ASW Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Har en helt ny AMD 3400+ 2,4 Skal bygge pc i julen, må man bruke kjølepasta på prossesoren? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ja det kan være smart.. Alle kjølere har bitte bitte små sprekker på overflaten, og kjølepasta gjør det slik at det rett og slett blir bedre kontakt mellom kjøler og cpu.. Bedre kontakt = lavere temp. Anbefaler AC5, mener det var navnet.. fikk hjernteppe her.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Anbefaler deg det ja, for å dekke de mikroskopiske ujevnhetene i CPUen og kjøleribba. Kjølepastaen hjelper for å lede varmen bort fra CPUen , ha på bare litt slik at kjernen (CPUen) dekkes av ett veldig tynt lag. AS5 (Artic silver 5) er finfint: AS5 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Det er et must med goop.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Hva kan man bruke til å smøre kjølepastan utover CPU`en med da? Og bør hele CPU brikka være dekket med kjølepasta? Endret 18. desember 2004 av Wooho Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hva kan man bruke til å smøre kjølepastan utover CPU`en med da? Og bør hele CPU brikka være dekket med kjølepasta? Du kan bruke alt mulig, men pass på at det er et tynt lag! Kredittkort funker fett... Jo større del av kjernen som er dekket av kjølepasta jo bedre! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Du kan bruke alt mulig, men pass på at det er et tynt lag! Kan man bruke fingrene også?(har ikke noen kredittkort) Endret 18. desember 2004 av Wooho Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Helst ikke fingre, da fingre etterlater fett, som igjen begrenser goopens yteevne. Få tak i et gammelt plastkort, klipp en tynn bit sånn at det blir som et spatel, veldig fint å jobbe med! Endret 19. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Helst ikke fingre, da fingre etterlater fett, som igjen begrenser goopens yteevne.. Stemmer det, selv brukte jeg et litt tjukt ark jeg brettet... har prøvd med en cd også, alt fungerer bare man er forsiktig! Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Kan man bruke fingrene også?(har ikke noen kredittkort) "ja" du kan bruke fingrene, tho, du burde pakke handa di neddi en plastpose (ikke remapose, vel, du kan. Men det blir vanskelig, f.eks en ubrukt brødpose er greit) Dette for å unngå at fett skal komme ilamme goopen. Endret 19. desember 2004 av lock-aze Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis man kjøper en Boxed-prosessor følger det med kjøler med ferdigmontert kjølepasta, bare å sette på kjøleren. Og hvis man da ikke vet om man trenger annen kjølepasta enn den som står på, trenger man det høyst sannsynlig ikke. Den som følger med er absolutt god nok til normal bruk. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis man kjøper en Boxed-prosessor følger det med kjøler med ferdigmontert kjølepasta, bare å sette på kjøleren. Og hvis man da ikke vet om man trenger annen kjølepasta enn den som står på, trenger man det høyst sannsynlig ikke. Den som følger med er absolutt god nok til normal bruk. Ikke bare til normal bruk men fungerer greit ved OC også. Kjører selv A3200+ med boxed vifte 2510mhz med 40C idle temp. Lenke til kommentar
ASW Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takker for alle svar så langt Hvis man kjøper en Boxed-prosessor følger det med kjøler med ferdigmontert kjølepasta, bare å sette på kjøleren. Har vært å sett litt på cpu'en, det er noe blått på vifta der hvor den skal møtes med prossesoren, er det kjølepastan? CPU'en er jo spliter ny(kjøpt på komplett) er det vanelig at det følger med ferdigmontert kjølepasta da? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Vil tro det blå der er noe som kalles thermalpad.. det er en type kjølepasta lignende greier... fungerer likedan.. bare ikke like bra Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Den orinale intel kjølepastaen som er på boxed vifta leste jeg en plass at er langt bedre enn as5 og lignende. Husker ikke hvor, skal linke til siden hvis jeg finner den. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Nei jeg tok feil jeg, men AS5 er en av de eneste som er bedre enn intel padén; Using the virgin Intel boxed cooler, the processor will certainly run within its specified parameters even under high workload. However, dismounting the cooler forces the user to clean the processor and the cooler surface in order to deploy a fresh thermal compound - which is exactly where problems begin. The only viable solution is to get a thermal compound that is based on silver oxide, resulting in much better thermal conductivity. But let's be honest: How many users apart from those who are into tuning and overclocking really care about their thermal compound? Dette er hentet fra Tom´s Hardware Guide. Så for at du ikke skal miste kjøleevne over den orginale intlel padén så er du nødt til å bruke AS 5 eller AS Ceramique pasta. Da kan du opprettholde like god/bedre kjøle evne enn den orginale´padén av intel. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Er det ikke en slags beskytelse over Thermel Pad på Intel sine Moxed kjølere som må tas av før man monterer kjøleren? Hunske når jeg bygget PC på skolen at det var noe lignende! Også står jeg over et dillema: Er AMD 64 3500 + like kraftig som en Intel P4: 3.4GHZ Prescot? Endret 19. desember 2004 av Wooho Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Også står jeg over et dillema: Er AMD 64 3500 + like kraftig som en Intel P4: 3.4GHZ Prescot? Den er nok hakket kraftigere. Den yter som en Pentium 4 3.5GHz (Selv om dette ikke finst) Endret 19. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Er AMD 64 3500 + like kraftig som en Intel P4: 3.4GHZ Prescot? Bruk Google til å finne tester. Gjør deg opp din egen mening om hva som er best til din bruk. Å spørre om noe slikt her på forumet er farlig, folk hisser seg opp med en gang. Tenk over ditt bruksområde hva som passer deg best, og tenk også på pris/tilgjengelighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå