Gå til innhold

volt problem med HK og CPU (ikke over 1,6V)

Anbefalte innlegg

Heisann (specs i sig)

Skiftet ut en gammel Q-Tec 400W med en ny Aspire (plexitopp) 500W i håp om litt bedre klokkeresultater, men den gang ei... jeg kan ikke engang sette voltstyrken som CPU mottar til 1,6 eller mer i BIOS, før maskinen enten slår seg av under stress i windows, eller at den ikke vil starte i det hele tatt (og jeg må resette CMOS). Noen instillinger jeg surrer med, evt. burde surre med? har nice temperaturer, som aldri overstiger 45c... Alle svar settes stor pris på! :)

EDIT: Har kunnet igjennom diverse eksperimenter klarert følgende:

-Strømforsyning (Har prøvd tre forskjellige)

-Minne (Fjernet den ene brikken, og satte ned hastigheten til 333Mhz)

-Hastighet på CPU (satte ned til 1,5Ghz, men den slo seg fremdeles av i 3DMark sine cpu tester med 1,6V)

Altså har jeg store mistanker om at HK ikke klarer å levere større spenninger enn 1,575V til CPU før ett eller annet forteller den om å slå av strømmen... Noen andre teorier?

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette gjelder ikke en "ny" pc, og minnet er ikke problemet (prøvd en kamerat sitt også) er en god stund siden sist jeg hadde vcore over 1,6 (halvt år eller no) men fikk lyst til å klokke litt med den nye PSU'en... merket problemet først nå... :cry: Håper det ikke er hk som er problemet, skal prøve med en annen cpu også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...