Necleto Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Så en Chieftec 360W sak holder ikke til Vapo og blod-klokket Pentium 4 2.4b på Abit IC7 Max3? Men, det jeg egentlig lurte på er Hvilken versjon VC jeg har når den kjøler -34Grader C og IKKE er koblet på CPU'n? (jumpstartet hele røkklet) (Fikk det brukt av en Onkel ) Det er av denne typen: Det er Vapochill PE Titanium, akkurat samme modell som jeg har. Den kjøler max. -25 grader i bruk tror jeg... og nei, en 360W Chieftec er langt fra kraftig nok. Min tok kvelden under "vanlig" bruk, uten Vapochill den...12V-kretsen kræsja rett og slett...noen møkka-PSU-er. Endret 20. desember 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) til monster-kjøling trenger man en monster-psu. OCZ Powerstream 520w Jepp OZC ozer av kvalitet . Har hatt en OZC 420w(428) i en uke nå, og er strålende fornøyd. Den klarer en belastning på 520w i et minutt før den skrur seg av. Du kan også manulet instille spenningene for 3,3 5 og 12 v (leds på baksiden som idikerer om den er for lav, passe eller for høy) + at du har to "spesial kretser for" VAG\HDD som gir dønn stabile spenninger da disse har "skjerm" for og forhindre støy og kondensatorer som sørger for stabil spenning. Endret 20. desember 2004 av Blue--Sky Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) til monster-kjøling trenger man en monster-psu. OCZ Powerstream 520w Jepp OZC ozer av kvalitet . Har hatt en OZC 420w(428) i en uke nå, og er strålende fornøyd. Den klarer en belastning på 520w i et minutt før den skrur seg av. Du kan også manulet instille spenningene for 3,3 5 og 12 v (leds på baksiden som idikerer om den er for lav, passe eller for høy) + at du har to "spesial kretser for" VAG\HDD som gir dønn stabile spenninger da disse har "skjerm" for og forhindre støy og kondensatorer som sørger for stabil spenning. Men tror dere OCZ Powerstream 420 er kraftig nok, eller trenger jeg 520W? Den som jeg har nå er på 550W...MIST er visst noen dritt-PSU-er til ekstremkjøling... Endret 21. desember 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 kompis av meg må ha 500w enermax for å klare å kjøre sitt system med prometia, vannkjøling, 4*hdder og blodklokka system. så mulig 360w blir litt lite Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 til monster-kjøling trenger man en monster-psu. OCZ Powerstream 520w Jepp OZC ozer av kvalitet . Har hatt en OZC 420w(428) i en uke nå, og er strålende fornøyd. Den klarer en belastning på 520w i et minutt før den skrur seg av. Du kan også manulet instille spenningene for 3,3 5 og 12 v (leds på baksiden som idikerer om den er for lav, passe eller for høy) + at du har to "spesial kretser for" VAG\HDD som gir dønn stabile spenninger da disse har "skjerm" for og forhindre støy og kondensatorer som sørger for stabil spenning. Men tror dere OCZ Powerstream 420 er kraftig nok, eller trenger jeg 520W? Den som jeg har nå er på 550W...MIST er visst noen dritt-PSU-er til ekstremkjøling... Det tørr jeg ikke svare på....... Er jo litt kjipt om du trenger 520w, da denne koster det dobbelte. Prøv og send en mail til OZC og spørr, men de vil vel selge den største.............. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kjøp OCZ 600W med en gang så er du sikker Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kjøp OCZ 600W med en gang så er du sikker Så var det dette med prisen da.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 OCZ 420 holder greit den. Er ikke akkurt noen normal 420watter Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 når du fyrer i gang, har du prøvd å koble ut allt annet, som disker, skjermkort, optiske enheter ? Når PSU kutter, kan du prøve å slå på rett etter på, eller må du trekke ut strømkabelen? Har det fungert i det hele tatt? Skjer det noe når du ikke putter i den firkantige 12 pluggen? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 når du fyrer i gang, har du prøvd å koble ut allt annet, som disker, skjermkort, optiske enheter ? Når PSU kutter, kan du prøve å slå på rett etter på, eller må du trekke ut strømkabelen? Har det fungert i det hele tatt? Skjer det noe når du ikke putter i den firkantige 12 pluggen? Jeg har prøvd å koble ut alt annet, men det funker ikke uansett. Det vil ikke starte uansett med MIST-PSU-en. Hadde tenkt å teste den med et voltmeter, men måleren var ikke presis nok, så jeg fikk ikke troverdige verdier. Begynner å tenkte mer og mer på å investere i en OCZ Powerstream 520W nå... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 vel, problemet ligger nokk i oppstarten, er da kompressoren trekker mest strøm.. syns alikavel det er merkverdig.. Har du noen oversikt over hvor mange Amp den kan levere på 12 v? Men, spørr igjen, har det noen gang fungertt? er dette noe som plutselig har skjedd? Kan det være feil med kompressoren som gjør at den trekker alt for mye strøm i oppstarten? Veldig dumt å kjøpe ny psu for så å finne ut at det ennå ikke funker.. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 vel, problemet ligger nokk i oppstarten, er da kompressoren trekker mest strøm.. syns alikavel det er merkverdig.. Har du noen oversikt over hvor mange Amp den kan levere på 12 v? Men, spørr igjen, har det noen gang fungertt? er dette noe som plutselig har skjedd? Kan det være feil med kompressoren som gjør at den trekker alt for mye strøm i oppstarten? Veldig dumt å kjøpe ny psu for så å finne ut at det ennå ikke funker.. Kompressoren har funka ja...Mist 550W leverer cirka 24A på 12V. Har målt den med et multimeter og fant 11.97V. Kan det være at noen av ledningene er ødelagt? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) 24 A bør jo holde i massevis da.. Kompressoren, har den funka på den MIST PSU`en da? For kompressoren krever en peak på rundt 14 A, Og når du sier at du får den feilmeldingen som omhandler selve kompressoren, (vill tro det finnes en melding om at den ikke får strøm også) så ligger feilen i kompressoren, da den trekker uhorvelig mye strøm i startfasen.. Kan jo nevne ett tilfelle, ikke noe kompressor, men en startmotor på en bil som begynte å bli dårlig.. Den trakk noe så sinnsykt med strøm at den til slutt ikke klarte mere, noe slikt kan jeg tenke meg har skjedd her.. Eller så er det rett og slett feil på PSU`en.. at den ikke leverer det som skal leveres.. og da er det jo bare å ta kontakt med microplex.no og få retur på den.. Endret 27. desember 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 24 A bør jo holde i massevis da..Kompressoren, har den funka på den MIST PSU`en da? For kompressoren krever en peak på rundt 14 A, Og når du sier at du får den feilmeldingen som omhandler selve kompressoren, (vill tro det finnes en melding om at den ikke får strøm også) så ligger feilen i kompressoren, da den trekker uhorvelig mye strøm i startfasen.. Kan jo nevne ett tilfelle, ikke noe kompressor, men en startmotor på en bil som begynte å bli dårlig.. Den trakk noe så sinnsykt med strøm at den til slutt ikke klarte mere, noe slikt kan jeg tenke meg har skjedd her.. Eller så er det rett og slett feil på PSU`en.. at den ikke leverer det som skal leveres.. og da er det jo bare å ta kontakt med microplex.no og få retur på den.. Ja, ikke vet jeg, men da jeg testet den på et multimeter, viste det som sagt 11.97V, og det jeg lurer på da, erom feilen er med PSU eller om det ligger i andre enheter? Om det er trøbbel med ledningene til PSU eller om det er noe annet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 11,97 er bortimot perfekt.. så det er ingenting å bekymre seg om.. Det er ikke spenningen som er problemet i såfall, men strømmen. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 11,97 er bortimot perfekt.. så det er ingenting å bekymre seg om.. Det er ikke spenningen som er problemet i såfall, men strømmen. Ok. Jeg går ut ifra at PSU må erstattes dersom det er noe feil med strømmen også? Jeg testet forresten volt med et multimeter med alt av ustyr tilkoblet (bortset fra HK), og da sank volt ned til -0.09V! Dette er noe av det rareste jeg har sett! - på +12V-kretsen?? Sjekket at innstillingene på multimeteret var rett, så det er ikke "menneskelig svikt". Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 det høres særdeles merkverdig ut.. Når du testet dette, var kompressoren tilkoblet ? For slik skal det selvfølgelig ikke være.. Om du ikke hadde kompressoren koblet til så er det etter all sansynlighet feil på PSU.. .. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 det høres særdeles merkverdig ut.. Når du testet dette, var kompressoren tilkoblet ? For slik skal det selvfølgelig ikke være.. Om du ikke hadde kompressoren koblet til så er det etter all sansynlighet feil på PSU.. .. Ja, kompressoren var tilkoblet... Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg så i dag inne i PSU og oppdaget til min store forferdelse at noe plastikk hadde smeltet over en motstand! Hva kan ha forårsaket en sånn varme? Overbelastning? I så fall, er det PSU som er for liten og derfor blir overbelastet, eller er det andre komponenter som har skylda? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) vel, om plasten er smeltet, så er det grunnet alt for sterk varme. Det dummeste du gjorde var å ta opp PSU å se på den, da garantien ryker. PSU er IKKE for liten.. er ikke der feilen ligger i det hele tatt.. Men om det er feil produksjon på psu er mere sansynlig. PSU skal ikke kunne bli så overbelastet at noe plast skal smelte.. da den har overbelastningsvern. Da vill du oppleve at du får en liten dytt på viftene eller blink i evt. leds.. for så å få start igjen må du inn og ut med strømkontakten eller vente en stund. Oppdaterte meg litt på tråden. Det var så at du fikk start på kompressoren med en annen PSU? visst så er tilfelle er det rett og slett feil på mist psu`en din.. men siden du har tatt opp psu`en så skal du bare vinke farvell til garantien på den. Har du prøvd å starte uten den 4 pins kontakten i og uten kompressoren tilkoblet da? Edit: MIST PSU`er har samme innmat som Fortron Source PSU`er, som er av meget høy kvalitet. Det er bare microplex som har fått litt andre specs på de MIST psu`ene. Men enkelte kan det rett og slett bli feil på Endret 30. desember 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå