Spillorakelet Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Jeg har bestilt meg et MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR. Jeg ser at kortene med nForce4 chipset kommer på nyåret, hva blir egentlig forskjellen? Hvor mye bedre blir disse nye hovedkortene, de skiller jo bare 500kr.. Har nå et PowerColor 9800pro kort som jeg hadde tenkt å bruke på det bestilte hovedkortet, men begynner å bli fristet til å handle et nytt skjermkort også. Skal jeg kjøpe et bedre AGP kort eller er PCI Express kortene mye bedre? Dette blir jo et vesentlig valg siden de nye nForce4 kortene kun har PCI-E porter. Vil gjerne høre hva dere mener rundt dette? Dette er komponentene jeg har bestemt meg for: -AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED -Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM -MSI K8N NEO2 Platinum-54G hovedkort S939 nForce3 256GB,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR (vurderes mot nye nForce4 kort) Tenkte å beholde toweret mitt som har en psu på 360W, holder denne ennå? Se profil for resten av pc. Håper noen kan hjelpe meg med dette, vil nødig handle noe jeg angrer på... Endret 19. desember 2004 av Damsgaard Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er vel liten / ingen ytelsesforskjell ,men nForce 4 har PCI, dette blir vel fremtiden ,men nForce 3 kommer til å bestå enda en stund . Lenke til kommentar
nObedienz Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er vel liten / ingen ytelsesforskjell ,men nForce 4 har PCI, dette blir vel fremtiden ,men nForce 3 kommer til å bestå enda en stund . Tror Snekker'n sikter til PCI-e, ikke PCI PCI-Express gjør det mulig å ha 2 identiske skjermkort som opererer som ett, som gir en ytelsesøkning. Denne teknologien kalles SLI, noe som er en meget økonomisk løsning med tanke på senere oppgraderingsmuligheter. Dette fungerer henholdsvis bare ved bruk av nVidia skjermkort pr. dags dato. nForce4 HK med mulighet for denne teknologien bør vurderes Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er vel liten / ingen ytelsesforskjell ,men nForce 4 har PCI, dette blir vel fremtiden ,men nForce 3 kommer til å bestå enda en stund . PCI har da alle hk. du sikter vel til PCI Ekspress går jeg utifra? Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Hvilken av nForce4 kortene ser ut til å bli det beste?! Ser at Komplett venter det inn rett over nyttår, er det da det blir lansert? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Det er vel liten / ingen ytelsesforskjell ,men nForce 4 har PCI, dette blir vel fremtiden ,men nForce 3 kommer til å bestå enda en stund . Tror Snekker'n sikter til PCI-e, ikke PCI PCI-Express gjør det mulig å ha 2 identiske skjermkort som opererer som ett, som gir en ytelsesøkning. Denne teknologien kalles SLI, noe som er en meget økonomisk løsning med tanke på senere oppgraderingsmuligheter. Dette fungerer henholdsvis bare ved bruk av nVidia skjermkort pr. dags dato. nForce4 HK med mulighet for denne teknologien bør vurderes Får vel rette litt på deg da PCI-e er en ny type slotter til ekspansjonskort SLi er en teknologi for å kjøre to like skjermkort (som du sier) men den er ikke på alle hovedkort med pci-e PCI-e er også viktig fordi neste generasjons ekspansjonskort vil bruke dette grensesnittet (riktig ord?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå