Gå til innhold

Får ikke SE lov å komme hit?

Jørnan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V800 kommer ikke fordi Vodafone ikke har nett her i Norge.

F500i kommer ikke fordi Vodafone ikke har nett her i Norge.

J200 Vet jeg ingenting om.

S710a er den amerikanske versonen av S700i.

Z500i den kommer.

Z1010 kommer også.

EDIT:

Får ikke SE lov å komme hit?

Selvfølgelig får de det!

Hadde Norge bestemt at Sony Ericsson hadde vært ulovelig (noe du tror) så hadde vi ikke hatt en enseste Sony Ericsson telefon her.

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

F500 er vel egentlig bare K500 i Vodafone-skall.

Er det sikkert at Z500 kommer til Norge? Det ble publisert en artikkel på amobil om at den skulle det, men det begynner vel å bli en god stund siden denne telefonen ble lansert nå? Tviler egentlig litt...

Lenke til kommentar
Har sett litt på telefonene til SE, og det er jo mange som ikke kommer til Norge!

Bare se her eller her.

Det er mange telefoner som V800, F500i, J200, S710i, Z500i, Z1010 og manger fler, som ikke kommer til Norge!

Hvorfor det!

S710i er ikke den "amerikanske" versjonen av S700i. Det er en S700i med EDGE. At den kommer i svart er fordi man kan gjøre så når man lanserer en mobil i et land med nær 300 mill innbyggere.

I norge bor det 4 mill mennesker. I hele norge altså. Det gjør ikke norge til et attraktivt land å lansere i, med mindre det er bombesikre modeller produsenten vet alle vil ha. Til sammenligning kan du du sjekke hvor mange Fantasorter som finnes i USA :-)

Når landet er så lite som norge er det begrenset interesse. Ikke fikk vi 3G før nå heller. At f.eks S710i kunne kommet til norge istedenfor S700i tror jeg hadde ført til at SE hadde solgt flere enheter pga EDGE og fargevalg.

I sverige bor det vel rundt 8 mill ?, så de er litt bedre stilt, også har de jo SE :-). Men der også er det mobiler SE lager som ikke lanseres i sverige. At vi som er her inne følger med og irriterer oss over alle godiser "der ute" gjør ikke oss til noen stor kjøpegruppe, så da må vi importere, det som kan brukes i vårt nett vel og merke.

At ekspeditøren ved f.eks mobilavd på Siba ser rart på meg når jeg spør om de har fått inn et eksemplar av V3 gjør at jeg registrerer at interessen for mobiler er heller laber, og at min mani ikke er det gjengse syndrom. At folka på Telekiosken ikke forstår at jeg gjerne vil teste mobilen med batt og SIM-kort før jeg event. bruker 8500 på den, gjør også sitt til at jeg ikke ser vilje til god kundeservice eller lysten til å vise fram det siste vidunder.

Sklei ut litt nå........ men ihvertfall, skal vi i norge bli interessante må vi nok gange befolkningen med 10x

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en annen liten detalj er at 99% av mobilene som blir solgt er dem som er subsidiert av teleoperatørene. ja entusiastene kan finne på å bla opp 4-5000 for det aller siste uten bindingstid men ola nordmann vil helst bare ha en mobil å ringe med som koster ham minst mulig. dette begrenser utvalget av mobiler stort...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
F500 er vel egentlig bare K500 i Vodafone-skall.

Er det sikkert at Z500 kommer til Norge? Det ble publisert en artikkel på amobil om at den skulle det, men det begynner vel å bli en god stund siden denne telefonen ble lansert nå? Tviler egentlig litt...

Z500 er visst utsatt over hele verden, syntes jeg leste det i en artikkel på Mobilburn.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen S710i. Den heter S710a. Ser man på navnet skjønner man lett at denne ikke kommer til norge, ettersom "a" er for amerika-markedet.

Vet det. Var bare så inni alle i`ene :-)

Eneste forskjellen er EDGE ja. Hadde Norge vært litt raskere med EDGE og UMTS hadde sikkert denne (S710a) blitt lansert i Norge, i svart og sølv :love: .

Nei det er masse flott der ute, som vi ikke kan bruke......

Lenke til kommentar
Hadde Norge vært litt raskere med EDGE og UMTS hadde sikkert denne (S710a) blitt lansert i Norge, i svart og sølv :love: .

Tvilsomt.

S710a er for Amerika. I Europa har man S700i, uavhengig om hvor lenge hvert land har hatt EDGE eller ikke.

Hvis EDGE og 3G hadde blitt lansert når det skulle (var det 02?), så hadde nok SE lansert en med EDGE eller 3G.

At vi i norge er uniteressant pga folketallet, og samtidig ved at 3G og EDGE er 1 mnd gammelt, gjør sitt til at tilgjengelige modeller blir utilgjengelige her.

Men seff, det var aldri meningen at S700a skulle lanseres i Europa, men S700i burde helt klart hatt EDGE.

Men som sagt, den europeiske versjonen har jo ikke EDGE i f.eks sverige heller.

Lenke til kommentar
Er det samme telefon bare annerledes navn?

Er det forandret på den?

Untatt at den bruker annet nett :p

Tenkte på spesifiksajoner.

Den har støtte for EDGE. Det er eneste forskjellen tror jeg.

Så må vi ikke glemme at den er i sexy svart :)

S710a har ikke radio

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...