Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne sett at HP-filmene ble laget i Ringenes Herre-stil, jeg: lange som et vondt år (men på en god måte). Når man skal presse inn handligen til en 700 sider lang bok på rundt to timer blir det ikke mye tid til alle de små hendelsene og detaljene ifra trollmannsverdenenes dagligliv som jo for min del er det som gjør bøkene så fornøyelige.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne sett at HP-filmene ble laget i Ringenes Herre-stil, jeg: lange som et vondt år (men på en god måte). Når man skal presse inn handligen til en 700 sider lang bok på rundt to timer blir det ikke mye tid til alle de små hendelsene og detaljene ifra trollmannsverdenenes dagligliv som jo for min del er det som gjør bøkene så fornøyelige.

9062724[/snapback]

Det er vel ikke mest størrelsen på boka, men alle detaljene som er problemet.

Fra og med bok 3 så hadde en spilletid på 3 timer / film vært et absolutt minimum.

Lenke til kommentar

okey..

Jeg vet dette ikke er det som blir snakket om i denne tråden nå for tiden,men har akkurat lest et slikt Harry potter marato og det va noe jeg ikke hadde reagert på før.

I tredje boken står det at det kommer en liten ugle og leverer et brev til harry fra Sirius,og ronny beholder den men i fjerde står det at han fikk den av foreldrene.

synest dette var litt merkelig...

Endret av Missy9001
Lenke til kommentar

9062724[/snapback]

Det er vel ikke mest størrelsen på boka, men alle detaljene som er problemet.

Fra og med bok 3 så hadde en spilletid på 3 timer / film vært et absolutt minimum.

9063122[/snapback]

Helt enig. Syns de lager filmene altfor korte i forhold til lengden på bøkene og alt som burde vært tatt med. Om ikke annet kunne de hvertfall gitt ut "extended editions" i dvd-utgaven, sånn som med Ringenes Herre.

Lenke til kommentar

Da var premieren på filmen overstått etter over 30 min. forsinkelse pga. tekniske problemer. Og nok en gang må jeg si at det er vanskelig å si om det jeg har sett er bra eller ikke. Er skuffa og imponert. Men selvfølgelig, den lengste boka ville jo bli en utfordring å lage film ut av.

Digga Luna Lovegood, den nye "gangster"-Dudley og Umbridge! Men som det nevnes; de fleste detaljene som gjør bøkene til de bøkene de er, uteblir nok en gang.

Tida/filmen gikk så alt for fort. De kunne gjerne gjort den en time lengre uten at jeg hadde klagd.

Og i tillegg har de jo bytta ut mange av innspillingstedene. For eksempel togstasjonen i Galtvang. Jeg som hadde vært der de brukte å spille det inn før. =/ Skulle likt å visst hvorfor de gjorde det.

Men men. Får vente på at lyset kryper inn vinduet mens jeg fordøyer inntrykkene fra filmen skikkelig!

Til dere som ikke har sett den: Gå å se den!

Lenke til kommentar
Men det er ikke like moro å se en dårlig versjon av filmen hjemme som å se the real deal på kino! =)

9066100[/snapback]

Eg ser helst film heime med projektor og surround. Ikkje kinoopplevelse sjølvsagt, men eg slepp samtidig 300 andre som slurper, slafser, kommenterer og det som værre er.

Å sjå ein camfilm er så uaktuelt som det kan bli.

Lenke til kommentar

Jeg så filmen i natt. Er ganske skuffa må jeg si.. Boka var så utrolig mye bedre. Selv om jeg forstår at de må korte ned noe, og la noen av detaljene i boka være, synes jeg de har tatt bort alt for mye.

Som de fleste anmeldelser sier har filmen blitt mer voksen enn de første, og det liker jeg. :)

Lenke til kommentar

Så den også i natt, og ble positivt overasket.

Mest fordi de fleste anmeldelsene sa den var dårlig osv. Det er klart at de har utelatt mange detaljer, men synes nå likevel filmen var dugbar.

Men akkuratt scenen der Sirius dør var alt for dårlig synes jeg. Den virket mye tristere i boka.

Lenke til kommentar

Dette var en hyggelig overraskelse :)

Selvfølgelig mye å kritisere og deler av dialogen kunne like gjerne vært på mandarin for de som ikke har lest boken.

Men alt i alt så var dette veldig underholdenes. Squeee! :D

Og som edge også nevner der det som skjer med den vi vet blir litt rart/feil.

Begynte å få tårer når det begynte å nærme seg og når det endelig skjedde så stoppet det med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...