Gå til innhold

Fra GF 5950 Ultra Til GF6800 GL!

Fuglekongen

Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurer på om jeg merker stor forskjell med en oppgradering fra Geforce 5950 Ultra 256 mb till et Geforce 6800 GL 256 Mb??

Eller skal jeg vente??

Jeg spiller spill som Doom3 , Halflife 2, Everquest 2, Linage II o.l

Mine Spes er: Amd Athlon 3200+ 2,2 (2,305 mhz) 400 mzh

1024 mb ddr pc3200 Crusial (400 mzh)

Epox Ep 8rda+ (nforce 2 ultra 400)

Geforce fx 5950 Ultra 256 Mb

Det er det viktigste... :yes:

Jeg har allerede bestilt et Club 3D Geforce 6800GT 256, Men har begynnt å tenke .... skal jeg avbestille og vente?, eller er det verdt oppgraderingen??, og man kan jo i de fleste tilfellene klokke de opp til en Ultra så.. Fikk det veldig billig og da, synes jeg : kr 3.085,- :thumbup:

Endret av gart2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 6800 GT er minst dobbelt så rask som en 5950 Ultra. Du vil spesielt merke det i spill som bruker minst Pixel Shader 2.0 og DX9, siden FX-serien har en tvilsom ytelse her. Det er ikke uten grunn at spill som HL2 bør kjøres i DX8.1-modus for å få en akseptabel ytelsen, selv om kortet støtter DX9.

Selv hadde jeg ventet på neste generasjon som kommer om ca. 6 måneder, men en GT til 3000 kroner er tross alt ganske fristende.

Lenke til kommentar

Hei! Holder på akkurat med det samme jeg.

Skal bytte mitt 5950 ultra til ett i 6800 serien. Har sjekka litt og det viser seg vi får et skikkelig hopp i ytelse. Har ikke bestemt meg for hvilken utgave men tipper et GT eller et ULTRA. må jo tenke litt på prisen og, hehe.

ER egentlig litt skuffa med mitt nåværende kort. Ikke akkurat sinnsyk ytelse... Og blir helt sinnsykt varmt selv ved stock hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...