YuckyClown Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei Jeg er ikke så god på php( ), så jeg hadde håpet at noen kunne hjelpe meg litt her. Jeg trenger et script som viser forskjellig, tekst hver dag. Det er ikke så farlig om det er phpsript eller javascript, men jeg vil helst ha php. Må man ha tilgang til mysql? Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Se her. Vil du at teksten skal skifte hver dag feks klokka 23:59? Da tror jeg du må bruke cron.job. (rett meg hvis jeg tar feil) . Ja, det vil vel gå. Hehe, var på bærtur. Endret 18. desember 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 lag en funksjon som ut i fra datoen "hasher" en tekst fra en liste over mulige tekster. på den måten vil teksten være den samme hele dagen, men forskjellig fra dag til dag. hvis den skal være forskjellig HVER ENESTE dag må du lage en liste over alle tekster for alle dager i all fremtid og legge ved et parameter som sier hvilken dag hver enkelt av dem skal vises. Lenke til kommentar
YuckyClown Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Jeg lastet ned et script fra Hotscript.com. Den plukker ut en "random quote" hver gang siden opdateres. Hva må jeg gjøre for å få den til å gå i en bestemt rekkefølge? <?php$quotes[] = "Dette er en quote"; $quotes[] = "Mohahahahaha"; $quotes[] = ":D:D:D"; srand ((double) microtime() * 1000000); $randomquote = rand(0,count($quotes)-1); echo "<p>" . $quotes[$randomquote] . "</p>"; ?> Takker for alle svar Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) <?php /* filami.txt (eller et annet navn), inneholder alle quotene, separert med ei ny linje Eks.: Dette er en quote Mohahahahaha :D:D:D */ $quotes = file('filami.txt'); //skifter for hver dag. Du må ha så mange quoter som det er dager i måneden i fila di (eller mer..) echo '<p>' . $quotes[(date('j')-1)] . '</p>'; ?> Endret 19. desember 2004 av dabear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå