zhitler Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 En kamerat fortalte at det kan være skummelt å kjøpe brukt,siden det os kan være bundet til en annen maskin? Det han mente var vel,at microsoft registrerer den maskinen som os først blir registrert med..og ikke kan brukes på andre maskiner. Men dette får jeg ikke helt til å rime ` Lenke til kommentar
above Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det stemmer det han sier! Du kan ikke bruke flere cd-key`er enn på en maskin, så det går nok ikke! Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Det går nok... men du får problemer med å kjøre windowsupdate Så du burde heller satse på å kjøpe deg en egen lisens... Endret 19. desember 2004 av Godlike Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det funker fint å bruke samme XP-key på flere pc-er. En kamerat av meg har samme på 4 pc-er, og det funker fett. Ja windows update funker på alle Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det går nok fint ja. Bruker samme nøkkelen på MANGE pcer på arbeid vi. Helt lovlig, er jo om man har kjøpt lisens som teller ikke selve nøkkelen. Er nøkkelen orginal så funker alt bra Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 får du ikkj eaktivert windows gjennom internet so ringer du gratis nummeret puncher inn litt tall, får så ein kode og du får oppdatert heilt fint... so det er ingenproblem med å kjøpe "brukt" lisens... Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har en lisens jeg bruker på flere pcer og hver gang jeg formaterer og skal aktivere må jeg ringe microsoft og ta det via telefon, men funker fortsatt som smør...Du må bare smøre deg med litt tolmodighet hos han irriterende mannen hos Microsoft og de danske/svenske operatørene som egentlig bare spør om du vil aktivere... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Flyttet til "Windows" under "Programvare". Lenke til kommentar
spetter Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er nok forskjellen mellom OEM XP og retail XP.. OEM XP kan du nok ikke regne med å installere på mer enn 1 maskin.. OEM = 900-1000 kroner ? . Retail versjonen = 3000 kroner ? skulle tro at retail versjonen kan du installere på så mange av dine maskiner du vil Lenke til kommentar
kfet Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Aha!! Så om jeg skaffer en cd (media pack e.l.) med xp pro så er det ikke sikkert at denne funker med OEM-lisensen min?? Måtte bytte hd på laptopen og har siden det vært uten lisensert windows... Prøvde en tilsynelatende streit xp pro som jeg lasta ned som diskimage (ikke noe crack eller uregelmessigheter). Men da jeg skulle taste inn lisenskoden fra klistremerket på maskina så funket det ikke! Fordi det er en oem kode og jeg prøvde på en retail-cd.... eller?? hmmmm... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Det er nok forskjellen mellom OEM XP og retail XP.. OEM XP kan du nok ikke regne med å installere på mer enn 1 maskin.. OEM = 900-1000 kroner ? . Retail versjonen = 3000 kroner ? skulle tro at retail versjonen kan du installere på så mange av dine maskiner du vil hvis du går til denne side: http://www.jmdata.as/ og trykk knappen software. ( her kan du finne ut hva de forskellige XP koster OEM) : XP Home ( SP2 ) : nkr 895 XP Pro ( student ) : nkr 855 XP Pro: nkr 1495 ps. og OEM kan du ikke kjøpe, uten å kjøpe pc eller hardware ! Endret 20. desember 2004 av gaggen Lenke til kommentar
likferd Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er nok forskjellen mellom OEM XP og retail XP.. OEM XP kan du nok ikke regne med å installere på mer enn 1 maskin.. OEM = 900-1000 kroner ? . Retail versjonen = 3000 kroner ? skulle tro at retail versjonen kan du installere på så mange av dine maskiner du vil hvis du går til denne side: http://www.jmdata.as/ og trykk knappen software. ( her kan du finne ut hva de forskellige XP koster) : XP Home ( SP2 ) : nkr 895 XP Pro ( student ) : nkr 855 XP Pro: nkr 1495 Windows xp professional retail koster 3375 kroner på komplett.no Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg har en OEM Xp som fulgte med min tidligere maskin.. Bør vel ikke være noe problem å bruke den på den nye,men det finner jeg jo ut..hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå