Gå til innhold

Serial-ata disker og installering av XP

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skaffet meg et ASUS K8V Hovedkort samt 2 stk 200GB WD S-ATA disker.

Jeg prøver å reinstallere XP på c: partisjonen på en av diskene.

Problemet er at i installeringsmenyen finner ikke programmet diskene.

Jeg har lastet inn s-ata drivere til diskene. Det gjorde jeg helt i begynnelsen (F6) mens XP instalasjons programmet sjekket konfigurasjonene.

Diskene har funket mer eller mindre uten problemer.. Men jeg husket at jeg hadde liknende problemer når jeg installerte XP på s-ata disken for første gang.

Er det noen som vet hvordan eller kan fortelle meg rekkefølgen på åssen jeg stal gå frem med instalasjonen av XP på s-ata disker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mer eller mindre samme samme problemet! Men jeg har samsung 80 GB og Abit K7V. Jeg foretok en reboot og da ville plutselig ikke inn i windows (også XP), Det vises en blåskjerm så fort at det er umulig å se hva det står. Så starter bare maskinen på nytt av seg selv. Jeg har mistanke om virus?

Men når jeg nå prøver å formatere og legge inn på nytt (gjort det flere ganger før uten problemer) akkurat som "OdinTheGod" (trykke F6, legge inn driver og vente) står det et eller annet om at installasjonsprogrammet ikke har tilgang til partisjonen. Iblandt vises ikke disken i det hele tatt. Dette haster! jeg vil ikke være pcløs i jula :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...