Nessa-nessi Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei.. Trenger litt hjelp.. Det skjedde plutelig en dag at dvd-rommen ikke viser i min datamaskin, og det går ikke an å spille fra cd, eller se dvd.. windows finner ikke dvd-rommen.. hva må jeg gjøre? På forhånd takk.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Sjekk ledningene.... Hvis det var uten forvarsel uten at du har gjort noe galt så er vel DVD-romen gåen da?? Prøv den i en annen maskin........ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har nå samme problem som deg. Installerte lyddriverne og plutselig kom en melding at G: (cd spiller) er borte eller finnes ikke. wtf? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har et noe lignende problem med min 3 dager gamle NEC DVD-RW ND-3500AG. Den fungerte helt fint i 1 og en halv dag, så satte jeg i en DVD+R og skulle brenne ut en film, og da skjedde det ikke noe. Jeg prøvde å starte kommandolinja og skrive D:\ (D: er min DVD-RW), og da sto det at det ikke sto i noe disk. Jeg åpnet så Explorer for å konstatere at det sto i stedet for DVD-RW, CD-ROM. På Total plass sto det 0 byte, ditto brukt plass. Det første jeg gjorde var å reboote. Null virkning. Så skrudde jeg maskinen helt av og lot den avkjøle seg en halvtime. Null virkning. Det neste jeg gjorde var å avinstallere DVD-RW'en, og så gjenta steg 2. før jeg starta den igjen. Null virkning. Dette er veldig plagsomt. Jeg har ikke så altfor mye å gjøre på PC'n, når jeg ikke kan spille noen spill, de cracka spillene mine ikke virker, nettet mitt er usaklig tregt og til tider bare på 5 min per 3. time, og da med en hastighet som tilsvarer 14.4K modem til 56K modem. Dette er også veldig plagsomt. Jeg har i og for seg 2Mbit trådløs ADSL fra Telenor, som ALDRI har vært tipptopp, ikke engang om jeg setter meg foran den hersens antenna! :| Men det jeg uansett skulle hatt hjelp til, er DVD-RW'en min Legger ut et par lenker til noen bilder som kanskje kan vise problemet. Normal: Error: Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Kan det ikke ha noe med drivere å gjøre? Instalere de på nytt og gjerne ikke orginale Windows. Kjører Windows 2000 (ikke si at jeg skal bytte da den diskusjonen ikke passer i denne tråden) og har problemer med min NEC ND-3500AG. Grunnen til at jeg spør her er at jeg har samme DVDbrennner som Datasmurf, men jeg har aldri fått den til å virke. Dvs. på de tre dagene jeg har hett den. I manualen står det at drivere er med i windows m.fl. (2000 er nevnt) men det stemmer ikke . Tenker i den rettningen med tanke på mitt problem! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Fungerte ikke i det hele tatt å oppdatere driverne til meg nei, prøvde den i jobb-PC'en min, der kjører jeg 2000, ganske fornøyd BTW, ikke tale om å bytte:P, men tilbake til topic, og der fungerer den fint. Virker som det bare er på PC'n hjemme det ikke fungerer. Systemfeil elns. Skulle gjerne formatert, om jeg hadde hatt noe nyere enn WinME på CD Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Finner dere CD/DVD-rom (ATAPI) i maskinvarebehandligen ? SP1 kan krasje med viaide.sys og ATAPI-enheter forsvinner..... Endret 11. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå