Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*

Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

• Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

No har eg bestilt frå haugenbok.no Nokon andre som har det? Eg satsar på å få den på den på lanseringsdatoen. Om det ikkje går får eg ta ein tur nedom den lokale bokhandelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser traileren av den nye filmen, så ser jeg et lite klipp som jeg ikke klarer å huske fra boken. Når Voldemort står på togstasjonen....når var det? klarer ikke å huske noe av det fra boken.

Lenke til kommentar
Når jeg ser traileren av den nye filmen, så ser jeg et lite klipp som jeg ikke klarer å huske fra boken. Når Voldemort står på togstasjonen....når var det? klarer ikke å huske noe av det fra boken.

9039770[/snapback]

Det var ikke med i boken, det er en eller annen merkelig ting som filmskaperne har tatt seg sin frihet til å legge til i filmen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

9039770[/snapback]

Det var ikke med i boken, det er en eller annen merkelig ting som filmskaperne har tatt seg sin frihet til å legge til i filmen

9039900[/snapback]

Noko alà då Aragorn datt ned i elva i to tårn? Slike ting som blir tatt med har eg ikkje forstått poenget med. Du skal jo ha nokonlunde friheit når du skapar ein film, men å leggje til ting som ikkje ein gong blir nemnt i boka er merkelig.

Fann ut noko som gav meg håp om å få den på lanseringsdatoen:

Haugen Boks omtale:

Voksen utgave. Bok 7 i serien om Harry Potter har tittelen Harry Potter and the deathly hallows.

Du kan allerede nå forhåndsbestille boken og motta den til utgivelsesdagen.

Tatt frå haugenbok.no

Lenke til kommentar

De legger ofte til ting for å gjøre filmen mer for alle seere, eller for å komme med historien når de har kuttet den fra andre steder. Må huske at filmskaperne har kunsterisk frihet, og boken og filmen må jo ikke være identiske, hvis man tenker sånn blir man alltid skuffet.

Lenke til kommentar
No har eg bestilt frå haugenbok.no Nokon andre som har det? Eg satsar på å få den på den på lanseringsdatoen. Om det ikkje går får eg ta ein tur nedom den lokale bokhandelen.

9025201[/snapback]

Har og bestilt der.

Har god erfaring med den sida, og satsar på å få boka til rett dag.

Lenke til kommentar

Regner med at jeg kan bare labbe inn på norli i byen slik jeg gjorde imed HBP tidlig på morran og plukke med meg boka. De hadde mer eller nok kopier da ihvertfall.

Gleder meg intenst. Skal få med meg filmen også. Så dessverre Goblet of fire igjen i går. Og det var like ille, om ikke værre enn jeg husket. Håper inderlig det ikke blir like dårlig denne gangen også.

Lenke til kommentar

Eg synest godt dei kunne latt være å legge til ting i filmen som ikkje er i boka, det er meir enn nok av scener frå boka å ta av. GoF-filmen mangla jo massevis, likevel varte den over 2 timar. Der tok dei for øvrig også frihet til å legge til scenar, tenker då først og fremst på scenen då dei skulle lære å danse.

Er litt spent på korleis skodespelaren til DD klarer seg i OOTP, eg synest ikkje han imponerte i PoA (der var han riktignok lite med) eller GoF. Spesielt i GoF oppførte han seg veldig ulikt DD frå bøkene. Las ein stad at han ikkje hadde lese bøkene for å lage sin eigen rolle ut av det, i så fall er det ein tragedie. DD er beherskelsen sjølv, noko skodespelarne ikkje var i GoF.

Lenke til kommentar

Ja DD i filmene er på en måte veldig høyt oppe i forhold til DD i boka, enten så kommer han med latterlig mange visdomsord eller så er han sint. DD i boka ville aldri vært voldelig mot elevene noe han gjorde i filmen, tenker da på scenen etter at Harry har blitt den fjerde deltakeren i konkurransen.

Lenke til kommentar
Ja DD i filmene er på en måte veldig høyt oppe i forhold til DD i boka, enten så kommer han med latterlig mange visdomsord eller så er han sint. DD i boka ville aldri vært voldelig mot elevene noe han gjorde i filmen, tenker da på scenen etter at Harry har blitt den fjerde deltakeren i konkurransen.

9042777[/snapback]

Virker som han har litt flere personligheter i filmen. Vanskelig å ta Gambon seriøst som Dumbledore.

Lenke til kommentar

9042777[/snapback]

Virker som han har litt flere personligheter i filmen. Vanskelig å ta Gambon seriøst som Dumbledore.

9043152[/snapback]

Vi får se hvordan han er i filmen og tenker da mest på episoden når Humlesnurr blir "catcha" for Humlesnurrlegionen. Hvor han oppfører seg humoristisk og lite imøtekommende mot Uffert.

I denne samt neste er dette veldig viktige sider av Humlesnurr som jeg mener er vitkig å fange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...