Gå til innhold

Fengsels - straff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man kan sammenligne gitte straffer for datakriminelle i USA med faktisk soningstid for de andre nevnte gruppene i Norge, kan nok dette stemme, men det er en søkt sammenligning.

 

Sett i lys av dette så får vel pedofile og barnemordere ganske så mye lengere straffer i USA en nevnte tilfeller.

 

Leste i en eller annen avis om en spammer i USA som fikk 9 år fengsel for spamming.

Lenke til kommentar

Uansett så er fengselsstraffene i Norge helt feil.

Mordere og voldtektsmenn får nesten ikke straff i det hele tatt og fengselsoppholdet er som en ferietur på hotell.

I cellene har de alt man kan be om. Mange har det faktisk berdre i fengsel enn utenom murene.

 

Der jeg gikk på skole var det en jevnaldrende som virkelig må ha traumer av noe slag.

Har gikk rundt og banket de han kom over og pleide å bruke en fotballstrømpe fylt med biljard-kuler å slå med. Når han traff en stakkar i kjeven så var det vel ikke mye igjen av den..

 

I retten stod han bare med et flir når alle kriminalsakene ble ramset opp.

Nå har han vært i fengsel en god del ganger og hver gang han kommer ut så er det første han gjør å slå ned en eller annet eller brenne et eller annet.

Han brente også en kirke..

Nå har han fått god kontakt med andre kriminelle og fått lært en del i fengslet.

Hans kontakter har nå gått fra småkriminelle til Hells Angels og deres "hired goons"

 

Er dette rett? Hadde jeg f.eks suttet på et par kilo hasj og blitt busta, hadde jeg fått laaangt strengere straff. Er dette rett?

 

I Norge virker det som om at alle syke kriminelle mennesker blir dullet med av myndighetene og alle kan syte på "psykiske problemer" og får halvert straffen minst.

Rart så utbredt "psykiske problemer" har blitt..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...