Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De filmene som har kommet hittil har vært tragiske. De rusher igjenom alt, trur ikke de sitter stille et sekund, og det har ødelagt for mange scener. Jeg lurer egentlig litt på om de som spilte inn filmen faktisk har lest boka, virker som om de bare har fått et halvferdig manus og improvisert på resten..

6956891[/snapback]

 

Film nr 1 var ikke så ille :) og film nr 2 er det ikke så mye som mangler, bare noen scener som må på riktig plass og et par ekstra scener som bør bli lagt til.

men resten var elendige. Spesielt film nr 3 :thumbdown: har aldri vert så skuffet over en film noen gang

 

ja de skipper bare gjennom søskenbarnet mitt var litt forvirret de hopper litt fra plass til plass..Egentlig hater folk og se harry potter med meg får jeg sitter og kommenter va som var bedre i boka hva som er anderledes :wee:

6957463[/snapback]

 

Du er ikke den eneste :p til meg sier de:"hvis du kommenterer en eneste ting denne gangen så kan du dra deg til helvete ut" :p

Endret av FanTic
Lenke til kommentar
De filmene som har kommet hittil har vært tragiske. De rusher igjenom alt, trur ikke de sitter stille et sekund, og det har ødelagt for mange scener. Jeg lurer egentlig litt på om de som spilte inn filmen faktisk har lest boka, virker som om de bare har fått et halvferdig manus og improvisert på resten..

6956891[/snapback]

 

Film nr 1 var ikke så ille :) og film nr 2 er det ikke så mye som mangler, bare noen scener som må på riktig plass og et par ekstra scener som bør bli lagt til.

men resten var elendige. Spesielt film nr 3 :thumbdown: har aldri vert så skuffet over en film noen gang

 

6957732[/snapback]

 

Altså, jeg mener at den første og den andre er der verste :p

Lenke til kommentar
Enig, x-nobbit. Jeg har _veldig_ lave forventninger til film nummer fem

Uenig. Riktignok var de tre første filmene forholdvis dårlige - spennende å se hendelser fra bøkene på film, selvsagt - men utover det var de ikke mye å trakte etter. Men fireren, derimot, var mye bedre. Underholdningsverdien var større. Skuespillerene gjorde en bedre jobb, og alt i alt føler jeg at Goblet of Fire - som er en av de bedre, hvis ikke den beste, HP-boka - ble tolket og filmatisert på en god måte.

 

Regissøren tok seg kanskje noen friheter, dette gjelder også de tidligere filmene, men det gjør meg mildt sagt ingenting. Det er forskjell på bok og film. Og i mine øyne skal de utfylle hverandre - ikke erstatte. Å følge boken slavisk når man skriver et manus, blir bare håpløst.

 

Med andre ord, altså: Jeg har faktisk troen på den kommende Harry Potter-filmen. Hvis de fortsetter i samme bane, og har den samme positive utviklingen vi har sett siden den første filmen, blir jeg godt fornøyd. Tror sjansen er der.

Lenke til kommentar
Uenig. Riktignok var de tre første filmene forholdvis dårlige - spennende å se hendelser fra bøkene på film, selvsagt - men utover det var de ikke mye å trakte etter. Men fireren, derimot, var mye bedre. Underholdningsverdien var større. Skuespillerene gjorde en bedre jobb, og alt i alt føler jeg at Goblet of Fire - som er en av de bedre, hvis ikke den beste, HP-boka - ble tolket og filmatisert på en god måte.

 

Regissøren tok seg kanskje noen friheter, dette gjelder også de tidligere filmene, men det gjør meg mildt sagt ingenting. Det er forskjell på bok og film. Og i mine øyne skal de utfylle hverandre - ikke erstatte. Å følge boken slavisk når man skriver et manus, blir bare håpløst.

 

Med andre ord, altså: Jeg har faktisk troen på den kommende Harry Potter-filmen. Hvis de fortsetter i samme bane, og har den samme positive utviklingen vi har sett siden den første filmen, blir jeg godt fornøyd. Tror sjansen er der.

6960677[/snapback]

 

Film nummer fire synes jeg var grei, og som du sier er det en av de beste bøkene, kanskje slått av bok nummer seks. Men bok nummer fem, derimot, synes jeg var et stort skritt tilbake i forhold til bok nummer fire. Og siden boken omfatter enda mer og er enda større, skjønner jeg ikke hvordan den kan bli bedre enn verken treeren eller fireren.

 

Nå som jeg ser på linken som FanTic postet, ser jeg ikke like mørkt på det lengre. Gamle minner om DA-møtene og squadden til Dolores Umbridge kommer frem. Kanskje var det de samme drømmene Potter hele tiden hadde i femmeren som ødela boken litt for meg og laget den så dyster. Men egentlig er jo boken ganske morsom med brødrene Weasleys og ikke minst den morsomme kommentaren "You know, minister, I disagree with Dumbledore on many counts, but you cannot deny he's got style ..." Håper inderlig denne kommer med!

 

Kanskje er jeg ikke fult så negativ til film nummer fem som jeg uttrykte meg i forrige post, men jeg er fortsatt skeptisk ...

 

Forresten er det bra at Harry og Ronald har fått seg en time hos frisøren :p

 

Endret: Leif.

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Enig, x-nobbit. Jeg har _veldig_ lave forventninger til film nummer fem

Uenig. Riktignok var de tre første filmene forholdvis dårlige - spennende å se hendelser fra bøkene på film, selvsagt - men utover det var de ikke mye å trakte etter. Men fireren, derimot, var mye bedre. Underholdningsverdien var større. Skuespillerene gjorde en bedre jobb, og alt i alt føler jeg at Goblet of Fire - som er en av de bedre, hvis ikke den beste, HP-boka - ble tolket og filmatisert på en god måte.

 

Regissøren tok seg kanskje noen friheter, dette gjelder også de tidligere filmene, men det gjør meg mildt sagt ingenting. Det er forskjell på bok og film. Og i mine øyne skal de utfylle hverandre - ikke erstatte. Å følge boken slavisk når man skriver et manus, blir bare håpløst.

 

Med andre ord, altså: Jeg har faktisk troen på den kommende Harry Potter-filmen. Hvis de fortsetter i samme bane, og har den samme positive utviklingen vi har sett siden den første filmen, blir jeg godt fornøyd. Tror sjansen er der.

6960677[/snapback]

 

Du har rett i at boka og film ikke skal erstatte hverandre, men de skal jo ikke utfylle hverandre heller..

Boka skal jo ikke utfylle filmen på noen måte, ettersom filmen er laget utifra boka...

 

Jeg synes også GoF er den beste filmen hittil, men den mangler mye vesentlig - hva har regissører imot å lage veldig lange filmer?

Altså, jeg har ikke noe i mot å sitte ei natt på 14 timer for å se alle Star Wars-filmer - ei heller har jeg noe imot å se en veeeeldig lang Harry Potter-film :D

 

OT: Gratulrer, FraNtic

Lenke til kommentar

Jeg mener bok nr 5 kan bli bra. Boken er jo veldig lang, og som vi vet kan ikke vi ikke få presset inn hele boken i en 2 timers lang film. Men så skjer det jo så mange "mindre viktige" ting i boken, slik som det ene kapittelet med vasking av huset til Sirus, i et _helt_ kapittel.

 

Med fjerning av detaljer, tror jeg filmen kan bli god - uten at folk blir sittende med spørsmålstegn i fjeset, fordi filmen rett og slett gikk for fort fra moment til moment (dette gjelder mest de som ikke har lest boken på forhånd)

 

Jeg personlig mener at film 4 var en av de dårligere. Alt gikk for fort, og forklaringene på ting var for uforklarende. Så synes jeg også at film 3 var den beste på film hittil (noe mange er uenige med meg i). Jeg likte filmen for alt ga liksom mening, og man fikk med seg hva som fåregikk.

 

Vi får vel håpe på at film 5 blir bra da. Gleder meg utrolig mye til fighting-scenene ^^!

Lenke til kommentar

Han sier at mange han har snakket med syntes at laberynten i fireren blir litt for dum.

 

Jeg må si meg enig. Liknet ikke det jeg forestilte meg utifra det bildet boken dannet ... Den kunne vært bedre, men jeg veit ikke hvordan de skulle gjort den bedre :p Folka bak filmen har på ingen måte en lett oppgave.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Han sier at mange han har snakket med syntes at laberynten i fireren blir litt for dum.

Jeg må si meg enig. Liknet ikke det jeg forestilte meg utifra det bildet boken dannet ... Den kunne vært bedre, men jeg veit ikke hvordan de skulle gjort den bedre :p Folka bak filmen har på ingen måte en lett oppgave.

Goscinny ;)

6975019[/snapback]

ok :tease: Ber bare folk lese det du skrev en gang til jeg siden jeg er helt enig...

Lenke til kommentar
Vedder på at den eneste grunnen til at du ikke likte labyrinten var at det ikke er likt som i boka... En film skal ikke bli bedømt ut ifra hvor lik den er boka,... Man bør prøve å forestille seg at man ikke har lest bøkene når man ser filmene.

6974698[/snapback]

 

Feil!

Filmen er laget utifra en bok, da er den laget utifra en bok

Den skal dømmes etter hvor godt de holder seg til boka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...