PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Sikker på at bare dem skal bruke den? tenker meg at du drar til dem vær dag for å spille farcry,doom,half-life2 å slikt hehehe Tror ikke det... Har bedre maskin selv... (Sjekk profilen min) Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Ingen flere kommentarer å få her... *skuffet* (LIker ikke at dere snakker stygt om mitt valg av skjermkort...) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Snakker ikke stygt, skjermkortet er HEFTIG. Men besteforeldre som skal bruke maskinen til internettsurfing og videoredigering trenger ikke det skjermkortet. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Besteforeldrene dine blir nok godt fornøyde med den maskinen der ja, ærlig talt så skjønner jeg ikke vitsen med å kjøpe det råeste skjermkortet til de som bare spiller kabal likevel ,menmen. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Snakker ikke stygt, skjermkortet er HEFTIG. Men besteforeldre som skal bruke maskinen til internettsurfing og videoredigering trenger ikke det skjermkortet. Trenger man ikke gode grafiske egenskaper for å redigere film da?? DEt har jo jeg alltid trodd... Sett på film og spill som samme egenskaper... Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Besteforeldrene dine blir nok godt fornøyde med den maskinen der ja, ærlig talt så skjønner jeg ikke vitsen med å kjøpe det råeste skjermkortet til de som bare spiller kabal likevel ,menmen. Du må jo huske at de har barnebarn som sikkert også vil låne PC'en da.. (Som MEG ) Og en die-hard gamer som meg trenger litt mer enn bare Kabal å styrke meg på... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Sett på film og spill som samme egenskaper... Nei, man kan se film med kort til 1/4 av prisen uten å merke noe nevneverdig forskjell... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Besteforeldrene dine blir nok godt fornøyde med den maskinen der ja, ærlig talt så skjønner jeg ikke vitsen med å kjøpe det råeste skjermkortet til de som bare spiller kabal likevel ,menmen. Du må jo huske at de har barnebarn som sikkert også vil låne PC'en da.. (Som MEG ) Og en die-hard gamer som meg trenger litt mer enn bare Kabal å styrke meg på... Unnskyld meg, men har du peiling i det hele tatt? Du trenger ikke det beste av det beste for å spille når du er på besøk hos besteforeldre, spesiellt ikke når du har en god maskin selv. Vi bruker eMac på skolen til videoredigering, og de har vel ikke akuratt den beste grafikkløsningen, skjermkort spiller ingen rolle på det. Bildekvaliteten tror jeg ikke du vil merke noen forskjell på. Endret 18. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Sett på film og spill som samme egenskaper... Nei, man kan se film med kort til 1/4 av prisen uten å merke noe nevneverdig forskjell... DEt var å redigere vi snakket om... Ikke se på.. Å se på klarer di vel bra med den gamle også...(ATI FireGL-tull) Men redigering er jo også viktig... Og viss ikke vilket skjermkort skal jeg bruke da?? Og hva skal jeg bruke resten av pengene på?? Jeg har fått 10000kr og skal bygge en PC som varer i 4-5 år... Det er ikke sikkert X800XT er så godt om 4-5 år er det det da?? De ba meg skaffe det beste for 10000kr, som finns per dags dato... Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Så lenge maskinen skal brukes til filmredigering (filmtitting/nettsurfing trenger vel ikke så rask maskin), så ville jeg anbefalt en rask P4-prosessor. De skal vel være litt raskere på filmredigering enn Athlon64 (P4 er best på matematikk, mens athlon64 er best på å ta avgjørelser basert på hva som har skjedd tidligere (if-else) slik jeg har tolket det). En GeForce 6600/6600GT er vel også anbefalt. Det skal kunne hjelpe til med filmkoding i hardware. Så lenge du også skal svi av ca 10.000kr, så kan jo også mye ram være kjekt å ha. Når det gjelder valg av kabinett, så er det bare å titte litt rundt. Et generelt tips er å holde seg unna alt som bærer navnet Q-tec. Og sist, men ikke minst. En maskin med rask prosessor og et GeForce 6600 takler mange/alle spill hvis man jekker ned grafikken bittelitt. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Da synes jeg du kan si til det at det beste ikke alltid er best, om du forstår meg. Man må prioritere etter hva man skal bruke pcen til. En A64 3200, 1024MB RAM og 200GB harddisk holder i massevis til videoredigering. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Da synes jeg du kan si til det at det beste ikke alltid er best, om du forstår meg. Man må prioritere etter hva man skal bruke pcen til. En A64 3200, 1024MB RAM og 200GB harddisk holder i massevis til videoredigering. Man må da HA skjermkort for å redigere vel, må man ikke det da?? Og hvilken RAM?? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Vel, jeg glemte det i listen min. :whis: Men du trenger ikke et high-end. Bildekvaliteten blir ikke dårligere om noen år om du kjøper et billigere et. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Vel, jeg glemte det i listen min. :whis: Men du trenger ikke et high-end. Bildekvaliteten blir ikke dårligere om noen år om du kjøper et billigere et. Hvilken skjermkort da?? 9800?? 9600?? 9200?? 7000?? Eller hva foreslår du?? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder valg av kabinett, så er det bare å titte litt rundt. Et generelt tips er å holde seg unna alt som bærer navnet Q-tec. Og hvorfor det om jeg tør spørre?? Er det noe gale med Q-Tec?? Hadde tenkt på dette jeg.,... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder valg av kabinett, så er det bare å titte litt rundt. Et generelt tips er å holde seg unna alt som bærer navnet Q-tec. Og hvorfor det om jeg tør spørre?? Er det noe gale med Q-Tec?? Hadde tenkt på dette jeg.,... Om du vil ha en strømforsyning som sprenger, please, velg den du. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder valg av kabinett, så er det bare å titte litt rundt. Et generelt tips er å holde seg unna alt som bærer navnet Q-tec. Og hvorfor det om jeg tør spørre?? Er det noe gale med Q-Tec?? Hadde tenkt på dette jeg.,... Om du vil ha en strømforsyning som sprenger, please, velg den du. Er ikke den en 350W som alle andre 350W da??? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Er ikke den en 350W som alle andre 350W da??? Nei, Qtec måler effekten i peak, hva den yter HELT på topp, i kort tid. Qtec er ekkelt. Enkelt og greit. Skal du ha et skjermkort som duger til spilling når du er på besøk kan du velge 6600GT eller 6800NU, dvs rent 6800, ikke LE, GT eller Ultra. Endret 18. desember 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
boii Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) PowerColor Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR koster 1749,- på komplett AIW er kanskje lurt å ha når man driver med videoredigering? Det kortet holder sikkert mange år det, uansett er det vel lurere å oppgradere etter behov etter hvert. Ikke kjøpe alt det beste og dyreste med en gang. Da får dere råd til en god 17 tommer lcd innen 10000kr klassen også. Ang, kabinett: hva med Arctic cooling T1, det er jo stille og inneholder en god psu i følge det jeg har lest. billig er den også. Endret 18. desember 2004 av boii Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 PowerColor Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR koster 1749,- på komplett AIW er kanskje lurt å ha når man driver med videoredigering? hvorfor skal man ha video-inn når man driver med redigering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå