Gå til innhold

Pcn min er ikke frisk.

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da altså et lite problem med pc'n min.

I går skulle jeg sette inn mere ram i pc'n min. Etter at jeg hadde satt inn rammen og skulle slå på pcn fikk jeg ikke noe skjermbilde.

Så da tenkte jeg, hm. Kanskje skjermkortet har blitt ødlagt. Jeg fikk låne et skjermkort av naboen, satt det inni slo på pcn. Jeg hadde fortsatt ikke noe skjermbilde.

Kanskje det kan være noen problemer med rammen min?

Kanskje noe på hovedkortet har gått føyken. Jeg vet ikke.

Hadde vært fint om noen av dere kunne hjelpe meg.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aiii ikke mye info å gå etter men, har du prøvd å ta ut de/den rambrikkene som du nylig har satt i ? Funker det som normalt igjen da ?

Å få vite følgende vil nok gi deg flere svar:

-Hvilke hovedkort har du

-Hvilke rambrikker sto i pc fra før

-Hvilke brikker er det du nå har satt i

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

OK - Tenkte først at du utvidet og ikke bare byttet ram.

Den nye Twinmos'en har du satt den i riktig porter, altså det skal være er brikke i hver farget ramslot, en i grønn og en i lilla port, av de to tilgjengelige av hver farge skal begge brikkene skal stå i porten nærmest CPU.

Vanskelig å forklare og det kan være du har kontroll på dette, men nevner det for å evt utelukke det som feilkilde.

Har du prøvd å resette bios?

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Har ikke noen høytaler i pcn som piper nei :/

Vansklig å resette bios, siden jeg ikke har noe skjermbilde (tror jeg?) Mulig det går ann. Er ikke akkurat den største dataeksperten på denne jord :p

EDIT:

Ja, rambrikkene står i riktig slot.

Vifta på chipsettet på HK går, CPU vifta går, skjermkort vifta går.

Endret av ProxymuZ
Lenke til kommentar

Reset av bios/c-mos :

Anbefaler deg å ta fram manualen, eller laste ned ny hvis du ikke har den.

Den inneholder info om hvordan dette gjøres.

Kort forklart så har du et sett med pinner normalt 3 stk hvor 2 av de er forbundet med er liten "bro" denne skal flyttes fra ene siden av de 3 pinnene til den andre siden. ( Edit : viktig, broen skal settes tilbake hvor den sto, etter at du har reset)

Dette vil resette bios, men hvor disse befinner seg på hovedkortet må du nesten ha manualen for å finne.

Edit : det er ikke sikkert det hjelper deg så mye, men det er en plass å begynne.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Jeg finner ingen manual om hvordan jeg skal resette cmos. Det står faktisk ikke noe om hvordan jeg skal gjøre det i bruksannvisningen som var med HK.

Hvordan skal jeg gjøre det når jeg ikke har skjermbilde?

Alle skjermpinnene er hele, har prøvd med 2 forskjellige skjermer også.

Lenke til kommentar
Jeg finner ingen manual om hvordan jeg skal resette cmos. Det står faktisk ikke noe om hvordan jeg skal gjøre det i bruksannvisningen som var med HK.

Hvordan skal jeg gjøre det når jeg ikke har skjermbilde?

Alle skjermpinnene er hele, har prøvd med 2 forskjellige skjermer også.

Jeg kan nesten garantere at det står noen plass. Les LES NØYE

Lenke til kommentar

Jeg har fått fiksa cmos og alt det derre.

Jeg har fått tilbake skjermbildet og greier, men det virker som om at pcn ikke finner HDDene mine :/ Jeg har satt på s-ata i bios og det som skal til.

Jeg tentke jeg skulle formatere, men når jeg kom til slutten av prosessen monga alt så da gadd jeg ikke mer. Jeg skal fikse det seinere. Er VELDIG lei pc nå :p

Men takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...