Pure-Glam Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Heisann! I begynnelsen var jeg fornøyd med mitt nyinnkjøpte cp 775. Kanskje fordi jeg ikke hadde noen særlig erfaring med digital kamera. Etterhvert som jeg bruker det ser jeg at bildene er veldig blasse. De forbedres endel med "Auto-contrast" funksjonen i adobe ps, men jeg er fremdeles ikke fornøyd. Kameraet har også en tendens til å gi røde øyne når det er dårlig lys. Jeg pleier ta alle mine bilder på auto-funksjonen. Nå vurderer jeg å skifte til canon s40. Noen tips om hvordan jeg kan forbedre cp775 / tips om det er verd det på billedkvaliteten å skifte til s40? Erfaringer med s40? Jeg skal reise på lang ferie nå og ønsker å ta mange kvalitetsbilder som senere skal fremkalles og være ett minne, derfor er det viktig for meg med klare farger. Kan s40 tilfredsstille mine krav? Tusen takk for alle innspill! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg har selv CP 775, og synes også det har en tendens til å bli mye røde øyne, men har ikke lagt merke til dårlig kontrast eller dårlig kvalitet på annen måte. Jeg velger den beste kvaliteten og høyeste oppløsningen, og forminsker i ettertid om nødvendig. kontrastinstillingen har jeg aldri rørt. jeg tar de fleste med auto, jeg også. anti røde øyne er standard på Auto, tror jeg. funker om folk ser på lampen som lyser, men er de drita fulle, trekker ikke pupillene seg sammen :smile: hehe mulig det finnes mye fetere kamera som tar mye bedre bilder, men kan ikke se for meg den ekstreme forbedringen, selv om s40 er ganske dyrt å sikkert ganske bra. er ikke penger noe problem så er sikkert s40 bedre.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Den antirøde-øyne blinkinga på 775en er i praksis ubrukelig, siden den blinker så svakt, og siden blitzen sitter rett over linsen (kameraet er jo lite) så er det vanskelig å unngå røde øyne. Men problemer med kontrast har jeg merka lite til. AtW Lenke til kommentar
Padde Paddington Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg har prøvd Coolpix 775 midt på vinterstid. Jeg opplevde at hudtonene ble lite livaktige; dvs. blasse. Folk fikk en slags blekgul farge jeg satte lite pris på. Jeg ble rett og slett lite imponert over bildekvaliteten. Jeg har selv et Canon G2, som tilsvarer Canon S40. Bildene tatt med dette kameraet blir langt bedre. Jeg er likevel ikke fornøyd, G2 er rett og slett for treigt. Kommer nok til å gå over til digitalt speilrefleks innen kort tid. - Padde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå