CellularDude Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg bestilte et RS-MMC-kort fra MPX.no, og det virket som de hadde kompatibelt kort. Dessuten skrev jeg under kommentarer i bestillingen, at det var en forutsetning for kjøp at kortet var kompatibelt med Nokia 6630, og at de evt. testet dette før de sendte noe. Dette selvsagt for å slippe å sende i retur. Ordren ble effektuert dagen etter bestilling, og skal være på vei til meg, i følge de opplysninger MPX har sendt meg. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har forstått det slik at man i 6630 skal bruke RS-MMC-kort med en lavere voltstyrke enn det som er standard. Meningen med dette er visstnok at de krever mindre strøm, noe som følgelig sparer på batteriet. Det jeg lurer på, er om disse minnekortene kan brukes i telefoner (eller digitalkamera) som tar kort med "standard" voltstyrke. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jeg har forstått det slik at man i 6630 skal bruke RS-MMC-kort med en lavere voltstyrke enn det som er standard. Meningen med dette er visstnok at de krever mindre strøm, noe som følgelig sparer på batteriet. Det jeg lurer på, er om disse minnekortene kan brukes i telefoner (eller digitalkamera) som tar kort med "standard" voltstyrke. Jeg tror ikke de nye RS-MMC kortene er bakoverkompatible. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Jo, man kan bruke de nye minnekortene i gamle telefoner/kamera, men ikke de gamle minnekortene i nye telefoner/kamera. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Jo, man kan bruke de nye minnekortene i gamle telefoner/kamera, men ikke de gamle minnekortene i nye telefoner/kamera. Hvordan kan du være sikker på det voluz? La meg sitere hva Sumsar og Amobil skriver om dette: 6630 bruker en ny standard minnekort. RS MMC 4.0 eller noe sånt.De nye kortene passer ikke i gamle telefoner, og omvendt. Så hvis 3230 bruker samme minnekortstandard så nei, da finnes ikke større kort på markede pr. dags dato. Link til artikkel som forklarer. (Amobil) Den gamle 3.0-standarden for minnekortene er den du finner i de fleste mobiltelefoner som er produsert det siste året. Det inkluderer for eksempel Nokia 6260, Nokia 6670, Nokia 7610 og Siemens S65. Nå har det imidlertid dukket opp en ny 4.0-standard av minnekortet. Denne skal blant annet være raskere og mer strømeffektiv. Men enda viktigere, den er ikke bakoverkompatibel med tidligere standarder. Med andre ord kan du ikke bruke et gammelt RS-MMC kort i nye telefoner. Endret 23. desember 2004 av ramma_2pac Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Les resten av artikkelen du siterer så finner du dette: Disse 4.0-kortene vil kunne brukes i alt av telefoner, enten de er gamle eller nye. Men har du nettopp handlet deg et nytt RS-MMC kort, er det nok ikke usannsynlig at du må ta farvel med det når du skal ha din neste telefon. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Oi Orket ikke å lese hele teksten Da skjønner du vel at jeg var trøtt Jeg har ennå ikke klart å sove Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Har nå nettopp fått bekreftet at Memory Corp 512MB RS-MMC (kjøpt hos MPX) IKKE fungerer med Nokia 6630. Telefonen registrerer ikke engang at minnekortet er satt i. Rart, da dette kortet skulle være av RS-MMC 4.0 standarden ifølge MPX. Nå blir det retur evt. angring av kjøp, og dermed ikke Team Antonsen på mobilen (får komprimert ned alle 16 episodene til 447MB) med det første :-( Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) MPX har innrømmet at de har solgt kort som ikke var kompatible med 6630. Leverandøren deres hadde feilinformert dem to ganger, men de (MPX) hadde ikke testet kortene selv. MPX beklager det inntrufne. MPX tar tilbake kortene, og dekker alle utgifter. Mobilansvarlig på MPX, Dag Knutsen, har selv skrevet følgende her på forumet: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=345731&st=20 Endret 30. desember 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå