Gå til innhold

Komplett's juletilbud 19 des..


Strong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja! det er sant! men det blir ikke noe bedre av at du har det selv :roll:

men ja det er et kjempe bra kort.

blir ikke noe bedre av at jeg har det selv? et kjempe godt kort, som alle jeg vet om har kunnet utført en vellykket mod på, og som gir veldig mye for pengene. Verken mer eller mindre :)

Lenke til kommentar
Komplett har et Gainward GeForce 6800LE kort som ukens tilbud til 1850

 

Er det stor forskjell på 6800LE og X800SE ?

 

Eller for å si det på en annen måte, er X800SE vært 750 kr mer? :hmm:

spar en tusing, og kjøp X800Pro VIVO, årets beste kjøp spør du meg... VELDIG mye for pengene etter softmod

ADT: Du svarer jo ikke i det hele tatt på hans spørsmål.

 

Thange: Etter mine erfaringer her på forumet så er 6800LE et mye bedre kjøp enn X800SE. Mye fordi 6800LE kan softmoddes og åpne pipelines eller no. Søk litt på forumet eller på google så finner du sikkert noen tester ;)

hvem sier jeg må svare på spørsmålet hans??? jeg bare kommer med en vennlig anbefaling

Ja, jeg ville kjøpt 512 mb mer ram, hørt det er mye bedre

 

:nei:

Lenke til kommentar
Komplett har et Gainward GeForce 6800LE kort som ukens tilbud til 1850

 

Er det stor forskjell på 6800LE og X800SE ?

 

Eller for å si det på en annen måte, er X800SE vært 750 kr mer? :hmm:

spar en tusing, og kjøp X800Pro VIVO, årets beste kjøp spør du meg... VELDIG mye for pengene etter softmod

ADT: Du svarer jo ikke i det hele tatt på hans spørsmål.

 

Thange: Etter mine erfaringer her på forumet så er 6800LE et mye bedre kjøp enn X800SE. Mye fordi 6800LE kan softmoddes og åpne pipelines eller no. Søk litt på forumet eller på google så finner du sikkert noen tester ;)

hvem sier jeg må svare på spørsmålet hans??? jeg bare kommer med en vennlig anbefaling

Ja, jeg ville kjøpt 512 mb mer ram, hørt det er mye bedre

 

:nei:

Det er bare en dårlig anbefaling, min hadde tross alt noe med spørsmålet å gjøre... hva jeg velger å si til denne personen har vel ikke du noe med. Liker du ikke at jeg ikke svarer han, kan du gjøre det selv... :roll:

Lenke til kommentar

Neida, synest bare dette er morsomt jeg... Den evig stadige "krangelen" om hva som er best eller ikke, hehe :dribble:

 

Neida, jeg har skjønt / lest at dette "tilbudet" ikke var så veldig bra alikevel, så blir nok til at jeg venter litt... Har akkurat kjøpt meg nytt resten av pc'en, så blir nok ikke GPU før i januar... Og hvis det ikke er noe veldig store forskjeller fra idag, så må jeg si at det frister litt med dette X800 Pro Vivo som kan flashes til XT PE...

 

Men men, takker for svarene :)

Lenke til kommentar
Neida, synest bare dette er morsomt jeg... Den evig stadige "krangelen" om hva som er best eller ikke, hehe :dribble:

 

Neida, jeg har skjønt / lest at dette "tilbudet" ikke var så veldig bra alikevel, så blir nok til at jeg venter litt... Har akkurat kjøpt meg nytt resten av pc'en, så blir nok ikke GPU før i januar... Og hvis det ikke er noe veldig store forskjeller fra idag, så må jeg si at det frister litt med dette X800 Pro Vivo som kan flashes til XT PE...

 

Men men, takker for svarene :)

jepp, da har nok prisen falt til omkring 3000 for det pro vivo kortet også, pga. x850 og slikt... lurt valg

Lenke til kommentar

Ja, er det ikke utrolig :p "Alle" her en for en gangs skyld enige i noe :!: :!:

 

Jaja, fikk endelig den nye maskinen min idag, etter at den har svirret rundt på en Supply båt i nordsjøen lenge... Er på en plattform, men har vært for dårlig vær til at den kunne komme inntil her :) Men nå skal det bygges, endelig :p:thumbup:

 

Så blir det til at heg kjøper det Pro Vivo kortet etter jul engang...

Lenke til kommentar

Det måtte være en som skulle ødelegge enigheten her. Jeg syns ikke Pro VIVO er et godt kjøp. Faktisk ikke i det hele tatt. En rekke av disse kortene (og tilsynelatende flere og flere) er utstyrt med 2ns minne og har vanskeligheter med å nå XT og XT PE hastighet. I tillegg er de uforholdsmessig dyre.

 

Ja det er mange som har fått gode modder og fått en kjempedeal. Det er også (uansett hva ADT sier) en hel haug som sliter pga tregere minne.

 

Jeg kan bare se en eneste grunn til å velge dette fremfor et X800XT med 1,6ns minne som koster fra 3700 og oppover. Det er at prisen faller dramatisk i forhold til XT kortet. I verste fall risikerer du å sitte med et kort som er hverken fugl eller fisk. Skal du likevel vente kommer X800XT som sagt til 3700 (og sikkert lavere) og du har også kongekort som X800XL kommende. Når disse kommer med AGP aner jeg ikke men forhåpentligvis snart.

 

Her er en link til XT kortet. Ser ut som det er på vei like over nyttår (selv om det slett ikke er sikkert). http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=145026

Lenke til kommentar
jeg mener at å kjøpe et x800pro vivo til 3400,- er et bra kjøp hvis man modder til xt pe! da har du spart 1000,-

Akkurat. Hvis.. det er det som er spørsmålet her da. Hva om man ikke klarer å modde til XT PE men kanskje får åpnet 16 pipelines men klokkehastigheter godt under XT? Da syns jeg de 300 ekstra er vel verd det. Samtidig er det et spørsmål om annenhåndsverdi. Jeg hadde selv ikke kjøpt et kort som var moddet og blodtrimmet. Garantien er mest sannsynlig long gone.

Lenke til kommentar

jeg synes ikke hva man får for et brukt kort, bør være med i beregningen når man kjøper datautstyr i det hele tatt (er ikke mulig å beregne), og det carnifex sier om at mange kort ikke har 1,6ns minne, men 2,0ns er bare tull. Om man er klar over hvilke produsenter som leverer hva, og hvor mange som klarer å modde kort fra de forskjellige produsentene, er man ganske sikret å klare både modding, og kanskje til og med noe klokking på kortet. Har selv moddet en haug med Pro VIVO kort fra ASUS, PowerColor, og Sapphire til kamerater og kollegaer. INGEN av disse kortene har vist seg å ikke kunne moddes, og ingen har jeg heller ikke trengt å klokke ned fra standard XT PE hastigheter for å få stabile... Ville derfor si med stor sikkerhet at så lenge man gjør litt reseach på det kortet man planlegger å kjøpe, (finne ut hastigheten på minne, hvor mange av hvor mange som har fått til en mod, osv.) kan et X800Pro VIVO sannsynligvis moddes, og spare en for mye penger

Lenke til kommentar
og det carnifex sier om at mange kort ikke har 1,6ns minne, men 2,0ns er bare tull.

Det var en knallhard påstand. Kortet du sitter på Powercolor er blant de som har puttet 2ns minne på endel av kortene sine. Om du har vært heldig med de kortene du har moddet så er det kjempeflott for deg. Det endrer ikke det faktum at mange sliter.

Lenke til kommentar
og det carnifex sier om at mange kort ikke har 1,6ns minne, men 2,0ns er bare tull.

Det var en knallhard påstand. Kortet du sitter på Powercolor er blant de som har puttet 2ns minne på endel av kortene sine. Om du har vært heldig med de kortene du har moddet så er det kjempeflott for deg. Det endrer ikke det faktum at mange sliter.

hvis man bare leser spesifikasjonene på kortet man kjøper, unngår man slike misforståelser. Står det 1,6 og man får 2,0 har man jo rett på bytte. Værre er det ikke... Er man i tvil om kortet som en netshop har, er ditt eller datt. Sender man bare en mail der man spør...

Lenke til kommentar
Står det 1,6 og man får 2,0 har man jo rett på bytte. Værre er det ikke... Er man i tvil om kortet som en netshop har, er ditt eller datt. Sender man bare en mail der man spør...

Det vil nok aldri stå spesifisert 1,6 eller 2 ns. X800 Pro (VIVO eller ei) har vel en spesifikasjon på 2 ns. Alt under er en bonus. At mange Pro VIVO kort ble utstyrt med 1,6ns minne er jo helt strålende, men det er ikke et krav. Selvsagt kan man ringe rundt å høre om noen gidder å ta av kjøleren (såvidt jeg har forstått er du nødt til det for å sjekke da noen har 1,6 ns og 2 ns om hverandre) for å sjekke at det er 1,6 ns hele veien men jeg ville blitt imponert om noen gjorde det.

Lenke til kommentar
Står det 1,6 og man får 2,0 har man jo rett på bytte. Værre er det ikke... Er man i tvil om kortet som en netshop har, er ditt eller datt. Sender man bare en mail der man spør...

Det vil nok aldri stå spesifisert 1,6 eller 2 ns. X800 Pro (VIVO eller ei) har vel en spesifikasjon på 2 ns. Alt under er en bonus. At mange Pro VIVO kort ble utstyrt med 1,6ns minne er jo helt strålende, men det er ikke et krav. Selvsagt kan man ringe rundt å høre om noen gidder å ta av kjøleren (såvidt jeg har forstått er du nødt til det for å sjekke da noen har 1,6 ns og 2 ns om hverandre) for å sjekke at det er 1,6 ns hele veien men jeg ville blitt imponert om noen gjorde det.

trenger ikke ta av kjøleren for å se det, og tror heller ikke på at de store skjermkort produsentene slenger på minne i hytt og pine. X800pro VIVO er, iallefall i følge mange amerikanske forum og nettsteder der slike modder blir utført, spesifisert med 1,6ns minne, i motsetning til 2,0 som er forbeholdt X800Pro (ikke VIVO)

Lenke til kommentar
trenger ikke ta av kjøleren for å se det, og tror heller ikke på at de store skjermkort produsentene slenger på minne i hytt og pine. X800pro VIVO er, iallefall i følge mange amerikanske forum og nettsteder der slike modder blir utført, spesifisert med 1,6ns minne, i motsetning til 2,0 som er forbeholdt X800Pro (ikke VIVO)

Der tar du nok feil du. Jeg har lest om endel (bl.a med Powercolor) som har vært sikker på at de hadde 1,6ns men ikke oppnådde høye klokkehastigheter. De skjønte ikke hvorfor før de fikk av kjøleren og så at det var 2 ns minne og.

 

Jeg orker ikke diskutere dette med deg i timesvis. Du er tydeligvis ganske så sikker på dette selv. Jeg kan bare anbefale deg å google litt for å finne bøttevis av folk som ikke er like overbevist som deg.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...