pcp160 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg bare lurer litt av ren nyskjerrighet, altså, min bror kjøpte seg en HP med 3,4 Ghz P4 HT og 1 GB ram, vet ikke akkurat hva den heter, men det er nok flaggskipet til HP, da den har det meste av "utstyr", og ble kjøpt på Elkjøp. Jeg har selv har en selvbygd P4 3.0, men denne pc'n til min bror er praktisk talt lydløs, hvilket man jo ikke kan si om min... Det jeg undres over er om HP har spesielt gode kjøleløsninger, eller er det mer sannsynelig at da kunder som min bror hverken kan eller vil vite hva temperaturen i kabinettet faktisk er. At den rett og slett går veldig varmt? Jeg mener, hvis jeg skrur mine vifter ned så lavt at jeg kommer på samme lydnivå som hans, så tror jeg min hadde tatt fyr... Nå er det kanskje vanskelig og svare noe på dette ettersom jeg ikke kjenner modellbetegnelsen hans utover at det altså er P4 3,4 HT (min er Prescott) Endret 19. desember 2004 av pcp160 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hp har ikke spess mye vifter og slikt og har heller ikke gigantiske kjøleribber, men de har en fanduckt rett over prosessoren som gjør at vifta får "frisk" luft utenifra i stede for å sirkulere den gammle varme lufta inni kassa. mao viftene trenger ikke å kjøre på 10000rpm når lufta som blåser over ribba er romtemp 22-25 i stede for 30-40grader som i en tillnærmet lukket kasse Endret 19. desember 2004 av zandro Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Det stemmer! De senere modellene jeg har sett tar de luft inn bak med en 92mm tempratur regulert vifte. På den sitter en kvartsirkel kanal som fører luften rett over porssesor viften. Mange "ferdigdatamaskiner" ville du nok regne som at de snart brenner opp! - Du kunne prøvd bildesøk på goggle. Vet du modell nummeret kan du kanskje finne et bilde som er helt identisk! Har en HP pavilion 7975 i huset. Den har ingen forsegling og har tommelskruer bak. Hvorfor har du ikke åpnet datamaskinen hans, eller er den forseglet så du mister garanti? Eller (mest sannsynlig) har jeg lest feil?! LOZER EDIT: Kan trådstarter finne modelnummeret, det står innfelt i fronten, under USB, Seriell og IEEE 1394 portene. Hvis du har det kabinettet jeg tror... Endret 19. desember 2004 av LOZER Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 HP DC7100? De er da ganske stille av seg egentlig.. sitter med en haug sånne på jobben, hører de nesten ikke. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Ok, jeg tittet litt på google, så skjønner hva dere mener med luftinntak. Vet som sagt ikke modellbetegnelsen, bare at det er 3,4 ht, og mye utstyr, audigi lyd, tv-kort, minnleser for alle typer, osv, vil tro det er en av de bedre modellene til HP. skal til broren min julaften, så da skal jeg finne ut akkurat hva den heter. (hvis jeg skal ha noe mulighet til å skru den opp, må jeg nok sende han ut og lete etter nissen eller noe, lillebror slipper neppe til før det er noe galt med den.. Lenke til kommentar
jente19jentejente Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvorfor kjøpe ferdig bygd PC ??? Du får en MYE mer saftig PC når du bygger den selv Kabinettene til HP er foresten EKLE Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 jente19jentejente Skrevet 20/12/2004 : 23:47 Hvorfor kjøpe ferdig bygd PC ??? Du får en MYE mer saftig PC når du bygger den selv Kabinettene til HP er foresten EKLE Har tanken streifet deg at det kanskje finnes folk her i verden med andre interesser enn pcbygging? Jeg bytter clutch på bilen min selv, mye billigere og bedre enn og la et verksted gjøre det, men altså jeg syns ikke alle som ikke gjør det er idioter. Og nå var det kjøleløsninger jeg var ute etter her, og jeg vet ikke hvordan en "ekkel" er, kjenner ikke det begrepet innen kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå