fredevil Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Høres ihverfall nesten sånn ut,når viftene mine drar igang. Har en Fujitsu Siemens P4 3,4 med en vifte(80mm) på prossesoren som bråker noe sinnsykt,lurte på om noen har noe gode råd og komme med.Har visstnok et chipsett som heter 915,og har ikke sett noen forhandlere som selger vifter og slikt som passer til det. Takar och bukkar for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 det kommer vel helt ann på hvor mye du vil legge i for å få vekk flymaskinen. Vannskjøling er jo et alternativ. En mer stille gåendes luft kjøler ver noe vanskelig å få tak i. Det er jo foreløpig ikke så veldig mange socket T kjølere på markede ennu. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis du har en Fujitsu Siemens, er det jo muligt av garantier ryker om du skal inn å sette ned hastigheten/skifte kjøler .. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Velkommen i forumet, fredevil! Som allerede nevnt, vil du antakelig få garantiproblemer om du endrer noe på hardwaren din. Om den fortsatt er såpass ny at feil dekkes av garantien da? Men lukker du øynene for dette, og tar sjansen på at det går bra, så finnes det "drøssevis" av alternative og stillegående vifter, som du evnt kan montere. Vannkjøling er også noe å tenke på, om du føler deg kompetent nok til å montere dette? Lenke til kommentar
fredevil Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jepp garanti i massevis,2 uker gammel maskin. Hadde tenkt og prøve og holde meg unna vannkjøling foreløpig,og siden det kun er prosessorvifta som "tar av helt" så hadde det vært fint hvis noen visste om noen som passer der,og seff bråker lite. så får heller garantien..........! ;o) Også hva som er bra som viftestyring og til og lese av temp?! forumferskingen. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Litt dårlig topic Lenke til kommentar
highlander Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Litt dårlig topic Var det her svaret ditt? Hvis du ser hvor tråden er starta, og hva trådstarter har skrevet så ser du poenget Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Lese av temperatur kan hovedkortet gjøre. Du finner det i BIOS (trykk F1 , F2 , DELETE , b , Ctrl + s , Ctrl + b under oppstart. Instrukser kommer ofte på skjermen! Her er der mange innstilinger som du bør hølde deg unna med mindre du vet hva de gjør. Se i kategorien PC-Health elns.) Helst vil jeg anbefalle overvåkningsprogrammer som Speed Fan, Mother Board Monitor m.fl. - se litt rundt på forumet / google. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg foreslår denne vifta. Den flytter MER luft enn en Papst-vifte på 19dB! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Litt dårlig topic Vel, det kan man kanskje diskutere, men vi har jo sett det atskillig verre? Trådstarter tok seg fint inn, så det var jo aldri noe spørsmål om hva saken gjaldt! Se også på det positive også highlander; Tråden er i alle fall startet i riktig kategori, og det er hans aller første innlegg. Slett ikke alle er like våkne på sånt, ei heller når det gjelder kommentarer i de respektive trådene........... Lenke til kommentar
fredevil Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 uff,det stikker meg i hjertet når noen klager på topic'en min! ;o) Ellers takker jeg for mye bra tillbakemeldinger. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Bare glemte å skrive det i min forrige post, at du må alltid passe på temperaturer når du bytter vifter. Ganske stor forskjell på hvor mye luft en vifte som bråker som et fly, og en veldig stille vifte flytter. Med mindre luft som flyttes kommer også dårligere kjøling. Så vær forsiktig! Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du kan jo prøve å lage en fanduct på den orginale ribben og sette på en stillegående 120mm vifte. Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 uff,det stikker meg i hjertet når noen klager på topic'en min! ;o) Ellers takker jeg for mye bra tillbakemeldinger. kan jo proeve med en större kjöleribbe + en SilentX vifte. Vis du ikke har noen vifter ellers i systemet og en stillegående psu så blir systemet så gott som helt stillegående =) Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Vet ikke om denne passer til din sokkel, men har denne viften selv og kan anbefale den på det sterkeste: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet614.htm -Pluss: Nesten lydløs og kjøler meget bra (er justerbar for balansering mellom støy/kjøling). Har fått overklokket min 2400 GHz P4 til over 2900 MHz med denne, da var fortsatt CPU stabil og temperaturen ikke avskrekkende (husker dessverre ikke nøyaktige temperaturer, men dette finnes det sikkert kvalifiserte tester av på nettet). -Minus: Dyr. Veier endel og tar litt plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå