olemykle Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Hei, har nylig anskaffet meg en ny PC og må innrømme at jeg ble tatt litt på senga av det høye støynivået i denne. I PC'en står m.a. en P3.4 ghz og et Gainward 6600GT kort, alt plassert i et Chieftec Bravo kabinett med standard PSU. Av disse komponentene vil jeg anta at det er vifta til CPU'en som bidrar mest til støynivået og jeg har allerede bestemt meg for å kjøpe en ny vifte til denne. Er det i den anledning noen som har tips til et godt produkt? Er det noe forskjell på hvor enkelt/vanskelig de forskjellige produktene er å montere eller er det stort sett samme vanskegrad på dette (og ikke minst, noe spesielt man må tenke på når man ikke har gjort dette før)? I samme rekka har jeg tenkt å montere en ny 120mm for utsug bak i kabinettet. Siden jeg har bestemt meg for ikke å bytte CPU (ivertfall foreløbig) er spørsmålet om det er noe mer å gjøre. Finnes det f.eks. viftestyring via software til grafikkortet (har søkt på nettet men finner ikke noe om dette)? Alternativt kan man vel kanskje bytte viften på kortet. Er dette mer/mindre vanskelig enn å bytte CPU viften? Alle tips mottas med takk -om Endret 19. desember 2004 av olemykle Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 skjermkortet stöjer antaglig osso litt. Ville skaffa meg noe tower med SilentX vifter på til cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå