Necleto Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hei sann. Når jeg prøver å starte opp maskinen min, starter kompressoren, men "E022" oppstår i skjermen foran i kabinettet. Maskinen vil ikke starte under noe omstendigheter. Jeg har testet RAM, skjermkort, HK, HDD, CD-ROM, PSU, kort sagt alt somer tilkoblet HK. Det som er litt rart, er at jeg faktisk fikk skjermbilde med en eldre modell av AMD's Athlon-serie (ikke XP, bare Athlon) på 1.3 Ghz. Jeg har nå en helt ny Sempron 2400+ som bare er fire dager gammel. Hva er problemet, og hva kan jeg gjøre for å rette det opp? Har forresten sendt mail til [email protected], men har ikke fått noe svar innen 48-timers fristen. Fint hvis noen kunnet hjelpe meg. Endret 19. desember 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 oppdatert biosen sånn at den støtter sempron ? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvordan får jeg gjprt det hvis jeg ikke kommer inn i BIOS? Jvilket HK det er, kan du se i profilen min. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Får du startet opp uten den Ekstremkjølingen da? med vanlig vifte ? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Ja, jeg tror det...mener jeg har prøvd det også...men i følge manualen til Vapoen er "E022" et kompressor-relatert problem... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Da må du spørre hva som er feilen der du kjøpte den, eventuelt få reparert den/ eller få ny Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Da må du spørre hva som er feilen der du kjøpte den, eventuelt få reparert den/ eller få ny Det er Vapoen du sikter til? Jeg har som sagt sendt mail til support og lagt inn tråd i forumet hos asetek, men har ikke fårr noen svar enda...tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Bare vent på mail fra dem du, å sjekk forumet der du postet det så får su sikkert hjelp. Jeg kan ikke hjelpe deg mere, kanskje noen andre her på forumet da "lykke til da" Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 ganske sikker på at du må oppdatere BIOS, slik at den støtter sempron Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takker for alle svar. Et svar jeg fikk på asettek-forumet var at jeg hadde for svak PSU. Jeg har jo en MIST 550W PSU...trodde denne holdt i lange baner...eventuelt forslag til ny PSU? Det som var litt rart, var at da jeg satte i den lille strømkontakten i HK og prøvde å starte opp med min gamle Athlon XP 2500+, så kom det bare et "blaff" av strøm liksom...den starta så vidt, men så kutta den igjen...betyr det at kretsen er ødelagt? Hvordan kan jeg ha klart å ødelegge denne? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg kom over denne PSU-en på microplex.no. Den er ganske billig, men kan den være et godt valg også? bZerk 500W. aluminium. (fikk ikke til noen direkte link.) Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 til monster-kjøling trenger man en monster-psu. OCZ Powerstream 520w Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har selv hatt vapo og plagdes litt med den. Var PE det òg. Før du forhaster deg og kjøper en ny psu, prøv å bruk 2 strømforsyninger! Det skal ikke mange ampere til på +12V railen for å drive en vapo PE(12-14A leste jeg). Jumpstart av psu guide fra ok.no! Prøv det først, så du er sikker. Hvis sier du ifra, så får vi prøve noe annet "trickey" Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har du sjekket på ASETEK sine sider om hovedkortet ditt? Er en sånn liste der ett sted hvis du leter litt Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Har selv hatt vapo og plagdes litt med den.Var PE det òg. Før du forhaster deg og kjøper en ny psu, prøv å bruk 2 strømforsyninger! Det skal ikke mange ampere til på +12V railen for å drive en vapo PE(12-14A leste jeg). Jumpstart av psu guide fra ok.no! Prøv det først, så du er sikker. Hvis sier du ifra, så får vi prøve noe annet "trickey" Hva mener du? at jeg skal teste om kompressoren vil starte med egen PSU? har en gammel Aopen som jeg brukte til en SE på den måten...så hvis kompressoren starter, er det ingen problem med den? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Start vapo'n med en psu separat.. når den når -20 kan du stare resten av pc'n med en annen psu. Hvis det funker da er det sikkert ikke nokk ampere på +12V railen på din MIST 550W Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Start vapo'n med en psu separat.. når den når -20 kan du stare resten av pc'n med en annen psu. Hvis det funker da er det sikkert ikke nokk ampere på +12V railen på din MIST 550W Men som skrevet over...da jeg satte in den "lille" strømkontakten i HK (den som egentlig skal kobles i chillkontrollen, fo så å kobles videre til HK), kom det bare et "blaff" av strøm...er ikke dette godt nok bevis for å si at PSU er ganske død? Hvis ikke-hva sier det om PSU-en? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har nå testa Vapochillen separat med Aopen-PSU-en, og den durer fint og behagelig. Betyr det at det ikke er noe tull med PE-en? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 ja, tror den har det rimelig fint da ja:) Testa med en 550w psu'n til selve pc'n da? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Så en Chieftec 360W sak holder ikke til Vapo og blod-klokket Pentium 4 2.4b på Abit IC7 Max3? Men, det jeg egentlig lurte på er Hvilken versjon VC jeg har når den kjøler -34Grader C og IKKE er koblet på CPU'n? (jumpstartet hele røkklet) (Fikk det brukt av en Onkel ) Det er av denne typen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå