Gå til innhold

Dataen henger seg helt!!?!!


Anbefalte innlegg

Eg har Windows XP. Mange gånge når eg holde på med pcen hege den seg heilt. Alt står plutselig stille, å eg kan ikkje gjårr noen ting. Må bare trykka restart knappen. *snufs*

Eg har et program som heite SiSoft Sandra 2002, der står d at eg bør registrere ramet.

Når maskinen henger seg er d ikke bare når den jobber. Men den kan henge seg når jeg spiller spill som feks. Age of Empires II(som er veldig dumt når jeg holder på å knuse vennene mine i d, lol)

eller bare når jeg holder på å bla gjennom mapper.

Jeg har en AMD Athlon XP 1800+, geforce 3 ti200 pure, og 512mb RAM.

Så derfor lurer jeg på om noen har en løsning på dette.?

Jeg håper det er noen her som kan være så sinnsykt snille at de svarer meg, da vil jeg være dem evig takknemlig for resten av livet.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett!!!! hahaha

Det eneste konkrete jeg kommer på i farta, er om du har flere brennerprogrammer installert?

Alle drivere oppdatert? Skjermkort, lydkort, Hovedkort (chipsett, BIOS, innnebygd lydkort/netverkskort/USB/RAID...),CD-brenner firmware, Windowsupdate.

IKKE overklokka?

Temperatur på CPU/hovedkort/Skjermkort?

Støv?

Løse kontakter?

ISA Kort? FOrsøk å fjerne ett og ett kort (ISA eller PCI) til problemet evt. blir borte.

Avinstaller Sandra og andre "hardware"-programmer.

Velkommen til PC-Helvete hehehe

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 21:48, Pluto skrev:

Som PutPut sier så må du oppdatere det som kan oppdateres, og da spesielt XP gjennom windows update. Men det har du sikkert gjort. Du må nesten bare forsøke deg fram ja, det kan være så mye. Hva sier Sandra om CPU temperatur??


 

Mulig at sandra kan være nøyaktig, men hos meg fikk jeg over 10 grader feil, altså over 10 grader celcius ned... :smile:

Lenke til kommentar

Den 2002-06-04 21:58, sanoj_20 skrev:

Mulig at sandra kan være nøyaktig, men hos meg fikk jeg over 10 grader feil, altså over 10 grader celcius ned... :smile:

 

Ja det spørs vel om den leser fra BIOS eller ei? Hos meg viser Sandra lik temp som i BIOS, regner da med at det er noenlunde korrekt. BIOS er vel stort sett et greit sted å sjekke tempen...

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med XP etter siste oppdateringer fra http:/windowsupdate.microsoft.com

 

- Slett tulleprogrammer! det sandra pisset du har må bort.

 

høyreklikk på min datamaskin å velg egenskaper,

avansert->ytelse->avansert->virituelt minne-> egendefinert startstørrelse 1000MB max 4000MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...