gaupaz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hvordan måler du tempratur på prossesoren,har kjøpt meg amd athlon 64 3500+2.2ghz boxed og den hakker når jeg spiller ,det gjorde den ikke før og crucial pc3200 og hoved kort msi k8n neo2 platinum 54g ...det må vel være bra da...men men Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hakker prosessoren? Vær litt mer presis i postene dine. Ha med andre detaljer... Testa med nyere skjermkort drivere? Lagt inn hovedkort drivere? osv... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har du formatert og lagt inn alt på nytt eller bare flytta harddisken fra det "gamle" hovedkortet over på det "nye" hvis det er det du har gjort, så har jeg en viss anelse om hvorfor det "hakker" Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hmmbøøø. Du sitter vel tilfeldigvis ikke på et voodoo3 3000 kort? Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 hei ja jeg la inn xp på nytt og formaterte men jeg har ikke brukt kjølepasta,kansje det har noe med det og gjøre,spiller mye på nettet og merker etter gjevne mellomrom så stopper bildet opp or ca 3 sek så er det bra igjen, Lenke til kommentar
tbend Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvor mye ram har du? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 hei ja jeg la inn xp på nytt og formaterte men jeg har ikke brukt kjølepasta,kansje det har noe med det og gjøre,spiller mye på nettet og merker etter gjevne mellomrom så stopper bildet opp or ca 3 sek så er det bra igjen, bruker du IKKE kjølepasta? det første du må gjøre uansett er å ha på kjølepasta... Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) BRUKER DU IKKE KJØLEPASTA?!? GALSKAP? <--- sorry for caps, men damn! Kjølepasta er til for å gjevne ut de mikroskopiske ugjevnhetene mellom prosessor og kjøleribbe. Du vil da få bedre varme"overgang" fra CPU og over til kjøleren. Dette kan ha utrolig mye å si på temperaturen! Det er jo dette som skal lede varmen vekk fra CPU! Temp på prosessor kan du sjekke enten i BIOS eller ved et program, hvis du vil gjøre mens du er i windows, ha litt kontroll, så laster du ned et program. (Hvor i BIOS du finner det, varier siden det er forskjellige BIOS'er men noe ala "Hardware monitor" ) -MortenGj Den beste kjølepasta som er på markedet for tiden er en med 99,9% sølv! Link til den beste kjølepastaen EDIT: lå til kjølepastaen. PS: kommer sikkert edit om hvorfor bruke kjølepasta etterpå, men nå er det middag! Endret 19. desember 2004 av MortenGj Lenke til kommentar
Pels Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvilket skjermkort er det snakk om? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Si hva slaks skjermkort du har og hvilket spill det lagger på på. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Dette kan ha utrolig mye å si på temperaturen! Det er jo dette som skal lede varmen vekk fra CPU! Nei, de eneste gangene kjølepasta har UTROLIG mye å si er hvis det ikke er kontakt mellom kjøler og CPU uten pasta. Men eller så er forskjellen med eller uten kjølepasta noen få fattige grader. Uansett, at et spill hakker har vel lite med CPU temperatur og kjølepasta å gjøre Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 ja har lagt på kjølepasta nå og jeg har creative fx 5900 ultra i skjermkort men det lagger fortsatt på sof 2 hum Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Program du kan bruke til å sjekke tempen i Windows Siden e på tysk, men du klarer sikkert å laste det ned uansett. Lenke til kommentar
Rage Against My Machine Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Har du lakt inn drivere til skjermkortet?? Hvist ikke ville det vert rart om ikke lagget.. Eller kanskje du har Virus eller nå jævli med spyware.. Lenke til kommentar
fUuGeL Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 PCen min og hakker når jeg spiller visse spill.. Spesielt i Warcraft 3 Frozen Throne.. Har AMD64 3200+, Radeon X800XT og 512 MB Ram.. Har ikke formatert etter jeg satte i det nye skjermkortet, kan det ha noe å si? Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nei, de eneste gangene kjølepasta har UTROLIG mye å si er hvis det ikke er kontakt mellom kjøler og CPU uten pasta. Men eller så er forskjellen med eller uten kjølepasta noen få fattige grader. Hmm, i idle får kanskje bare noen "fattige" grader, men hvis du har tatt en liten titt på goop-guiden overklokking.no ser du at test-resultatene med og uten goop, er utrolige Her har du en fin statestikk over hvor mye det har å si på temp under load! Dette er også en relativt gammel prosessor, og jo nyere prosessoren er jo mer varme utvikler den! BTW: Goop er det samme som kjølepasta -MortenGj Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Yo jeg har funnet ut at det er når jeg starter sof 2 så bruker den 140 000 kb og 99% av cpu har prøvd og innstalere på nytt men det skjer det samme,har også formatert c disken når jeg satte inn hovedkort prossesor og ram (1024)finner bare ikke ut av det Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 at den bruker 99% av CPU er vel bare normalt, spillet vil få tildelt alle tilgjengelige resurser for å kjøre så bra som mulig. At det bruker 140MB minne er heller ikke noe mye. Tror problemet ligger andre steder jeg gitt.. Prøv en annen skjermkortdriver f.eks. Dette er den nyeste fra nvida, for WinXP/2k http://download.nvidia.com/Windows/66.93/6...kxp_english.exe Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Hei trur jeg fant problemet mitt,det var at det fllte med et tråløst nettvekskort med antenne ,og jeg har en router fra før så når jeg tok ut nettverkskortet og kobla direkte til router så ble det bedre,jeg vil bare takke alle som har prøvd og hjelpe meg og ønsker dere en god jul og godt nyttår hiiii haaaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå