på og svevde iallefall :p

Eneste store lyspunktet i filmen var at nymfadora var MYYYE finere enn jeg hadde sett henne for meg mens jeg leste boka  :dribble:  Ellers syns jeg det var merkelig hvordan bare 500 sider forsvant i løse lufta  :dontgetit:

9086142[/snapback]

Hehe. Ja. I den hurtig sekvensen etter en halvtimes tid gikk seriøst over 400 sider i boka.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
I tillegg fløy jo av en eller annen grunn folka rundt som om de skulle vært spøkelser og hvor er "cloaken" til dementorne?

9085964[/snapback]

Ja enig. I boka defineres eksivering som et stort høyt plopp. Ikke slik de holder på og svevde iallefall :p

Eneste store lyspunktet i filmen var at nymfadora var MYYYE finere enn jeg hadde sett henne for meg mens jeg leste boka  :dribble:  Ellers syns jeg det var merkelig hvordan bare 500 sider forsvant i løse lufta  :dontgetit:

9086142[/snapback]

Hehe. Ja. I den hurtig sekvensen etter en halvtimes tid gikk seriøst over 400 sider i boka.

9086149[/snapback]

Hva er egentlig denne eksiveringen du snakker om?

Forresten synes jeg også arc-rommet kunne hatt de colosseumtribunesakene nedover til bakken istedenfor et svært frika fall ned i et tilnærmet tomt rom. Og du kunne kriget nedover trappetrinnene. Der kunne de også som i boka mistet den. Og hvorfor gir Harry ifra seg profetien. Det går jo mot alt som skjer der i boka, der de ofrer alt for at DE-ene ikke skal få denne profetien.

Lenke til kommentar
Tenkte også jeg ville dra fram OOTP og HBP denne uka. Være 100% oppdatert og klar til lørdags morran :)

9086251[/snapback]

Klarer du å lese OTP & HBP før lørdags morgen er du flink..

Har snakket med bokhandlerne rundt om i Sandnes område nå, og de jeg har snakket med skal ikke ha nattåpent. Men jeg kan jo møte opp når det åpner på lørdags morgen..

Noen som vet hva boka kommer til å koste hos bokforhandlerne, sånn ca..

Lenke til kommentar

9085964[/snapback]

9086142[/snapback]

9086149[/snapback]

Hva er egentlig denne eksiveringen du snakker om?

Forresten synes jeg også arc-rommet kunne hatt de colosseumtribunesakene nedover til bakken istedenfor et svært frika fall ned i et tilnærmet tomt rom. Og du kunne kriget nedover trappetrinnene. Der kunne de også som i boka mistet den. Og hvorfor gir Harry ifra seg profetien. Det går jo mot alt som skjer der i boka, der de ofrer alt for at DE-ene ikke skal få denne profetien.

9086198[/snapback]

Eksivering? Immivering? Da de eksiverer fra et sted og immiverer til et annet? Det alle 18års gamle elever lærer. Deriblant Harry i BP. :)

Lenke til kommentar
Tenkte også jeg ville dra fram OOTP og HBP denne uka. Være 100% oppdatert og klar til lørdags morran :)

9086251[/snapback]

Klarer du å lese OTP & HBP før lørdags morgen er du flink..

9086707[/snapback]

Det er meldt regn dei neste 3 dagane, skal nok klare det. Las meg gjennom 40% av GoF på fire timar her ein morgon.

Eksivering og Immivering blir vel apparate og disapparate.

Apparition is a magical form of teleportation, by which a witch or wizard can disappear ("disapparate") from one location and reappear ("apparate") in another.
Lenke til kommentar
Eksivering og Immivering blir vel apparate og disapparate.
Apparition is a magical form of teleportation, by which a witch or wizard can disappear ("disapparate") from one location and reappear ("apparate") in another.

9088307[/snapback]

Jepp. Og i boka def. det som et høyt plopp. Ikke som skyer som siver ned fra himmelen som det kommer tydelig fram i både denne, og ikke minst siste del av GoF.

Men det har lite å si uansett, og det er tross alt produsenten som tolker boka etter min mening. Og forskjellige produsenter setter forskjellige preg på filmene. Jeg er godt fornøyd. Men er enig at Gygrid scenen absolutt burde vært med. Vi fikk ikke noe inntrykk av at Venke Dolorosa Uffert var "slem". Bare mindre hyggelig hvis dere skjønner.

Det var tross alt ho som sendte desperantene på Harry. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...