Gå til innhold

BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OC Eller...

gamerman

Anbefalte innlegg

BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OC Eller Club3D x800XT Platinum 256MB

Begrunn svar via erfaring !

Jeg spiller for tiden : UT2003/2004 , Half Life 2 , Doom III , NFSU2 , Sid Meiers Pirates , Lord of the Rings Battle For Middle Earth , Far Cry , Flight Simulator 2004 , Tribes Vengeance , Prince of Persia Warrior Within , Ground Control II og Cs : Source !

Hvilket kort vil egne seg best og er det sant det jeg har hørt om at Ati er bedre på antialasing og filtering mode ?

Liker best Ati selv :love: Men er villig til å prøve Nvidia hvis det er bedre.

Kan vente på x800XT PE eller få GeForce nå.

Sitter på AMD Athlon Xp 2400+ , 512 3200 ram , men skal kjøpe oppgraderingspakken til komplett over jul og da kan jeg jo vente på Xt Pe også.(Pakken : http://komplett.no/k/ki.asp?sku=302020&cks=SER )

Hva Synes Dere ? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt 6800 Ultra nå... x800XT PE vet du aldri når kommer inn... :p Hadde faktisk valgt Ultra kortet over ATi kortet uansett

Ser forresten at noen av spillene dine (Far Cry og Lord of the Rings Battle For Middle Earth) er på nvidia sin liste over spill som bruker shader model 3.0, og da er det jo kjekt å ha et kort som støtter det, det er det bare nvidia som gjør idag.

Nei, ATi er ikke bedre antialasing og filtering mode nå, det var med forrige generasjon

Mit råd: Bedre med en øl i hånden enn ti på taket! Gå for nVidia nå! :yes:

Lenke til kommentar

Ser at de har 3 kort igjen av dette : http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=39319

Men jeg må ha ny PSU uansett og krever ikke GeForce 6800 Ultra minimum 480 watt nå ?

Kan noen forklare hva shader model 3.0 er ? Og er dere 100 % sikker at ati ikke ruler ``gata`` I anti alasing og filtering mode ?

Hvordan er det med Frame Per Sec i disse spillene jeg har med disse to kortene ?

Det som plager meg litt er når jeg nå sitter på et GeForce 2 mx 400 kort og har de nyeste nvidia driverne installert så kommer det blå flirring i 00,1 sec ca 2-3 ganger ved oppstart av windows , ville dette skje med 6800 Ultra ?

EDIT: Hvordan er BFG Tech produsentens kvalitet i forhold til Asus Radeon eller Club3D ?

Ser også at Xt Pe har ChipClock : 520 , MemoryClock : 1120 mens 6800 Ultra har ChipClock : 400 og Memory Clock : 1100

Hva har disse å si ? :innocent:

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Men jeg må ha ny PSU uansett og krever ikke GeForce 6800 Ultra minimum 480 watt nå ?

Kan noen forklare hva shader model 3.0 er ? Og er dere 100 % sikker at ati ikke ruler ``gata`` I anti alasing og filtering mode ?

EDIT: Hvordan er BFG Tech produsentens kvalitet i forhold til Asus Radeon eller Club3D ?

Ser også at Xt Pe har ChipClock : 520 , MemoryClock : 1120 mens 6800 Ultra har ChipClock : 400 og Memory Clock : 1100

Du må ikke ha 480w PSU for 6800 Ultra. Jeg har en AOpen 350W PSU, den fungerer bra på mitt PoV Ultra-kort

I noen tilfeller er ATi raskere med AA og AF på, i andre er nVidia raskest. I Doom III er nVidia best, i HL2 er ATi best... men tror neppe du merker forskjellen på dem. Er ikke snakk om så stor forskjell

Kvaliteten på AA og AF er bortimot identisk

BFG Tech er kjent for god kvalitet, har ikke erfaringer med Club 3D.

NB! BFG kortet kjører ikke på 400Mhz, de kjører på 425Mhz som standard...

Du kan ikke sammenligne klokkehastighetene da det er to forskjellige arkitekturer...

Lenke til kommentar

Jeg har en 330 Watt Tagan , vil det holde midlertidig ?

BFG Tech GeForce 6800 Ultra 256MB OVERCLOCKED Er navnet , betyr det at dette kortet faktisk er overklokket ?

Er ganske undecided :p

Hvordan er nvidia på bildet , video osv iforhold til ati ?

Tilbake til det flirre problemet vet noen hva det kan være ?

Lenke til kommentar

330W kan vel gå, jeg vet ikke hvilke komponenter du har. Min 350w holder til A64 3200, 1Gb RAM, 3 SATA disker, DVD brenner osv..

nVidia har sagt at refferanse klokken til 6800 Ultra er på 400Mhz, men leverandørene er frie til å sette den hvor de vil. BFG har 425Mhz, PoV (som jeg har) har 420Mhz, Gainward har kort med både 430 og 450.

Jeg har iallefall ikke det flimreproblemet. Jeg kjører to 19" flatskjermer på Ultra-kortet mitt.

.com/viewarticle.cfm?articleid=546[/url]

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Kan kanskje være GeForce 2 Mx 400 kortet som ikke er helt god også fordi har ikke merket det med det gammle ati kortet mitt som var defekt.

AMD Athlon Xp 2400

512 3200 ddr ram

2 ide hardisker

2 dvd rom/dvdbrenner

1 Hovedkort

1 Floppy disk

1 skjermkort

Edit :

2. An AGP 2.0 (or higher) compliant motherboard. Some motherboards violate the AGP specification and therefore this card may not physically fit in some systems. <

3. A vacant PCI slot adjacent to the AGP slot. This board occupies two slots: one AGP and one PCI.

4. Two available hard disk drive power dongles (smaller floppy disk drive connector is not sufficient).

Har dette kortet støtte for det : MSI KM4M-V ?Punkt nr.4 er det noe hard og sette opp ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Ser forresten at noen av spillene dine (Far Cry og Lord of the Rings Battle For Middle Earth) er på nvidia sin liste over spill som bruker shader model 3.0, og da er det jo kjekt å ha et kort som støtter det, det er det bare nvidia som gjør idag.

ATi har et overtak i Farcry og det vil ikke forundre meg også gjelder i Battle for Middle-Earth pga ATi's bedre vertex ytelse.

I noen tilfeller er ATi raskere med AA og AF på, i andre er nVidia raskest. I Doom III er nVidia best, i HL2 er ATi best... men tror neppe du merker forskjellen på dem. Er ikke snakk om så stor forskjell.

I høye oppløsninger med AA og AF er X800XT PE ofte raskere pga overlegen fillrate. Men nei - ihvertfall per idag - er det ikke stor forskjell på disse, hverken når det gjelder ytelse eller bildekvalitet.

Lenke til kommentar
2. An AGP 2.0 (or higher) compliant motherboard. Some motherboards violate the AGP specification and therefore this card may not physically fit in some systems. <

3. A vacant PCI slot adjacent to the AGP slot. This board occupies two slots: one AGP and one PCI.

4. Two available hard disk drive power dongles (smaller floppy disk drive connector is not sufficient).

Har dette kortet støtte for det : MSI KM4M-V ?Punkt nr.4 er det noe hard og sette opp ?

Det bør gå bra. AGP 2.0 er AGPx4 hastighet, og den standarden. Hvis du har et chipset som støtter AGPx4 så passer det.

OGså sier dem at du må ha et ledig PCI slot under AGP slottet, fordi kortet har en AGP plass og en PCI plass.

Også må du ha to strømkontakter ledig... :yes:

Lenke til kommentar

Ati x800 xt kommer som oftes best ut i ytelse når AA/AF er på,det fins det mange tester av.men 6800 ultra er ikke dårlig kort av den grunn,tviler du merker nye til dette i spill uten "fraps"(fps) på..

Er ikke helt enig med at 6800 ultra går rundt med 360 w psu,jeg måtte iallefall oppgradere min psu til 500w(6800 GT)men hvis du ikke har mye disker/cd-rom/vifter kan det jo gå bra..

Har ingenting imot nvidia,de gjør det veldig bra med denne generasjonen kort,men tror mellom xt og ultra drar ati det lengste strådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...