iBook Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Holder på å lære meg css, og har funnet ut at det er ganske genialt å kunne skille innhold og formatering i to ulike filer. (html.fil og css-fil). blir jo lettere å gå inn å oppdatere trkstinnholdet når det ikke står så mange andre tagger der. Jeg lurte imidlertid på hvor jeg skal sette eventuelle javascript (og etterhvert php hvis jeg får det til).Skal disse fortsatt i html-filen? Det er nemlig ofte javascriptene som kan være med å gjøre html-filen min til noe rot som jeg ikke orker å gå inn og redigere i ettertid...Drømemr om en ryddig og pen html-fil Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ja, du inkluderer javascriptet slik: <script type="text/javascript" language="JavaScript" src=""></script> Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Men såfort du får litt tyngre javascript funksjoner/prosedyrer er det likegreit å putte dem også i en javascript fil som du laster inn på samme måte som med CSS. Det samme går vel til en viss grad for PHP også, du kan lage deg et kodebibliotek som du linker deg til og drar ut ting fra. På den måten holder man innholdet sitt mest mulig kodefritt. Cobos Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Men såfort du får litt tyngre javascript funksjoner/prosedyrer er det likegreit å putte dem også i en javascript fil som du laster inn på samme måte som med CSS. Det samme går vel til en viss grad for PHP også, du kan lage deg et kodebibliotek som du linker deg til og drar ut ting fra. På den måten holder man innholdet sitt mest mulig kodefritt. Cobos Det er jo det IngardJ viser til i sitt innlegg.. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Ikke det at det er noe problem med to stykker som sier det samme iogforseg, men er ikke poenget at utifra det Ingardj skrev så skal javascriptet ligge i headeren mellom åpning og lukking av script taggen, mens det jeg tenkte å var linking til en minside.js fil som dermed flytter javascriptet helt ut av HTML fila... Men for all del er det noe jeg har misforstått er det bare å forklare, Javascript er ikke min sterkeste side. Cobos Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Igjen, det er jo det mannen viste frem. Ser du litt nøye på koden hans så ser du at det er et anker til en ekstern fil, bortsett fra at han ikke har nevnt noen URL... Hvis noe ikke er din sterkeste side så hadde det kanskje vært en fordel å uttale seg litt mindre bastant? Men for ikke å forvirre trådstarter mer med tåpelige diskusjoner: http://www.w3schools.com/js/js_whereto.asp Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Dere har helt rett. Ignorer de to innleggene fra meg i denne tråden. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå