HKRoed Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hei! Sliter litt med en PC som skal formateres her. Booter maskinen med en XP CD i, og får meldingen: CDBOOT - Code 05 Hva pokker er dette for en mld? Bios er sjekket. Får ikke oppgradert den siden jeg ikke kommer til DOS. Setter i en bootdiskett, men diskett stasjonen er død. Testet en annen og, men uten hell. Bytter ut CD rommen, men samme feilmld kommer. Men da jeg bytter harddisk starter den som normalt. Problemet da er bare at den orginale disken sitter i ett innbrudds sikkert kabinett. Det er ikke snakk om å få ut disken uten å ødelegge hele forb**** kabinettet. Håper kanskje noen har en god løsning på dette... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 du MÅ oppgradere bios for å få den til å boote....code5 indikerer "ukompatibel bios for cd.boot"....floppyen prøver du med en annen kabel... Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 OK. Nå har jeg fått koblet til den andre harddisken igjen, og kommet meg i DOS modus. Men har fremdeles prob med å lese fra diskett. Kjører nå med en annen diskettstasjon og ny kabel... Kan jeg legge denne BIOS flash fila på C:\ og kjøre den derifra?? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 les bruksanvisningen nøye der du laster ned biosen...det kan være forsjellige måter å flashe biosen på alt etter type h-kort...og vær SIKKER på at du får riktig bios....lykke til.! (skal du bruke diskett..husk å formatere den før du lager oppstartdisk av den osv...).. Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Det eneste som står i bruksanvisningen er å kjøre denne fila fra A:. Men det går jo ikke.... Hva kan skje hvis jeg tester å kjøre den fra C:\ isteden?? Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Det gikk fint det ja. Flashet BIOS fra C:\ og etter det gikk CDboot som en drøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå