PJ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hei Har planer om å kjøpe meg ny PC. Har mest lyst på AMD64 prosessor. Men jeg har blitt advart mot at AMD blir varm, og at det blir mye viftestøy. Er dette en myte som henger igjen fra tidligere, eller er AMD fortsatt varmere og mere støyende enn Intel? Har sett i tester på anandtech at AMD bruker mindre strøm ann Intel. Da er vel AMD også kjøligere? Petter Endret 19. desember 2004 av PJ Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Velkommen til forumet. Uansett hva du kjøper så kan jeg si at Amden er kaldere om du ikke kjøper en Celeron. Intel har slutta med de gode gamle northwood cpuene som var på nivå med de Amd cpuene som er nå.. Prescott lager mye varme, og dermed mye støy. Om du skal kjøpe etter varme og støy vs. ytelse, kjøp amd! Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 CPUen i seg selv støyer ikke, men CPU vifta. Det er nok sant at AMD 64 er kaldere enn Pentium 4 prescott. Når du kommer til det punktet å velge mellom en av de, så blir det en smakssak. Det avhenger både av hva du skal bruke den til og hva som koster mest/minst. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Pr i dag ville jeg nok valgt en A64 , dette vil vel sannsyneligvis gjelde frem til dobbeltkjerneprosessorn kommer på markede , det er vel først da neste "slag" står . Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Enig med Snekker`n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå