steinhun Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Heisann. Jeg har nettop satt opp raid stripe på to forskjellige disker på hver av uttakene på hovedkortet mitt. Jeg skulle konvertere en WD 250 GB 8 MB disk fra FAT32 til NTFS, da tok jeg like godt å kopierte alt som lå på den og formaterte den til NTFS ved hjelp av partition magic. Jeg har hørt at skal man ha rask disk så stor cluster size. Jeg valgte da 64k clusters. På min 200 & 160 disk som er maxtor disker fungerer 64k clusters helt fint, men når jeg plugger i 250 disken så får jeg bsod og feilmelding på ntfs.sys. - WinXP Pro SP2 med alle updates. - MSI KT3 Ultra ARU Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Lurer også på det med cluster size. Har en asus A7N8X-E Deluxe, bruker den innebygde RAID kontrollern. Har etter siste formatteringen valgt 128k i cluster size. Bruker PC'en til bare vanlig bruk, internett,DVD og litt spilling. Hva er best, liten cluster size eller stor? Lenke til kommentar
Snask Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 ja - det blir kanskje en mindre fildelingstabell med større clustere, men du får utnytta plassen på hd'en mye dårligere enn ved mindre clusters. Husk at det kan bare lagres 1 fil per cluster. dvs en 1K fil tar opp en hel 64K cluster aleina. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 har stort sett filmer og iso på den disken.. men jeg klarer ikke å få formatert den igjen. har installert win på nytt. prøvde å koble disken på vanlig IDE utgang, det funka heller like dårlig. prøvde å boote med xp plata for å leke at jeg skal installere på den for å få formatert den veien men får feilmelding på ntfs.sys der også. Noen som har et tips til program som kan fikse dette for meg? en bootable partitionmagic eller noe vidunderbjarne saker? Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Du kan lage rescue disketter med partitionmagic 8 som du kan boote. Du kommer ikke til raid diskene for der er ikke drivere til promise kontrolleren. Slå den av i bios for sikkerhets skyld. slett ntfs partisjonen og start på nytt. boot opp igjen disketten og lag en ny partisjon. Husk at du må ha sp1 for å få disker over 137gb til å virke. men det gjelder ikke pm8. Har du oppgradert til pm 8.01 så må du lage nye rescue disketter også. http://support.microsoft.com/kb/822800/EN-US/ Hils Kai. BH. Endret 19. desember 2004 av Junk Inbox Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 kjøpe disketter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå