goggen Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har oppgradert til en LGA775-socket 3,2 ghz cpu på et Asus P5GDC Pro hovedkort. Må jo si jeg er imponert av støynivået på boxed-vifta, den bråker som et uvær.. I biosen kan jeg justere viftehastighet etc, dermed lurer jeg på hvor varm cpu'en "tåler" å bli? Akkurat nå har jeg stilt vifta til å kjøre på 80% load og "targettemperatur" på 71 grader - det er et støynivå jeg kan leve med. Men kan cpu'en det???? Noe med erfaringer her? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 71 grader var vel litt vel mye Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 I følge THG så throttler (core hastighet går ned) Prescott ved 74-76 grader. Så hold deg iallefall under det! Men helst under 70 grader er lurest. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 okay, da prøver jeg med targettemp på 68 grader. Skader throttling cpu'en på permanent basis, eller blir det bare mindre effekt i det øyeblikket den throttler? Finnes det ellers noen gode steder/artikler der ute på nettet som omhandler Prescott og varme? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 goggen les her : http://www.tomshardware.com/cpu/20041114/index.html Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har du kabinett vifter eller? Det var litt mange grader enn det egentlig burde være men du må huske at Intel sin Prescot tåler en del varme? Har du overklokket CPU`en? Lenke til kommentar
goggen Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Den ligger på ca 45-50 idle, har ikke rukket å teste den ordentlig i spill etc. Tenkte å vente med det til jeg kjøper noen kabinettvifter (har ingen i dag). Har ikke overklokket nei. Syyykt lydnivå på boxedvifta, så jeg tror jeg skal prøve med noen kabinettvifter for å se hvordan det spiller inn på cpu-tempen. Hvis positiv effekt, senker jeg hastigheten på cpu-vifta ytterligere. (Ligger på 80% av kapasitet nå, ca. 3000 rpm - synes det forrtsatt er for mye bråk) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei! Jeg har P5GD1 Hk med en 3,0 @3,3, har vel samme bios som deg, og har prøvd litt forskjellig varianter av det viftestyrings opplegget. Hvis vifta går over 3000 rpm bør du sjekke tempen i kabinettet, det var i alle fall det som var problemet hos meg, byttet strømforsyning jeg da, men kabinett vifte gjør jo samme jobben. nå har jeg target på 51 grader, og vifta kommer aldri opp i 3000 rpm. (du har jo helt rett i at den er helt sinnsyk fra 2800 og oppover Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hva med å kjøpe en ny ribbe/vifte. Jeg skal kjøpe en Thermalright XP-120+Vifte etter jul. Jeg kan sende deg en pm med resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå