tibbs Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Så i en annen tråd at XMMS var anbefalt til å spille MP3-filer i Fedora. Nå har jeg lastet ned og installert dette programmet, men når jeg skal spille av en låt kommer det bare en melding om noe patent og lisenser og annet dritt. Så da går det ikke å bruke det likevel da,.. eller? Lenke til kommentar
pian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Er dette en vanlig mp3-fil da? Høres ut som noe DRM-greier spør du meg. Bruker XMMS her og har aldri fått spm om noe sånt... Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du kan forøke denne kommandoen: yum install xmms-mp3 Har ikke testa dette selv, men hvis du først installerer apt så kan du garantert bruke denne: apt-get install xmms-mp3 Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Kun vanlige MP3-filer ja, slike man spiller i det alltid letthåndterlige Windows.............. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er enkelt i Fedora også. Anbefaler at du tar en titt på kyrsjo's Fedora guide rett over her. Der står det godt forklart hva som er "problemet". Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Kun vanlige MP3-filer ja, slike man spiller i det alltid letthåndterlige Windows.............. Hvis du har en så negativ innstilling, hvorfor har du da installert Linux? Men uansett - last ned og installer: http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...fc3.fr.i386.rpm og for WMA-filer: http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...fc3.fr.i386.rpm Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jepp, er noe med rettigheter osv. Ta en titt i "den store Fedora Core 2 guiden" der er løsningen... Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis du har en så negativ innstilling, hvorfor har du da installert Linux? Selv om jeg skrev at Windows var letthåndterlig, så har jeg altså ikke noen negativ innstlilling når det gjelder å finne ut av Linux. Når det er sagt så må jeg samtidig si at jeg har gått lei mange ganger, da jeg rett så ofte har støtt på problemer under installeringen og under bruk. Etter å ha prøvd flere distroer så er altså min konklusjon at Windows er lettere "å få til å virke",.. bl.a med hardware. Men jeg har ettervhert fått ting til å virke i Linuxen også, ..bl.a et trådløst nettverkskort, etter mange timer med Googling, og prøve og feilemetoden. Og jeg har lyst til å fortsette med Linux uansett.......... Takker for tipsene,..skal prøve dem. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 No er det vel stort sett berre Fedora som ikkje har ting som MP3 og NTFS-støtte out-of-the-box. Men ein kan fint overleve ved å legge inn ein RPM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå