Gå til innhold

hvorfor hakker det når jeg spiller


gaupaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BRUKER DU IKKE KJØLEPASTA?!? GALSKAP? :p <--- sorry for caps, men damn!

Kjølepasta er til for å gjevne ut de mikroskopiske ugjevnhetene mellom prosessor og kjøleribbe. Du vil da få bedre varme"overgang" fra CPU og over til kjøleren. Dette kan ha utrolig mye å si på temperaturen! Det er jo dette som skal lede varmen vekk fra CPU!

Temp på prosessor kan du sjekke enten i BIOS eller ved et program, hvis du vil gjøre mens du er i windows, ha litt kontroll, så laster du ned et program.

(Hvor i BIOS du finner det, varier siden det er forskjellige BIOS'er men noe ala "Hardware monitor" )

 

-MortenGj

 

Den beste kjølepasta som er på markedet for tiden er en med 99,9% sølv!

 

Link til den beste kjølepastaen

 

EDIT: lå til kjølepastaen.

PS: kommer sikkert edit om hvorfor bruke kjølepasta etterpå, men nå er det middag! :)

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar
Dette kan ha utrolig mye å si på temperaturen! Det er jo dette som skal lede varmen vekk fra CPU!

Nei, de eneste gangene kjølepasta har UTROLIG mye å si er hvis det ikke er kontakt mellom kjøler og CPU uten pasta. Men eller så er forskjellen med eller uten kjølepasta noen få fattige grader.

 

Uansett, at et spill hakker har vel lite med CPU temperatur og kjølepasta å gjøre :roll:

Lenke til kommentar
Nei, de eneste gangene kjølepasta har UTROLIG mye å si er hvis det ikke er kontakt mellom kjøler og CPU uten pasta. Men eller så er forskjellen med eller uten kjølepasta noen få fattige grader.

 

Hmm, i idle får kanskje bare noen "fattige" grader, men hvis du har tatt en liten titt på goop-guiden overklokking.no ser du at test-resultatene med og uten goop, er utrolige ;)

 

Her har du en fin statestikk over hvor mye det har å si på temp under load! Dette er også en relativt gammel prosessor, og jo nyere prosessoren er jo mer varme utvikler den!

 

BTW: Goop er det samme som kjølepasta ;)

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

at den bruker 99% av CPU er vel bare normalt, spillet vil få tildelt alle tilgjengelige resurser for å kjøre så bra som mulig. At det bruker 140MB minne er heller ikke noe mye. Tror problemet ligger andre steder jeg gitt.. Prøv en annen skjermkortdriver f.eks.

 

Dette er den nyeste fra nvida, for WinXP/2k

http://download.nvidia.com/Windows/66.93/6...kxp_english.exe

Lenke til kommentar

Hei trur jeg fant problemet mitt,det var at det fllte med et tråløst nettvekskort med antenne ,og jeg har en router fra før så når jeg tok ut nettverkskortet og kobla direkte til router så ble det bedre,jeg vil bare takke alle som har prøvd og hjelpe meg og ønsker dere en god jul og godt nyttår

 

hiiii haaaa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...