gullf1sk Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Heihei! Jeg har problemer med og få adgang til NTFS disker jeg har mounta i gentoo. Jeg mounter med root, men får ikke adgang til diskene med min vanlige bruker. Jeg har gjort dette i andre distroer, og der funket det fint. Jeg har lett rundt etter en løsning på dette, men finner ingenting :§ Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Mvh linux nybegynner. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Legg til uid=<ditt brukernavn> som option til mount. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Legg til uid=<ditt brukernavn> som option til mount. for eksempel.. sånn? $mount uid=user /dev/hdd1 /mnt/games Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Om du bruker disken regelmessig kan du legge det til /etc/fstab, slik at du slipper å skrive det hver eneste gang. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Da prøver jeg det! Takk Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Det funka kjempebra gitt! Takk igjen Lenke til kommentar
ratix Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 for eksempel.. sånn?$mount uid=user /dev/hdd1 /mnt/games Nei, sånn: mount -o uid=user -t ntfs /dev/hdd1 /mnt/games Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå