Gå til innhold

Mye bruk av minne og nesten ingenting i oppgaveb.

cselnes

Anbefalte innlegg

heysann folks :D

Jeg sitter med 512mb ram og det brukes 315mb av minnet i windows. Men det rare er at i windows oppgavebehandling så kommer jeg bare fram til ca. 150mb av det hele. Det er når jeg regner ut alt. Det er jo en mulighet at det er trojan/virus/worm/m0gm0g som sitter og koser seg på min pc, men har sett etter det, har også sletta noen programer i regedit som tar mye minne (og som jeg ikke trenger). Mitt egentlige spørsmål er mer om det er mulig å se mer prosesser enn det står på oppgavebehanldings lista? hvis noen er skjult, eller i regedit og noen gidder og vise meg hvor de ligger der.

Det er bare alt det vanlige som står der, eks explorer.exe, opera.exe, svchost.exe sytem osv. ikke noe virus eller tull.

mvh sn0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik rett etter boot så er det kanskje et problem. Men når du har brukt et program som har reservert minne, så blir det ikke nødvendigvis alt frigjort når du stenger av programmet siden det ikke er noen andre programmer som trenger minne.

Memory management er meget komplisert, det er ingen enkle regler for hva disse tallene skal vise.

Lenke til kommentar

Windows vil ikke alltid frigjøre dll filer når et program lukkes. Dette kan rettes på med en liten fiks.

• Start -> kjør -> skriv inn regedit
  • Finn fram til denne nøkkelen:
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Explorer]
  • Opprett en ny nøkkel ved navn: 'AlwaysUnloadDLL' og sett verdien til 1 for å slå av caching av DLL-filer i minnet.
  • Du må starte maskinen på nytt for at endringene trer i kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...