pali Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 skal montere en taisol på en amdxp, og etter hva jeg har skjønt skal jeg fjerne thermal padden og kline på artic silver ii. ser referert flere steder til at isopropanol er tingen å bruke for å få bort denne original-guffa, men hvor får jeg tak i det? om jeg ikke husker feil er det dette som brukes i kondensfjerner for biler, men det er vel kanskje ikke det rette å bruke for der er det vel også tilsatt smøremiddel og sånt for motoren. hvor får jeg kjøpt ren isopropanol? eller er det noe annet som kan egne seg å bruke (for en rimelig penge?) Lenke til kommentar
Colin Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Du kan også bruke Lynol, som du får i vanlige jernvare-forretninger. Pål Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Kondensfjerneren (ihvertfall den Statoil har) er ren isopropanol. På min flaske står det &0-100% 2-propanol. Ingen skumle saker i den flaska og funker flott, men etter det jeg har hørt(merk hørt, ikke prøvd det selv) er det lettere å fjerne selve gugga med whitesprit og deretter ta whitespriten med isopropanol. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Stålull er praktisk å ha om du driver med vifter, ribber og sånne saker. Kan værra veeeldig kjekt å ha for å få vekk gammalt lim, rester av kjøletyggegummi eller hva det nå heter osv. Selvfølgelig i kombinasjon med isopropanol etc. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Jeg kjøpte isopropanol i en stor fargehandel. Du bør ikke bruke noe annet enn dette til rensing, den legger ikke igjen noen rester. Lenke til kommentar
jerv Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Greit å planslipe etter fjerning av den stygge thermal pad´en. Bruk våtslipepapir! Rens med isopropanol etterpå. Jeg brukte .no gammal texaco kondensfjerner, funka bra den. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Jeg monterte nettopp min nye Taisol cpu-vifte selv, og fjernet den tapedritten som var med originalt med isopropanol. Du får kjøpt det hos alle bensinstasjoner, og koster ikke mer enn ca 20,-. Et lag med Arctic Silver II kjølepasta gjorde susen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå