Rubex Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei Jeg kjøpte for kort stund siden meg en Seagate 200GB S-ATA disk. Jeg koblet denne til s-ata kontrollerene på HK som er et Asus P4C800-E Deluxe. Jeg fant disken etter jeg partisjonerte den med PM 8.0, og den har fungert fint helt til nå. Men så kommer det jeg lurer på, for hver gang jeg starter pcen, får jeg melding om at det er funnet en ny IDE-enhet. Dette skjer bare når HDD er koblet til, så det er den. Hvorfor strå det at den finner en IDE-enhet, når det er s-ata jeg har? Samtidig som den finner en ny ide-enhet, så klarer den ikke å installere den. Så det er ganske irriterende å måtte få opp de meldingene hver gang jeg starter pcen. Er det noen løsning her? Drivere jeg mengler eller noe? Takker for svar Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jaa.. hvordan var dette nå igjen... Filen i Windows som hanterer dette var laget før SATA så den har ikke fått riktig tekst. Se i enhetsbehandling om du har noen gule skilter. Og da er det dette med desse evinnelige driverene igjen Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Det er akkurat det jeg har. 2 Gule utropstein, som står over "IDE-kanal" Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvorfor strå det at den finner en IDE-enhet, når det er s-ata jeg har? S-ata disker er også IDE-enheter. Vet ikke om det hjelper, men kan jo prøve å slette s-ata kontrolleren og la den installere seg igjen ved en omstart. Du kan jo også se etter om det har kommet en nyere versjon av denne. Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Det går ikke. Jeg var også inne på Asus sine hjemmesider for å se om jeg kunne finne en driver, men der var det så mange, at jeg ikke vet hvilken det er. Noen som kan hjelpe meg der? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Bios datert 6. des. 378raid_100137.zip Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Må jeg oppdatere BIOS før jeg kan installere driveren? Det gikk nemlig ikke å installere driveren. Fikk opp melding: Finner ikke informasjon om maskinvaren i den angitte banen. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nei, trenger ikke oppdatere bios for å installere den driveren. Bare hev den med i tilfelle du ikke hadde den biosen. Vet ikke hva du har gjort, kan jo godt være dette, men skriver det ned likevel. Pakk ut driveren og legg den i spesifisert mappe på HD. Gå i enhetsbehandling og finn kontrolleren (hadde den gult merke hos deg?) Gå inn i egenskaper og velg oppdater driver. Spesifiser at det skal letes i mappa der du pakket den ut. Vil forhåpentligvis gå bra da, men vi får se. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå